Strona 2 z 3

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

: pt lut 08, 2013 00:19
autor: marcinas1983
vw-maniak92, u mnie jest tak...

Obrazek

vw-maniak92 pisze: a co bys chcial usłyszeć innego hehe :bajer:
Chodzi mi o to, że mogłeś wyłączyć radio gdy kręciłeś film bo przez to kiepsko słychać dźwięk silnika.

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

: sob lut 09, 2013 01:57
autor: vw-maniak92
marcinas1983 pisze:Chodzi mi o to, że mogłeś wyłączyć radio gdy kręciłeś film bo przez to kiepsko słychać dźwięk silnika.
marcinas1983, no wiem ale chodzilo o krecenie obrotomierza a nie dzwiek silnika nastepnym razem bede mial na uwadze :bajer: :bigok: a jezeli chodzi o twoje zdjecie to wskazowke mam znacznie nizej

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

: sob lut 09, 2013 19:32
autor: arwam
można też koło od alternatora założyć z 2.5TDI i już nie oszukuje :)
na jedynce nie powiem bo nie wiem, dwójka około 80km/h trójka 110-120km/h czwórka około 150km/h a potem do końca to juz na piątce

na piątce przy 100km/h powinno być około 2500-2600rpm

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

: sob lut 09, 2013 20:15
autor: EnejVW
arwam, ale od r5 czy z v6 bo tam już jest wolnobieżka, rozumiem że koło po prostu musi być większe niż ori w AAZ czy np w 1Z

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

: ndz lut 10, 2013 01:25
autor: arwam
z R5.
tam nie masz wolnobieżnych alternatorów tylko znacznie większe koła na wale korbowym, jakbyś dał kółko od 1.9 do 2.5 to gdzieś czy 4500rpm silnika zaczęłoby prostować wirnik :)

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

: ndz lut 10, 2013 21:18
autor: vw-maniak92
arwam pisze:na jedynce nie powiem bo nie wiem, dwójka około 80km/h trójka 110-120km/h czwórka około 150km/h a potem do końca to juz na piątce
ale to chyba mowisz o max obrotach takie predkosci? :chytry:
arwam pisze:można też koło od alternatora założyć z 2.5TDI i już nie oszukuje :)
tez dobrze wiedziec ale najwazniejsze ze wiem ile ma na 100km/h.. :bigok: bede mial troche czasu to rozloze licznik i pobawie sie tym potencjometrem i zobacze wtedy. Samo to ze wskazowka cofnieta jest ponizej zera to juz przeklamuje ale jeszcze trzeba kalibrowac.. Pytam Bo troche mnie przerazala ta wskazowka przy 130 to juz prawie czerwone pole mialem :grrr: a nie chcem silnika zajezdzic i tak krecilem go do max 3500rpm

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

: pn lut 11, 2013 00:13
autor: arwam
AAZ spokojnie okolice 5000rpm wytrzymuje pod warunkiem że tylko krótkotrwale a nie ganiasz cały czas po autostradzie z gazem w podłodze

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

: pn lut 11, 2013 18:31
autor: vw-maniak92
nie no normalnie staram sie jezdzic max do 130 i to przy wyprzedzaniu a nie lubie miec non stop pedału w podłodze.. Także pozostaje mi ustawic tylko ten obrotomierz

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

: pt lut 15, 2013 21:19
autor: Dansli
ten filmik co zamieściłeś to na 100% jest przekłamanie.
przy skrzynce 4T koła 195/50 15' na piątym biegu masz ok. 3000- 3100 obr/min przy prędkości 120 km/h

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

: sob lut 16, 2013 20:45
autor: vw-maniak92
Dansli pisze:przy skrzynce 4T koła 195/50 15' na piątym biegu masz ok. 3000- 3100 obr/min przy prędkości 120 km/h
ale mowisz o obrotach rzecz jasna?? Bo to filmik byl krecony na detkach 185/60/14.. Czyli wychodzi przeklamanie spore obrotomierza.. bo ostatnio go przegonilem na obrotach do konca to wskazowka zatrzymala sie na koncu czerwonego pola a obroty jeszcze szły takze musze wyciagnac licznik i go wykalibrowac :bigok:

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

: sob kwie 19, 2014 17:22
autor: EnejVW
Witam, trochę odgrzeję temat ale, niedawno wpadłem na pewien pomysł z związku z częstymi swapami w mkII, mianowicie chciałbym założyć dodatkowy potencjometr na wyjściu "W" z alternatora, aby nie było trzeba wyciągać i rozbierać licznika. Tylko teraz zachodzi pytanie jaki potencjometr spełniłby swoje zadanie? i czy wogule coś takiego byłoby możliwe? Jeśli nie potencjometr to może jakiś opornik np?

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

: sob kwie 19, 2014 22:12
autor: arwam
nic to nie zmieni bo licznik zlicza częśtotliwość impulsów z alternatora, a nie sugeruje się ich napięciem.
nie chcesz próc licznika zmień kółko pasowe na większe od altka

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

: śr maja 14, 2014 18:08
autor: Dansli
jedyne co mi przychodzi do głowy to zastosować jakiś dzielnik częstotliwości ale kalibrować byś musiał jakąś metoda prób i błędów i nie wiem czy też by to zdało egzamin....

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

: sob maja 17, 2014 22:07
autor: Q_mac
Nie wiem jakbyś chciał taki dzielnik wykonać. Byłoby to bardziej skomplikowane i czasochłonne niż zabawa z zegarami. Ja trafiłem z kalibracją za pierwszym razem. Pomyliłem się może o jakieś 50-100 obr dla 2000 rpm.