Zmiana turbiny w AHU

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » ndz gru 13, 2009 15:22

glus pisze:Problemy z kierownicami powstaja od PSJ, wiec jesli trzymasz na 2500 nie bedzie problemow.
Zakladaj ze zmienna geometria
z tym bywa różnie , mój kolega w leonie ma dość cieżką nogę., do domu dojeżdza powoli i czeka aż się schłodzi ( moim zdaniem aż za długo ;) ), auto po programie aligatora , więc ma porządny soft a kierownice i tak zapiekło

Mój tata czyści turbo raz na pół roku , max raz na rok i nie jeździ jak emeryt

Ps , ktos jeszcze zechciałby się wypowiedzić na temat "garrett vs kkk"



Awatar użytkownika
slaw71
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: śr lut 06, 2008 21:16
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: slaw71 » ndz gru 13, 2009 15:33

t0mal pisze:Jest jeszcze 2052
no właśnie też myślałem o niej i jestem na etapie szukania informacji jak sie sprawuje
mariachi pisze:Gdzieś słyszałem ze kkk jest nie do zajechania
też tak słyszałem,ale ile w tym prawdy :bajer: KKK K03 to jest chyba taka sama mala turbinka jak nasza,ale jak się ma np: KKK K04 lub KKK K14 ,czy podejdą i jak wygląda sprawa z lagiem. :chytry:
glus pisze:Problemy z kierownicami powstaja od PSJ
nie uprawiam PSJ ,więc nie ma o czym mówić i bardzo nie chcę mi się wierzyć że kierowniczki zapiekają się tylko z tego powodu.Wydaje mi się ze to już jest taki feler tych turbin bo nie uprawiając PSJ i tak oblepiają się po jakimś czasie sadzą.


1.9 TDI AHU++ by TUNE-UP
Obrazek
http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Vento/83584" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz gru 13, 2009 16:03

Garretty z serii GT mają szerokie mapy, GT20 bez zmiennej geometrii powinna wstawać nieco wcześniej niż T3, a ma większe możliwości. K03 to maleństwo, K14 jest podobnych rozmiarów do T2
Ostatnio zmieniony ndz gru 13, 2009 17:20 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
masa1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn sty 15, 2007 12:05
Lokalizacja: Czę100chowa
Auto: Golf mkIV GTI 1.8t i Bora variant 2.0 8v LPG
Silnik: AUQ

Post autor: masa1988 » ndz gru 13, 2009 18:00

Chyba ze wypolerujesz kierownice w VNT to problem moze zniknac.
A co do felernych to sie nie zgodze, tylko czynniki działajace na turbawke sa problemem, np przepalający sie olej, za bogata mieszanka itp.
VNt jest o tyle lepsza z tym ze turbodziura jest mniejsza i ma lepsza góre przy stosunkowo niskich obrotach. A w TDI jest problem z wysokimi obrotami tzn wysoko sie nie beda krecic.



glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

Post autor: glus » wt gru 15, 2009 19:26

A kolega z ciezka noga lata po miescie czy autostrada?
Turbawka musi sie nagrzec od czasu do czasu zeby sie oczyscic.
Osobiscie robie 3-4 razy do roku trase 1500 km w jedna strone nonstop i niemam problemow,(na codzien jazdzi zona).
Jak sie pogoni auto ze 300 km ze 140km/h to coly syf puidzie w wydech.
Nie twierdze ze uprawiamy PSJ ,ale jak auto jest uzytkowane tylko w miescie to normalne.
A co do studzenia turbo to wedlug mnie lepiej poczekac 5-10 min na postoju niz ledwie sie toczyc.
Takie jest moje zdanie,mam nadzieje ze sie nikt nie obrazi.


Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

Awatar użytkownika
slaw71
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: śr lut 06, 2008 21:16
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: slaw71 » wt gru 15, 2009 20:32

cięzkiej nogi nie mam,ale lubię sobie pocisnąć od czasu do czasu w mieście i na autostradzie lub obwodnicy.Nie cisnę nigdy jak jest silnik zimny i póżniej tez pamiętam o schłodzeniu turbiny.Jednakże,czytając wiele postów i słysząc od znajomych o problemach z turbinami ze zmienną geometrią,jestem sceptycznie nastawiony do nich.Czyli co,jak założę Garretta T3,lub GT20 to nie będzie to funkcjonowało jak się należy?Jakie to miało by przełożenie na turbinę i wysterowanie ,że TDI-k nie wkręca się tak wysoko? :bajer:
Obrazek Obrazek
:chytry: :chytry: :jezor: :jezor: lubię sobie pocisnąć
Ostatnio zmieniony wt gru 15, 2009 20:42 przez slaw71, łącznie zmieniany 1 raz.


1.9 TDI AHU++ by TUNE-UP
Obrazek
http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Vento/83584" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Post autor: arwam » wt gru 15, 2009 22:32

bradley,

ja juz jeździłem na T3 i wcale nie jest jakiś ogromny lag.
popatrz na moje filmiki na youtube jak wstaje turbo zaczyna przy 2000rpm a max ciśnienie daje przy około 2500-3000rpm. potem to już paliwa brakowało

[ Dodano: 15 Gru 2009 21:36 ]
slaw71,

do ciebie powinno turbo KKK K24 być bo ono ma trochę mniejszą część gorącą niż T3 i powinno szybciej wstawać niż T3 ale T3 lepsza do robienia większych mocy bo nie dławi silnika na wydechu



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt gru 15, 2009 22:57

arwam, no wlasnie o to chodzi. Ledwo co zacznie auto jechac to juz koncza sie obroty. W przypadku 1.6 gdzie skok tloka jest mniejszy to mozna go krecic do 5tys bez bolu.
A masz jakis wykres? Bo o logi raczej ciezko prosic zwazywszy na Mtdi :) Gdybys nakrecil film lepszej jakosci to wiecej bym widzial. Moze T3 nie takie straszne.
K24ke ile mozna dmuchnac? T3?


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » wt gru 15, 2009 22:59

glus pisze:Osobiscie robie 3-4 razy do roku trase 1500 km w jedna strone nonstop i niemam problemow,(na codzien jazdzi zona).
jeśli mówisz o swoim galaxy to choćbyś nie wiadomo jak się starał to kierownice i tak Ci się nie zapieką bo po prostu ich nie masz, no chyba że zmieniałeś turbo na inne

Auto: Ford Galaxy
Silnik: Z1


poza tym nie ma takiego silnika Z1 , jak już coś to 1Z



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr gru 16, 2009 01:10

Wydaje mi się że GT20 będzie znacznie lepsza od antyków z 1.6, ma większy A/R, łożyska kulkowe (w nowszych oba ceramiczne), nowszego typu wirniki i znacznie szerszą mapę - wszystko co potrzeba do robienia mocy bez dławienia wydechu, dramatycznego laga ani obawy o surge kompresora.

Jeśli natomiast idzie o koszty to pozostaje T3, lub K24. Ja parę dni temu kupiłem garretta t3 w bardzo dobrym stanie za 200zł, do KKK osobiście nie mam przekonania, odkręcił mi się kompresor, a słyszałem że nie mi jednemu to się przytrafiło.
Ostatnio zmieniony śr gru 16, 2009 01:12 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



marcuso86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: marcuso86 » śr gru 16, 2009 22:41

Jeśli chodzi o zapiekanie sie kierownic w VNT to umnie jak kupiłem auto słabło one powyżej 3000 obr. Jak zrobiłem logi widać było ze mniej dmuchało przy tych obrotach. Pojeździłem 2 tygodnie troszke ostrzej jak to koleci zalecili z masażem pedału gazu i jak narazie pół roku turbinka ma sie dobrze - pompuje w całym zakresie tak samo.



Awatar użytkownika
slaw71
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: śr lut 06, 2008 21:16
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: slaw71 » pt gru 18, 2009 21:53

GT20 czyli dokładnie proszę o info jaka to ma być turbina i z jakiego auta najlepiej szukać


1.9 TDI AHU++ by TUNE-UP
Obrazek
http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Vento/83584" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » sob gru 19, 2009 18:48

slaw71, dobre pytanie też się podłaczam bo mam ahu......


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob gru 19, 2009 19:21

zapewne z iveco 2.8td... tylko to ma okolo .48 a/r z tego co pamietam... nie ma sensu rzezbic w gownie lepiej od razu swapowac vnt - juz przerabialem u siebie duza sprezarke na WG i srednio sie to nadaje do jazdy na codzien


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości