MK3 Jaka pompa ? boost pin

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

MK3 Jaka pompa ? boost pin

Post autor: arwam » czw gru 01, 2011 20:21

spawacz pisze: Ps. arwam zalatw sobie normalny net wrscie bo chyba tak juz z 1.5 roku koczujesz.

teraz i tak jest dobrze w porównaniu do tego co było wcześniej.
neostrady puki co nie mam możliwości założyć

P.S. za piątym razzem mi się wyświetliło. nie mówiłem żeby nie dmuchać nisko?
po za tym mogę się założyć że gość miał panowaną głowicę zamiast jeszcze odprężyć silnik



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

MK3 Jaka pompa ? boost pin

Post autor: tomogolf2 » pt gru 02, 2011 00:14

cosik link nie dziala za dobrze...


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

ksenon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: sob kwie 23, 2011 20:27

MK3 Jaka pompa ? boost pin

Post autor: ksenon » pt gru 02, 2011 18:45

spawacz pisze:A co nie ostrzegalem? Mowilem ze jest mocna
Masssakra,żeby na 10'tce tak silnik wykończyć,szacun,totalny szacun.
spawacz,biorąc pod uwagę zasób Twojej wiedzy,to ta pompa musi być chyba najlepszą hybrydą w dziejach motoryzacji.
A teraz poważnie,doładowanie 1.9 bara,w ob ponad 2 bary,to nic dziwnego,że coś tego nie wytrzymało :chytry: .
Ale żeby w tak pancernym silniku,jakim jest 1.6,to wręcz niebywałe :shock: .
Od kiedy to paliwo kruszy podpory,lej nawet z cysterny,bez odpowiedniej ilości powietrza,w tym przypadku przesadzonej,nawet Ci przegubu z 1.3 nie skruszy.
Dlatego nikt nie dmucha z dołu jak głupi,choć można,bo grozi to tym,co przypisałeś swojej genialnej pompie.
A skoro gość myślał,że ma seryjnie kuty dół,to dmuchał bez opamiętania.
Tępy naród zakłada 11'tki,12'tki,a tu wystarczy dać spawaczowi pompę i z 10'tki wykrzesze więcej,jak z inni z 11'tki :rotfl: .

arwam,to już nie fala z transita jest najlepszą opcją w tego typu pompach,teraz już tylko fala z man'a jest tą naj?
Przecież pisałeś,że najlepsze efekty w takich pompach uzyskiwałeś na tłoku i fali z transita :bajer: .
To dlaczego teraz nagle polecasz falę z man'a?
Co temat,to inna wspaniała teoria,w każdym jednym temacie polecasz inną falę i na każdej jednej zawsze jest najlepiej :jaja: .
Tym razem fala z man'a będzie najlepszym rozwiązaniem,a ta z transita,czyżby się nie sprawdzała :rozpacz: ??
Może wrzucisz za moim przykładem fotki fal z man'a i transita,będzie łatwiej wychwycić różnicę.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

MK3 Jaka pompa ? boost pin

Post autor: marcinas1983 » pt gru 02, 2011 21:06

Ja jestem ciekaw co zrobić, żeby np. takie k24 lepiej z dołu dmuchało... bo czytałem tutaj, że T3 wykończyło 1,6 JR'a... więc z k24 powinno być łatwiej :grin: . U siebie widzę, że k24 wstaje przy 2tys obr/min i dzisiaj na drodze zauważyłem, że powyżej 4 tys obr/min spada mi doładowani, ale... miałem wcześniej tak wyregulowaną dawka/doładowanie, żeby turbo dmuchało 1.5 bara... trochę podniosłem dawkę i dmucha ponad 1.7 bara, muszę troszkę je rozkręcić :helm: i powinno auto ciągnąc z mocą wyżej... dobrze rozumuje :grin: .
Ostatnio zmieniony pt gru 02, 2011 21:14 przez marcinas1983, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

MK3 Jaka pompa ? boost pin

Post autor: arwam » pt gru 02, 2011 21:12

ksenon pisze:arwam,to już nie fala z transita jest najlepszą opcją w tego typu pompach,teraz już tylko fala z man'a jest tą naj?
Przecież pisałeś,że najlepsze efekty w takich pompach uzyskiwałeś na tłoku i fali z transita .
To dlaczego teraz nagle polecasz falę z man'a?
a doczytałeś że na pompie z Man'a moment jest i za moment go nie ma bo jest w wąskim zakresie prędkości.
i co Teraz tu zamierzasz OT narobić i syfu bo poprzedni temat zamknięto?


dla mnie najlepsza opcja do TD i M-TDI jest fala z Transita.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: MK3 Jaka pompa ? boost pin

Post autor: spawacz » pt gru 02, 2011 21:39

Marcinas to nie chodzi o to zeby zawalic dawke max na dole tylko zrobic pompe tak zeby na dole bylo spoko a na gorze zamiatalo, w tym gofie stopy gdzies w granicy 4000 rpm pekly , zreszta trza by bylo zapytac wlasciciela jak to bylo dokladnie. Ktorko mowiac trza zrobic tak zeby ilosc dawki narastala przy zakresie obrotowym, a nie max od dolu a przy gorze spadalo, tak jak to jest u ciebie bo napisales ze powizej 4000 spada doladowanie, jak spada to nie ma spalin - czyli brakuje ropci , a dawke sie robi najepiej nie wkrecaniem sroby , a pinem i skokiem dozownika, zaznaczam ze przerobinie dozownika to nie tylko przestawianie oski, ale popodcinanie 3 elementow, a podciecie obudowy w odpowiednim miejscu i usuniecie sprzezynki na zderza dozownika doda dodatkowy zakres o ktory sie tu rozchodzi. Jak wspomiales kazdy robi pompy inaczej i ma jakies tam swoje koncepcje. Natmiast do ciebie ksenon czy kim kolwiek jest nie mam sily , wiec spier....j .


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

arwam

MK3 Jaka pompa ? boost pin

Post autor: arwam » pt gru 02, 2011 21:52

spawacz, mówiłem że głowica jest planowana? nawet jeśli nie była to na seryjny silnik 1.6 to jużdużo do tgo trochę za wczesny wtrysku i naprężenia w układzie korbowym wydzierają stopy wału ze swojego miejsca


spawacz pisze: tak jak to jest u ciebie bo napisales ze powizej 4000 spada doladowanie, jak spada to nie ma spalin - czyli brakuje ropci
nie koniecznie.

wystarczy że bedziesz miał za wysokie ciśnienie wewnętrzne i tym samym kąt dynamiczny czym wyższe obroty tym bardziej będzie za wczesny
Ostatnio zmieniony pt gru 02, 2011 22:44 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

MK3 Jaka pompa ? boost pin

Post autor: spawacz » pt gru 02, 2011 22:16

to juz ci mowie ze silnik mial wszystko nowe , glowica regeneracja 900 dal. Kat od zegara ustawial, przeciez ten motor byl prawie nowy ledwo zlozony na starej pompie pojezdzil jakies 5-6mies. i na doladowaniu 1.5 bar -bo sie nie dalo wiecej, na tej 3 tyg i doladowanie 1.9 ,ja mu mowilem zakres "gazu jest duzy" zniszczysz ten motor, on do mnie "nie ma szans on ma wszysto nowe" no i skutek widoczny na zdjeciach. Dobra mniejsza o to, jezeli bede pompe komus robil to porobie zdjecia co jak bylo przerobione zeby bylo wiadome co i jak, bo pozniej taki ksenon osra mnie z gory na dol ze sobie cos nawynyslalem z tymi pompami tak samo jak stwierdzi ze to jest niemozliwe zeby moja Cordi tak bez softu jechala, i ze znalazlem najwieksza gore na podkarpaciu :kac:


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

MK3 Jaka pompa ? boost pin

Post autor: marcinas1983 » pt gru 02, 2011 22:17

spawacz, ja o tym wiem, że dawki z dołu się nie ładuje konkret bo wtedy auto nie będzie się dobrze zbierać. Pin mam z omegi bardziej agresywny niż ori VW, dźwignię dozownika mam z transita po przeróbce na golfowską tak samo dźwignię gazu, trochę wyżej ma oś zawiasu. Ciśnienie w pompie mam trochę wyżej podniesione względem serii o około 1 bara przy 2.5 tys obr/min, sprężyna tymingu jak i dekiel od transita... na ori sprężynie i deklu z pompy VW wtryski strasznie mocno telepały.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

MK3 Jaka pompa ? boost pin

Post autor: arwam » pt gru 02, 2011 22:37

spawacz pisze: glowica regeneracja 900 dal.

no to już wszystko wiadomo. mój szlifierz do którego czasami wożę części jak mnie widzi to pierwsze pytanie dla kogo to jest: dla klięnta czy dla Ciebie?
jak słyszy że dla mnie to na głowie staje żeby nie planować
jak masz splanowaną rośnie Ci również stopień sprężania ( nie mylić ze ciśnieniem doładowania mimo że są to dwa ściśle ze sobą powiązane zagadnienia)

u mnie możesz teraz dmuchać ponad 2.5 bara bo już taka próba była za pomocą pożyczonej turbiny i nic silnikowi sięnie dzieje. ale też jest odprężony na tyle skutecznie że teraz jakbyś popatrzył na rozruch mojej maszynki to byś powiedział że silnik jest szrot choć nie powiem bo przy obecnych temp narazie póki co łapie na dotyk ale prze 1-2s przebiera.
możliwe że jeszcze wtryski klękają bo jak zeszłem do 11mm pompy to wtryski zostawiłem te same które były na 12mm.

marcinas1983 pisze: Ciśnienie w pompie mam trochę wyżej podniesione względem serii o około 1 bara, sprężyna tymingu jak i dekiel od transita...

i chyba tu ( według mnie z 90% prawdopodobieństwem) jest pies pogrzebany

ja zawsze sprężynę z pompy Biorcy zostawiam tak samo jak dekiel przestawiacza.
jak się chce TIMING'u to lepszy sposób który nie robi tyle zamieszania jest skrócenie tłoczka.
ewentualnie wtedy tylko jeśli trzeba to delikatnie się ciśnienie wewnętrzne w pompie podnosi choć przeważnie wystarczy tylko nieco wcześniejszy statyczny kąt wtrysku.
a jeśli nie to się nieco podbija i w razie potrzeby delikatnie opóźnia statyczny.


u mnie tak wygląda strojenie kąta. ewentualnie "wyzerowanie" zaworka i znależienie punktu (statyczny) kiedy ciepły zimny pali idealnie i dopiero wtedy się stroi dynamiczny, najlepiej na zimnym i tylko na tyle żeby silnik poprawnie pracował przy nawet ( dopuszczalne) niewielkim niebieskim zabarwieniu spalin na wysokich obrotach



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

MK3 Jaka pompa ? boost pin

Post autor: marcinas1983 » pt gru 02, 2011 22:48

arwam, tłoczek od tymingu jest skrócony o 4-5mm, statyczny mam ustawiony tak, żeby auto odpalało dobrze jak jest zimne i przy odpaleniu lekko się zakołysze później już chodzi normalnie. Wcześniej jak statyczny miałem za późny to auto przebierało tak jak u Ciebie przez 2-3 sekundy. Na seryjnym ciśnieniu wewnątrz pompy trzaskały wtryski wraz ze wzrostem obrotów ( dźwięk przy pokrywie zaworowej był mocniejszy )
:dol:

[youtube][/youtube]


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
punxbrygade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

MK3 Jaka pompa ? boost pin

Post autor: punxbrygade » pt gru 02, 2011 23:04

Coś ta wolno sie zbiera po ruszeniu osią gazu...no ale to td....


T3 syncro AHU mTDI 11mm i narazie tylko to.. [url]https://picasaweb.google.com/punxbrygade/NaprawaSyncro#[/url]

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

MK3 Jaka pompa ? boost pin

Post autor: marcinas1983 » pt gru 02, 2011 23:05

punxbrygade, przestawiłem ją o jeden ząbek do tyłu i mam przez to martwy punkt w ruszaniu gazem i problem z ruszaniem :grin: ... mogę przestawić tak, że po naduszeniu na oś gazu szybko obroty się wkręcą...
Ostatnio zmieniony pt gru 02, 2011 23:08 przez marcinas1983, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
punxbrygade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

MK3 Jaka pompa ? boost pin

Post autor: punxbrygade » pt gru 02, 2011 23:08

no to tak zrób , na jałowym to wszystko jest inaczej niż z obciążeniem.... wiec przestaw sobie jeszcze troszeczkę


T3 syncro AHU mTDI 11mm i narazie tylko to.. [url]https://picasaweb.google.com/punxbrygade/NaprawaSyncro#[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości