Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14107
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lut 15, 2009 09:19

Tak sobie patrzę w te dane i wychodzi mi,że silniki RA i SB mają lepszy wałek :-k Jeśli się mylę to mnie poprawcie :bajer:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



arwam

Post autor: arwam » ndz lut 15, 2009 09:30

możesz wkleić lepsze zdjęcie?
Bo na tym nic nie widać.
Ale fazy z tego co pamiętam różnią się minimalnie tak że raczej tych różnić nie odczujesz tylko po samej zmianie wałka



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14107
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lut 15, 2009 09:54

Te wartości faktycznie nie są wielkie.Czyli co (?) ,nie zawracać sobie gitary?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz lut 15, 2009 17:34

Michaś_1977 pisze:Ychy...Czyli mam dać sobie spokój z 1,9TD.W sumie to i lepiej,bo tak to trzeba wiercić otwór w osłonie,zmieniać koło pasowe i nie wiadomo co by z tego było,a oryginał to jednak oryginał.
Pompy z 1.9 td miały wiekszą fale od tych z 1.6, (są wydajniejsze) pozatym masz wiekszą szansę, że trafisz na pompę z mniejszym przebiegiem, jesli od 1.9 to unikaj "półelektronicznych"

Proponowałbym pomodzić z serią, wkręć śróbkę od dawki ok. ćwierć obrotu nawet bez ruszania turba, napewno poczujesz różnicę.

Nieprawda, że modzenie dawką zwiększa spalanie, jesli nie depczesz w podłogę to nie powinno być różnicy.

[ Dodano: 15 Lut 2009 17:03 ]
Co do wałków - fajnie jakbys podał wysokość krzywek, to też jest istotne.

Widać że JP i JR mają najdłużej otwarte zawory dolotowe, RA SB mniej, prawdopodobnie chdziło tu o wykorzystanie doładowania dynamicznego w silniku z turbem, tu ktoś musi się wypowiedzieć mądrzejszy odemnie, natomiast w silniku 1V spaliny są mocniej sprężane zanim otworzy się wydech, co powinno zmniejszyć efekt turbodziury, ale może to osłabiać silnik na wyższych obrotach przy dużym doładowaniu.

Tyle z mojej strony teorii polemika mile widziana :bigok:

W praktyce raczej się nie przejmuj mieszaniem wałkami, chyba że robisz jakiegos potwora :]



arwam

Post autor: arwam » ndz lut 15, 2009 19:30

t0mal pisze:
Michaś_1977 pisze:Ychy...Czyli mam dać sobie spokój z 1,9TD.W sumie to i lepiej,bo tak to trzeba wiercić otwór w osłonie,zmieniać koło pasowe i nie wiadomo co by z tego było,a oryginał to jednak oryginał.
Pompy z 1.9 td miały wiekszą fale od tych z 1.6, (są wydajniejsze) pozatym masz wiekszą szansę, że trafisz na pompę z mniejszym przebiegiem, jesli od 1.9 to unikaj "półelektronicznych"

Proponowałbym pomodzić z serią, wkręć śróbkę od dawki ok. ćwierć obrotu nawet bez ruszania turba, napewno poczujesz różnicę.

Nieprawda, że modzenie dawką zwiększa spalanie, jesli nie depczesz w podłogę to nie powinno być różnicy.

[ Dodano: 15 Lut 2009 17:03 ]
Co do wałków - fajnie jakbys podał wysokość krzywek, to też jest istotne.

Widać że JP i JR mają najdłużej otwarte zawory dolotowe, RA SB mniej, prawdopodobnie chdziło tu o wykorzystanie doładowania dynamicznego w silniku z turbem, tu ktoś musi się wypowiedzieć mądrzejszy odemnie, natomiast w silniku 1V spaliny są mocniej sprężane zanim otworzy się wydech, co powinno zmniejszyć efekt turbodziury, ale może to osłabiać silnik na wyższych obrotach przy dużym doładowaniu.

Tyle z mojej strony teorii polemika mile widziana :bigok:

W praktyce raczej się nie przejmuj mieszaniem wałkami, chyba że robisz jakiegos potwora :]

zasada generalnie jest prosta jak zawory dolotowe są długo otwarte to silnik jest nastawiony na dużą moc przy wysokich obrotach a jak krótko to jest nastawiony na dużu moment obratowy już przy niskich obrotach.
Różnice 1 czy 2 stopni raczej nie odczujemy na tyle wyraźnie żeby opłacało się szukać wałka. ale myślę że warto byłoby się zastanowić nad montarzem wałka np. z 1Z lub AFN.
o ile ma takie same wymiary czopów łożysk



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14107
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lut 15, 2009 19:43

t0mal pisze:Co do wałków - fajnie jakbys podał wysokość krzywek, to też jest istotne.
No,niestety.Na chwilę obecną,nie mam możliwości podania wysokości krzywek :(
t0mal pisze:Pompy z 1.9 td miały wiekszą fale od tych z 1.6, (są wydajniejsze) pozatym masz wiekszą szansę, że trafisz na pompę z mniejszym przebiegiem, jesli od 1.9 to unikaj "półelektronicznych"
A co do pompy to sam już nie wiem,ale chyba pozostanę przy oryginalnej od 1,6TD (oczywiście wymienię na tą z LDA),ale jeszcze mocno to przemyślę.Napiszcie jak byście postąpili na moim miejscu,od 1,6TD czy od 1,9TD.Chciałbym,żeby to moje autko miało wreszcie tego"kopa"... :chytry:

[ Dodano: 15 Lut 2009 18:50 ]
arwam pisze:Różnice 1 czy 2 stopni raczej nie odczujemy na tyle wyraźnie żeby opłacało się szukać wałka. ale myślę że warto byłoby się zastanowić nad montarzem wałka np. z 1Z lub AFN.
o ile ma takie same wymiary czopów łożysk
Czyli wałek na razie sobie odpuszczam :bajer:



arwam

Post autor: arwam » ndz lut 15, 2009 20:06

jak chcesz mieć kopa to zacznij w pierwszej kolejności od IC albo jeszcze lepiej od FMIC on bardzo dużo daje jak założysz to się przekonasz że można przy tym samym ciśnieniu podać więcej paliwa co ma znaczenie szczególnie dla trwałości silnika bo nie pobiera gorącego powietrza i nie ma tak wysokich temperatór jak bez IC.
Dróga rzecz to ciśnienie najlepiej w granicach 1,2-1,6 bara z takiej sprężaki jak K24 wiem bo na podobnej ( Garret T3 ) dłógi czas jeździłem i sobie chwaliłem potem jak przy tym ciśnieniu przekroczysz granicę dymienia ( czyli wyrażnie czarne zabarwienie spalin na czarno pod ustabilizowanym ciśnieniem czyli np przyspieszanie na wysokim biegu pod górę nadejdzie czas na większą pompę ale ten zabieg ma jedną wadę ża silnik zaczyna wtedy twardo pracować ( klepać) ale to tylko efekt który nie ma znaczenia od technicznej strony.
ja proponuję wziąć większą żeby na zapas było bo wtedy nie dymisz tak bardzo przy takiej samej dawce paliwa jak na mniejszej pompie



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14107
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lut 15, 2009 20:52

arwam pisze:jak chcesz mieć kopa to zacznij w pierwszej kolejności od IC albo jeszcze lepiej od FMIC on bardzo dużo daje
Tak ,wiem arwam, i gdyby nie fakt,że inny klient mi go sprzątną z przed nosa,to intercooler już by jeździł w moim autku.Może niedługo coś znajdę.Czyli co (?),radzisz żebym zwiększył ciśnienie w turbinie?Nie wiem czy dobrze myślę,ale to chyba jak będę wkręcał śrubę przy Waste Gate,tak?A wracając do IC to nie mam skąd go wziąć,przewalam allegro,gazety motoryzacyjne,anonse i nic.Mało chodliwy towar.Może Ty masz coś na oku,bo jeśli jesteś z Żurawicy niedaleko Przemyśla,to bym się pofatygował do Ciebie :bigok:



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz lut 15, 2009 23:23

Michaś_1977 pisze:A wracając do IC to nie mam skąd go wziąć,przewalam allegro
co do IC, poczytaj temat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
do modzonego silnika nie warto zakładać seryjny, tylko FMIC przed chłodnicą,
co do podkręcania turbiny, najpierw zaopatrz się w wskaźnik doładowania, allegro lub zwykły do wody/powietrza.., wraz z doładowaniem zwiększenie dawki paliwa do granic dymienia, i już napewno poczujesz różnice :bigok:


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn lut 16, 2009 00:24

Od siebie dodam, że już na odpowiednio ustawionej seryjnej pompe 1V pojawią sie problemy z trakcją przy ruszaniu z pod świateł na 1. i 2. biegu, czasem także jak zbyt mocno bedziesz dusił na łuku, na niskim biegu.
Także jeśli masz wązkie opony to też warto wymienić :bajer:



arwam

Post autor: arwam » pn lut 16, 2009 00:43

Michaś_1977 pisze:arwam napisał/a:
jak chcesz mieć kopa to zacznij w pierwszej kolejności od IC albo jeszcze lepiej od FMIC on bardzo dużo daje


Tak ,wiem arwam, i gdyby nie fakt,że inny klient mi go sprzątną z przed nosa,to intercooler już by jeździł w moim autku.Może niedługo coś znajdę.Czyli co (?),radzisz żebym zwiększył ciśnienie w turbinie?Nie wiem czy dobrze myślę,ale to chyba jak będę wkręcał śrubę przy Waste Gate,tak?A wracając do IC to nie mam skąd go wziąć,przewalam allegro,gazety motoryzacyjne,anonse i nic.Mało chodliwy towar.Może Ty masz coś na oku,bo jeśli jesteś z Żurawicy niedaleko Przemyśla,to bym się pofatygował do Ciebie
ja mieszkam pod Sandomierzem ale zaraz poatrzę co mają na ALLEDROGO
jak chcesz coś naprawdę konkretnego tylko będzie ciężko to upchnąć i byłoby trzeba się szliferką pobawić to ja proponuję IC od nowej VECTRY

i znalazłem coś takiego :

http://moto.allegro.pl/item551768405_op ... ooler.html

będzie bardzo ciasno ale jest wykonalne i dowód tego jeździ u mnie pod maską.



andrew.zbyrko pisze:Michaś_1977 napisał/a:
A wracając do IC to nie mam skąd go wziąć,przewalam allegro


co do IC, poczytaj temat:
http://forum.vwgolf.pl/vi...der=asc&start=0
do modzonego silnika nie warto zakładać seryjny, tylko FMIC przed chłodnicą,
co do podkręcania turbiny, najpierw zaopatrz się w wskaźnik doładowania, allegro lub zwykły do wody/powietrza.., wraz z doładowaniem zwiększenie dawki paliwa do granic dymienia, i już napewno poczujesz różnice

nie do końca jest to prawda bo mój JR a raczej mojego ojca na fabrycznym IC kręcił do 100km/h 8-8,5s ale na miescie jak tałeś w korkach to dopiero po jakichś 100m metrach odzyskiwał oddech i chyba to jest jego jedyna wada.
no chyba że cały czas dusisz pedał w podłogę a ja jeszcze nie żdążyłem po eksperymentować z chłodzeniem IC bo nie mogłem dostać nigdzie wentylatora o podobnych wymiarach ale nie jest do niczego jak piszesz ale auto solidnie dymi jak ruszasz ostro z pod świateł. myślę że chłodzenie Ic załatwiłoby sprawę "puchnięcia" w korku.
I ten magiczny wygład pod maską :bajer: .
Sam się zastanawiam jak go dodatkowo upchnąć w swoim aucie bo nie chcę żeby tylko mi życie utrudniął przy naprawach tylko już jak bym go woził pod maską to niech pracuje na siebie bo ja nie wożę rzeczy zbędnych

[ Dodano: 15 Lut 2009 23:44 ]
a tu masz jego wymiary


http://moto.allegro.pl/item546904084_in ... _2dti.html
Ostatnio zmieniony pn lut 16, 2009 17:03 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14107
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn lut 16, 2009 08:35

arwam pisze:ja mieszkam pod Sandomierzem ale zaraz poatrzę co mają na ALLEDROGO
jak chcesz coś naprawdę konkretnego tylko będzie ciężko to upchnąć i byłoby trzeba się szliferką pobawić to ja proponuję IC od nowej VECTRY

i znalazłem coś takiego :

http://moto.allegro.pl/it...ntercooler.html

będzie bardzo ciasno ale jest wykonalne i dowód tego jeździ u mnie pod maską.
Aaaaa,pod Sandomierzem.Taa,niby widziałem tablicę na Twojej fotce (he,he TSA-to tak jak znana kapela :metal: )Sorki,wracam do tematu.Piszesz,że nie musi być seryjny,więc nawet lepiej,bo nie będzie problemu ze znalezieniem czegoś.
arwam pisze:będzie bardzo ciasno ale jest wykonalne i dowód tego jeździ u mnie pod maską
Więc tak.Niedługo mój Golfik będzie przechodził lifting,dostanie nowy lakier,konserwację i szerokie zderzaki.I to właśnie za zderzakiem chyba ciachnę dziurę i tam go upchnę.
arwam pisze:od FMIC
Nie bardzo kumam,co znaczy FMIC...



arwam

Post autor: arwam » pn lut 16, 2009 08:52

Michaś_1977 pisze:Nie bardzo kumam,co znaczy FMIC...
FMIC to IC przed chłodnicą
A jeśli myślisz o tym z linka którego Ci podrzuciłem to zapomnij że Ci się zmieści pod zderzakiem bo on ledwo mięsci się tuż przed chłodnicą i jest większy od niej :helm:

[ Dodano: 16 Lut 2009 07:53 ]
ale upchnięcie go w tkim aucie jest wykonalne skoro u mnie jeździ :goof:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14107
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn lut 16, 2009 09:08

arwam pisze:FMIC to IC przed chłodnicą
A jeśli myślisz o tym z linka którego Ci podrzuciłem to zapomnij że Ci się zmieści pod zderzakiem bo on ledwo mięsci się tuż przed chłodnicą i jest większy od niej :helm:

[ Dodano: 16 Lut 2009 07:53 ]
ale upchnięcie go w tkim aucie jest wykonalne skoro u mnie jeździ :goof:
Hmm :-k ...Takie buty,powiadasz.Skoro tak mówisz to pewnie wiesz.Zobaczę co mi się uda kupić.
Dobra teraz muszę spadać,bo 8-ma minęła,a ja jeszcze warsztatu nie otworzyłem...
Ostatnio zmieniony czw gru 03, 2009 07:33 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości