Strona 2 z 2

[mk2] 1.6td twinturbo

: wt mar 13, 2012 22:33
autor: chris4286
mam pytanie, kreciłem sobie dziś dawka, ale kiety silnik będzie miał dosyć? do w tej chwili dałem o prawie obrót i ciągle nie ma dymu jak go przygazuje, a turbo zaczyna się wkrecać, ok 3tys. i tak przy 4,5 tys czuć jak by sie dławił ale wątpie bo to garrett T3. czyżby pompa nie wydajna?

[mk2] 1.6td twinturbo

: wt mar 13, 2012 22:54
autor: t0mal
Nic dziwnego bo masz ograniczenie obrotów na 4,5 ustawione, poczytaj o gov-modzie.
Podobnie będzie się działo, jeśli przesadzisz z doładowaniem - jeśli masz sprawną T3 to nie zalecałbym przekraczać 1.6 - 1.7 bara. Powyżej nie ma już wzrostu mocy, a żywotność sprężarki znacznie się skraca.
No ale to sprawa na osobny temat.

[mk2] 1.6td twinturbo

: wt mar 13, 2012 23:11
autor: arwam
do 1.8bara można pompować pod warunkiem że ciśnienie regulowane jest przez MBC z kulką w środku, co do dławienia to jak przedmówca pisał govmod albo za małe/za duże ciśnienie wewnątrz pompy.

[mk2] 1.6td twinturbo

: śr mar 14, 2012 09:23
autor: chris4286
dobra spróbuje gov moda. a jesli np cisnienie przekroczy 2bar? podpory wału polecą? czy też sam wał? cisnieniem pompy sie nie bawiłem bo raz zmieniłem to się pompa rozciekła choć wbiłem o ok 0,5mm

[mk2] 1.6td twinturbo

: śr mar 14, 2012 10:37
autor: t0mal
Uszczelka pod głowicą, jak jest oryginalna i turbo za pół roku.

[mk2] 1.6td twinturbo

: śr mar 14, 2012 14:16
autor: chris4286
uszczelka metalowa z 1.9. a turbo to już prędzej. to będę sie trzymał 1.8max

[mk2] 1.6td twinturbo

: śr mar 14, 2012 14:32
autor: t0mal
To i tak za dużo, bo paliwa nie starczy z pompą 9mm.
Jak chcesz zrobić moc to potrzebna będzie większa ilość paliwa i powietrza.
Paliwo podkręcisz śrubą na pompie, a powietrze zwiększając przepływ, gęstość, bądź doładowanie.
Przyjmuje się, że powyżej 0.8 bara koniczne jest chłodzenie powietrza doładowującego.

[mk2] 1.6td twinturbo

: śr mar 14, 2012 21:17
autor: chris4286
ale jak w powyzszych postach napisane, intercooler jest. w dawke właśnie podkrecam ale na wyzszych obr czuć ze brakuje mu paliwa.