Strona 13 z 13
: czw gru 04, 2008 23:18
autor: andrew.zbyrko
Jony pisze:ale aktualne przeniesienie napędu, przyprawia mnie o dodatkowe wk***.
witaj w klubie...
tak sie zastanawiam nie prościej było by przełożyć sam wałek w skrzyni na 28 zębów, i założyć mocniejsze sprzęgło, dużo było by z tym zabawy?
: czw gru 04, 2008 23:32
autor: Jony
sam wałek chyba nic nie da, nie wiem ale chyba obudowa sprzęgła też musi być większa i nie wiem czy są większe zestawy sprzęgła odwrotnego.
: czw gru 04, 2008 23:43
autor: andrew.zbyrko
czyli zostaje wymiana skrzyni + większe sprzęgło, albo kręcenie śrubkami na pompie żeby moment woniej narastał
a silniku AAZ też jest to sprzęgło odwrotne? a obudowa sprzęgła nie przyjeła by tarczy z 210 na 219 lub 225??[bodajże]
: pt gru 05, 2008 09:40
autor: Rapix
W tych aaz i sb wcale tak dużo tego momentu nie jest i wcale nie narasta tak szybko....
: pt gru 05, 2008 11:55
autor: andrew.zbyrko
W tych aaz i sb wcale tak dużo tego momentu nie jest i wcale nie narasta tak szybko....
tak czy inaczej seryjne sprzęgło średnio daje rade,
zauważyłem ostatnio że pedał sprzęgła chodzi lżej, może docisk sie rozlatuje??
dodam że wymianiłem sprzęgło + docisk sachsa ok 5 tyś km temu...
: pn gru 08, 2008 12:59
autor: Jony
Mi też chodzi mięciutko sprzęgło, poprzednie jeszcze z silnikie SB chodziło twardo ale miało już chyba 400 tyś tyle ile silnik i było zwichrowane, co widać gołym okiem, sprężyny, czasem po wciśnięciu jeszcze nie wysprżęglało do końca i trzepało przy ruszaniu,
: pn gru 08, 2008 13:12
autor: andrew.zbyrko
Jony pisze:Mi też chodzi mięciutko sprzęgło, poprzednie jeszcze z silnikie SB chodziło twardo ale miało już chyba 400 tyś tyle ile silnik i było zwichrowane, co widać gołym okiem, sprężyny, czasem po wciśnięciu jeszcze nie wysprżęglało do końca i trzepało przy ruszaniu,
coś mi sie wydaje że te nowe sprzegla to jakies bardziej lipne są..
znalazłem coś takiego:
http://www.sprzegla-regeneracja.pl/
podobno 4 spiekowe 350zł
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
nabicie nowych okładzin organicznych 80zł, i właśnie te okł orgaiczne to jakieś lepsze, czy poprostu to jest tańszy zamiennik??
gdyby do tych okładzin dołożyć mocniejsy docisk, to może dało by rade??
: pn gru 08, 2008 18:43
autor: twardy
moje jak narazie daje rade ale ostatnio zapiołem na 3 biegu do końca w deszczu to straciłem trakcje (kolejny) i mało brakło a byłbym remontował blachare
[ Dodano: Pon Gru 08, 2008 17:45 ]
aj w sumie to miałem zapytać a orientuje sie ktoś czym sie różni sprzęgło dedykowane do taxi bo ja takie założyłem i jest niby wzmocnione na wąski wieoklin (silnik 1V)
: wt gru 09, 2008 08:38
autor: piori
Nie wiem czy nie chodzi po prostu o średnicę, bo w katalogu IC są dwa sprzęgła SACHS dla silnika 1V:
Średnica [mm]: 200
Ilość zębów: 24
Dla komponentów, patrz: lista części:
Czas montażu (w godz.): 3,60
oraz:
Średnica [mm]: 210
Dla komponentów, patrz: lista części:
Ilość zębów: 24
Pojazd specjalnego przeznaczenia: dla taksówek
Czas montażu (w godz.): 3,60
Wersja wzmocniona:
A jak wiadomo seryjnie w silniku tym jest sprzęgło 200mm niestety :/
Jak spojrzymy na mocniejsze wersje TD to są tylko sprzęgła 210mm (czyli fabryczny rozmiar) i już nie ma mocniejszej wersji "dla taksówek".
: śr gru 10, 2008 22:53
autor: andrew.zbyrko
sprzęgło c.d.
dzwoniłem do:
http://www.sprzegla-regeneracja.home.pl/
mogą nabić spieka x4 za 360 zł, lub nowe okładziny organiczne firmy RAYBESTOS, podobno wytrzymują dużo więcej niż seryjne, i mają dużo lepszy współczynnik odprowadzania ciepła - cena 120zł
jest jedno ale; nie wzmacniają docisków, a radzikowski za docisk podobno woła 800zł
![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)
, czy do sprzęgła 210mm w AAZ można włożyć jakiś mocniejszy docisk od innego silnika?? ew samemu coś podłubać przy nim w garażu??
: czw gru 11, 2008 00:31
autor: Jony
chyba raczej samemu, jak to oglądałem, to trza 3 nity rozwiercić sciągnąć dołożyć drugą sprężynę zgrzać na końcach obie i założyć nowe nity lub srubki
![crazy :crazy:](./images/smilies/crazy.gif)
założyć, przykręcić skrzynię, i zobaczyć czy wogóle wysprzęgla.
: czw gru 11, 2008 00:36
autor: andrew.zbyrko
Jony pisze:dołożyć drugą sprężynę
hmm, a zkąd taką wziąść, z drugiego docisku?
Jony pisze:zgrzać na końcach obie
czym to zgrzewać? to jest stal!
[ Dodano: 10 Gru 2008 23:42 ]
zastanawiam sie czy same te lepsze okładziny by nie wystarczyły, bez wzmacniania docisku ?? zakładał ktoś takie??
2 ga sprawa, ostatnio pedał sprzęgła zaczoł chdzić lżej, może coś z dociskem nie tak? ale czy tak szybko by się sypnoł?
: pt gru 12, 2008 00:16
autor: Jony
jak lżej chodzi to chyba dobrze, ale wydaje mi się że może to swiadczyć o słabości docisku. co do tarczy nie próbowałem, ale gdybyś coś takiego robił daj znać czy jest jakiś efekt bez ingerencji w docisk. Pewnie drugą sprężynę z drugiego docisku trzeba wziąść, i trzeba by je przychwycić ze sobą w jaki kolwiek sposób.
[ Dodano: 16 Gru 2008 00:20 ]
oddałem starą tarczę sahs'a do zakucia w nowe okładziny tarcza miała 7,15 mm oryginalnie nowe tarcze mają 8,2mm do tego podobno tak fachowiec powiedział, posiada jeszcze grubości w sumie 8,5 i 9mm i taką chciałem ale na 9 nie daje gwarancji że wysprzęglę, więc zostaję przy 8,5 mm cena 56 zł razem z naciąganiem sprężyn bo lekki 1mm luz był, jutro do odbioru chociaż chciał na miejscu zrobić, w piątek kanał na dworze na stacji benzynowej bo nie ma gdzie indziej robić, i jak najszybciej muszę się uporać z tą tarczą bo już się jeździć nie da4 i 5 bieg nie można wykorzystać ale powinno być lepiej przynajmniej do wakacji puki 02A się nia wstawi