Strona 3 z 6

: pt sty 04, 2008 05:01
autor: tberent
zaprzal pisze:w nim ostatnia nadzieja :lol: ;)
TROCHIM słyszysz nasze głosy ??????????????
:grin: :grin: :grin:

: pt sty 04, 2008 10:13
autor: euglen
To_mas pisze: no chyba jedyna osoba która by to mogła jakoś sensownie poskładać i sprawdzić
Hmm... a robił to już nie jeden raz :satan:

: pt sty 04, 2008 11:18
autor: zaprzal
euglen pisze:
To_mas pisze: no chyba jedyna osoba która by to mogła jakoś sensownie poskładać i sprawdzić
Hmm... a robił to już nie jeden raz :satan:
i tak i nie powiedzialbym :green_fuck: jednak szkoda, ze w TD nie mozna podlaczac vaga, duzo by to ulatwilo ;)

: pt sty 04, 2008 11:35
autor: Trochim
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: ale ubaw :P

jeżeli jeszcze tego tu nie było to można sobie poczytać ogólnie zasadzie działania pompy VE

http://www.freetrust.be/piaa1/BoschFuel ... ypeVE2.pdf


i jeszcze to

http://vincewaldon.com/index.php?option ... &Itemid=53


a wracając do tematu to w całym tym modzie chodzi o to aby zwiększyć wyprzedzenie kąta wtrysku na wysokich obrotach silnika - wiadomo :D
Poniżej na fotce widać, że fabrycznie już czas wtryskiwanego paliwa nie zmienia się już od ok 4100 obr a powyżej 4300 obr zmniejsza się. Teraz trzeba zrobić tak aby ta wartość nie zmniejszała się, jest na to oczywiście kilka sposobów:


1. zaopatrujemy się w pokrywę mechanizmu z takiego typu pompy

http://moto.allegro.pl/item287438582_fi ... _2_8d.html

wystarczy tylko przekręcić a nasz przestawiacz wtrysku będzie mógł pokonać dłuższą drogę niż w oryginale.

2. rozebrać pompę i stoczyć/ściąć (jak to tam woli i jak lubi) tuleje mechanizmu ok 5-6mm wystarczy bo i tak już dłuższej drogi to ustrojstwo nie pokona /przeszkadza w tym już budowa korpusu pompy/

3. bawić się w wymianę sprężyn podkładek i innych cudów tylko w tym wypadku wypadało by to zgrać z ciśnieniem wewnętrznym w pompie. Jak wszyscy wiemy /lub się dowiemy czytając troszkę te materiały z góry/ przestawienie kąta zależne jest od ciśnienia wewnętrznego w pompie a to zależne jest od prędkości obrotowej pompy i regulatora ciśnienia no i nie tylko bo wymyślono kilka tików co by w chwili największego obciążenie to ciśnienie zwiększyć co by nam się silnik lepiej wkręcał - i to cudo już jest fabrycznie w pompach vw także nic nie trzeba dodatkowo robić.

Poukładane wg stopnia trudności :)

oczywiście można sobie powymieniać podkładki i sprężyny tylko nie będzie wiadomo jak to do końca pracuje np. zmniejszając grubość podkładki oczywiście przeniesiemy wyżej maksymalny czas wtryskiwanego paliwa ale również w całym zakresie obrotów przyśpieszymy kąt wtrysku można by to zniwelować przestawiając (zmniejszając) statyczny kąt o wartość jaka przyśpieszyliśmy jak ktoś lubi to proszę bardzo :)


to są tylko moje przemyślenia jak coś popsujecie to nie moja wina i nie koniecznie musi tak być jak pisze :P

: pt sty 04, 2008 11:54
autor: To_mas
Trochim pisze:to są tylko moje przemyślenia jak coś popsujecie to nie moja wina i nie koniecznie musi tak być jak pisze :P
Trochim pisze:to są tylko moje przemyślenia jak coś popsujecie to nie moja wina i nie koniecznie musi tak być jak pisze :P


podpuszczasz nas :PP hehe

a tak na poważnie to wg twoich przemysleń wychodzi na to ze najbezpieczniejszy jest sposób 1 i 2 A próbowałeś któregoś z tych spospobów ?? mowie o 1 i 2 bo o 3 to szkoda gadać za duzo problemów :chytry:

: pt sty 04, 2008 12:24
autor: zaprzal
To_mas, 1,2 Trochim robil na mojej pompie i .... pewnie dziala, nie wiem tego sie pewnie nie da sprawdzic ani odczuc "dupohamownia" :green_fuck: na pewno sie kreci wysoko

ale moim zdaniem do tego modu, zeby to miec super dobrze zrobione to trzeba to jakos mierzyc na stole tak jak Trochim wspomnial i wiedziec o jaka wartosc przy jakich obrotach najlepiej przyspieszac itp...

: pt sty 04, 2008 23:00
autor: tomogolf2
kurde co tu sie dzieje.... ale materiału, ale na ile jest to skuteczne? ile to daje km, Nm? tyle ze jest warte zachodu??

: pt sty 04, 2008 23:42
autor: ventil
tomogolf2 pisze:ile to daje km, Nm? tyle ze jest warte zachodu??
...ziarnko do ziarnka, zbierze sie miarka... :jezor:

: sob sty 05, 2008 00:55
autor: To_mas
Jakby ktoś miał dojście do takich dekielków jak podał Trochim, to bardzo prosze zapodać :PPP chętnie sie w taki zaopatrzę :D
ventil pisze:tomogolf2 napisał/a:
ile to daje km, Nm? tyle ze jest warte zachodu??

...ziarnko do ziarnka, zbierze sie miarka...
kolega chciał napisać zakładaj :P jak przetrwasz to i za tobą pojdą inni (ja)

: sob sty 05, 2008 12:22
autor: tomogolf2
To_mas pisze:kolega chciał napisać zakładaj :P jak przetrwasz to i za tobą pojdą inni (ja)
no no tak mysle ale musze miec wszytko zapiete na ostatni guzik, zebrac wystarczajaco duzo informacji zeby czegos nie skiepsicić, bo to roznie bywa w zyciu :bajer:

: sob sty 05, 2008 15:16
autor: adam16v
Takiego moda to bym samemu nie ruszał. Bałbym się coś sknocić. Sam zrobiłem sibie governor moda, niby jest wszystko ok ale jak ustawię zbyt dużą dawkę to mi wolno z obrotów schodzi :). Dajcie lepiej Trochim, zarobić a on to wam profesionalnie zrobi :D

: sob sty 05, 2008 21:28
autor: tomogolf2
adam16v pisze:dużą dawkę to mi wolno z obrotów schodzi
mam to samo bez gova :grin:

: wt kwie 22, 2008 20:20
autor: eldorado84
tak sobie czytam i czytam i..... :grin: :grin: :grin: ; a już miałem sprzedawać golfine ale widzę że może jeszcze go trochę pomodze. Opcja nr. mi pasi ale zdjęcie z tą pokrywą mi nie wchodzi - ale wnioskuję że wystarczy wymienić tą pokrywę czy jeszcze coś trzeba zrobić (proszę o zdjęcie pokrywy) :helm:

: śr kwie 23, 2008 01:17
autor: dzidzia24
Mi też nie wyświetla .No i przy okazji dobrze byłoby wiedzieć w jakich pompach szukać takich pokrywek :chytry: