[mk2] 1.6td twinturbo

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

chris4286
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 13:45
Lokalizacja: Ropa

[mk2] 1.6td twinturbo

Post autor: chris4286 » wt mar 13, 2012 22:33

mam pytanie, kreciłem sobie dziś dawka, ale kiety silnik będzie miał dosyć? do w tej chwili dałem o prawie obrót i ciągle nie ma dymu jak go przygazuje, a turbo zaczyna się wkrecać, ok 3tys. i tak przy 4,5 tys czuć jak by sie dławił ale wątpie bo to garrett T3. czyżby pompa nie wydajna?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[mk2] 1.6td twinturbo

Post autor: t0mal » wt mar 13, 2012 22:54

Nic dziwnego bo masz ograniczenie obrotów na 4,5 ustawione, poczytaj o gov-modzie.
Podobnie będzie się działo, jeśli przesadzisz z doładowaniem - jeśli masz sprawną T3 to nie zalecałbym przekraczać 1.6 - 1.7 bara. Powyżej nie ma już wzrostu mocy, a żywotność sprężarki znacznie się skraca.
No ale to sprawa na osobny temat.



arwam

[mk2] 1.6td twinturbo

Post autor: arwam » wt mar 13, 2012 23:11

do 1.8bara można pompować pod warunkiem że ciśnienie regulowane jest przez MBC z kulką w środku, co do dławienia to jak przedmówca pisał govmod albo za małe/za duże ciśnienie wewnątrz pompy.



chris4286
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 13:45
Lokalizacja: Ropa

[mk2] 1.6td twinturbo

Post autor: chris4286 » śr mar 14, 2012 09:23

dobra spróbuje gov moda. a jesli np cisnienie przekroczy 2bar? podpory wału polecą? czy też sam wał? cisnieniem pompy sie nie bawiłem bo raz zmieniłem to się pompa rozciekła choć wbiłem o ok 0,5mm



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[mk2] 1.6td twinturbo

Post autor: t0mal » śr mar 14, 2012 10:37

Uszczelka pod głowicą, jak jest oryginalna i turbo za pół roku.



chris4286
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 13:45
Lokalizacja: Ropa

[mk2] 1.6td twinturbo

Post autor: chris4286 » śr mar 14, 2012 14:16

uszczelka metalowa z 1.9. a turbo to już prędzej. to będę sie trzymał 1.8max



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[mk2] 1.6td twinturbo

Post autor: t0mal » śr mar 14, 2012 14:32

To i tak za dużo, bo paliwa nie starczy z pompą 9mm.
Jak chcesz zrobić moc to potrzebna będzie większa ilość paliwa i powietrza.
Paliwo podkręcisz śrubą na pompie, a powietrze zwiększając przepływ, gęstość, bądź doładowanie.
Przyjmuje się, że powyżej 0.8 bara koniczne jest chłodzenie powietrza doładowującego.



chris4286
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 13:45
Lokalizacja: Ropa

[mk2] 1.6td twinturbo

Post autor: chris4286 » śr mar 14, 2012 21:17

ale jak w powyzszych postach napisane, intercooler jest. w dawke właśnie podkrecam ale na wyzszych obr czuć ze brakuje mu paliwa.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości