Strona 3 z 7

: pt mar 19, 2010 00:18
autor: schadook
To_mas, Wielkie dzięki!! Instalację wykonałem ale niestety, chyba mam walnięty przekaźnik bo jak się załączy tak już trzyma na amen, puszcza dopiero po wyłączeniu stacyjki. Chyba muszę naruchać jakiś inny. W każdym razie dzięki za pomoc.
Pzdr

: sob mar 20, 2010 22:56
autor: IRAS AAZ
Mam pytanko mam w domu gplfa mk2 po dachowaniu GTD silnik w bdb stanie i jakbym kupił golfa 18 benz z rozwalonym silnikien Np. i zamontował TD to czy takie cos przejdzie przeglad? i czy da sie to zarejestrowac? JAK TO Z TYM JEST? :goof:

: sob mar 20, 2010 23:49
autor: schadook
IRAS AAZ, Cze!
nie ma z tym problemu, robisz przekładkę a w UM zgłaszasz zmianę rodzaju paliwa i pojemności silnika. Zrobia ci odpowiedni wpis w dowodzie i po sprawie. Robiłem to już kilka razy i nie było problemu.
Pozdrawiam

: sob mar 20, 2010 23:52
autor: IRAS AAZ
schadook, wielkie dzieki bym ci dodał punkcik ale nie wiem jak to działa :grrr:

: ndz mar 21, 2010 00:13
autor: schadook
IRAS AAZ, nie przejmuj się, ja też nie wiem a już kilku osobom bym dodał. Też będę miał na dniach do załatwienia to co ty bo robiłem w audi swapa z 1,8 na 1.6 TD. Teraz jest dobrze bo nie trzeba nawet numerów silnika i umów nie trzeba kombinować itp. Teraz silnik jest częścią wymienną.
Pzdr

: ndz mar 21, 2010 18:06
autor: pawelekk24
wszystko pieknie tylko znalesc zdrowe 1.6td w rosadnej cenie tez zastanawiam sie nad swapem ale jak widze cene 1.5 tys za silnik 20letni to brak checi a jeszcze ile roboty
ktos swapowal inny silnik diesla np isuzu 1.5TD??

Re: MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

: sob lis 06, 2010 01:54
autor: azerben
Witam wszystkich zainteresowanych postem, tematem. Właśnie jestem a trakcie swapu z 1.6 benz na 1.6 TD ze stajni vw/audi b2 . Jestem posiadaczem audi 80 b2 '84 r, z którego wyciągnąłem sil. 1.6 benz. Po vw passacie b2 '86 r. zachowałem sil. 1.6 TD . Temat swapu trudny i nie trudny. Część mechaniczna, to kwestia możliwości tech. wyciągnięcia i włożenia sil. Część elektryczna to jak dla mnie dłuższy temat i jeszcze nie poznany. Mam nadzieję, że pomożecie.
Jaki etap przeszedłem?
Korzystam z garażu kolegi, za pozwoleniem :) Jestem posiadaczem wyciągarki > 600 kg Stahl. Zamontowałem ją w suficie garażu przy pomocy metalowego kołka rozporowego fi 12, do tego ucho nakręcone na gwint dybla, o wytrzymałości, chyba udźwigu do 250 kg, taki z Casto, bodaj Fischer. Poodłączałem wszystko co mogłoby przytrzymać sil. w komorze sil. Czyli śruby trzymające poduszki sil. ( od uszu sanek, kołyski ), linka: sprzęgła, gazu, prędkościomierza, instalację ogrzew. (reg. ogrzew. + przew. ukl. chłodz. doprowadzające ciecz chłodz. do chłodniczki nagrzewnicy ), instalację elektr. plus cewkę, ukł. wydech, półosie, chłodnicę, skrzynię biegów od podwozia i dźwigni zmiany biegów., przewody paliwowe, odbój sil. w przednim pasie - nie pamiętam fachowej ;) nazwy. Wyciągnąłem sil. i włożyłem bez demontażu pasu przedniego. Chyba wszystko to byłoby.
Łańcuchem opasałem sil. od spodu, do tego dodatkowe mocowania łańcucha przy talerzach wychodzących ze skrzyni biegów - do mocowania przegubów wew. No i w górę. Skrzynia przy wyciąganiu będzie haczyła się, gdzieś tam po drodze ku przodowi, o podwozie i przekładnię kierowniczą. Ale zmieści się i wyjdzie. Wkładając sil. z powrotem, moim sposobem musiałem wręcz stawać na skrzyni biegów, aby skierować ją w dół, tak aby ominęła przekł. kier. oraz w miarę bez otarć, wpełzła pod podwozie. Ale da się :) No i sil. siedzi na poduchach. Instalację klema +, plus alternator, plus rozrusznik, zostawiłem ze szczupaka. Ujemna klema do masy skrzynki akumulatora. Na skrzynce również zamontowana płytka mostkująca od świec żarowych, idąca dalej ku przekaźnikowi owych świec. Reszta mechaniki to pikuś. Odwrotność montażu co demontaż - półosie, poduszki, mech. zmiany biegów. Chłodnica, ukł. chłodniczy. I tu ciekawostka zbiornik od wyrównawczy płynu chłodz. od szczupaka miał jeden odpływ. A chłodnica od audika ma o jeden otwór wlotowy więcej. Pozostaje jeszcze kwestia wydajności owej chłodnicy od benz. Albo ktoś to wie i może mi opowie, albo sprawdzę sam. Zbiornik od audika ma jeden otwór więcej - jednak oryginalnie zaślepiony. Należy wówczas, tak mi się wydaje wykonać podłączenie, od uprzednio otwartego wyjścia ze zbiornika wyrównawczego chłod. audika do chłodnicy. Zamontowałem uchwyt mocujący filtr paliwa diesla, sam filtr oraz przewody paliwowe oraz wszelakie w.w. linki mech. sprzęgła, gazu, ogrzewania. Tak, sobie myślę, że resztka ropy pozostająca w filtrze oraz w pompie, a także dolanie ropy do zbiornika paliwa, w którym jest resztka benz. bezołów. , ew. dolanie mixolu lub lux'a powinno załatwić swap instalacji paliwowej. No i pozostaje jeszcze linka z mech.przyspieszenia zapłonu ( chyba tak to się zowie ) z diesla, której nie ma w benz. Przeciągnięta z komory sil. do kabiny w miejscu ( poprzez uszczelkę gumową ) gdzie jest poprowadzona linka regulacji ogrzewania. Pozostaje mocowanie filtru powietrza. Rzeźba własna.
Czy konieczne jest odpowietrzenie układu paliwowego. Jeśli tak w jaki sposób?
No i instalacja elektryczna. Pomimo, że przeszukałem neta , nie znalazłem więcej niż schemat podłączenia przekaźnika świec żarowych. Skądinąd pomocny. Ale to jedynie fragment instalacji, którą muszę podpiąć. Głowna kwestia jaka mnie interesuje, to pozbycie się starej instalacji elektrycznej benz. Zminimalizowanie ilości wiązek do wiązek potrzebnych do podłączenia sil. diesla. Czy mogę podpiąć dwa grube, jednak różnej średnicy, kable od rozrusznika z instalacji ze szczupaka - w miejscu wpięcia analogicznych w skrzynce od 1.6 benz. Interesuje mnie podpięcie pod stacyjkę i pod skrzynkę bezpieczników/przekaźników. Podpięcie czujników. Czy stacyjka z benz. wystarczy do diesla. I gdzie najlepiej podstawić diodę grzania świec? Późno już, jutro wrócę do tematu. Proszę pisać postaram się lepiej wysłowić :) , o jakie szczegóły mi chodzi. Da się to zrobić samemu?

Re: MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

: ndz sty 02, 2011 01:10
autor: Lukasz17842
Witam... koledzy a możecie mi powiedzieć jak wyglądał by swap z 1.8RP na 1.6td bo woja ma jette która chce zezłomowac ale w niej jest 1.6td po remoncie i chce mi go dać i teraz pytanie jak by to wszystko wyglądało i czy dużo było by roboty z elektryka?

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

: ndz sty 02, 2011 11:52
autor: marcinas1983
Jaki rocznik diesla oraz 1.8?? Jeśli rocznikowo auta są podobne to wystarczy tylko wyciągnąć instalacje przednią z TD i wsadzić do 1.8. Do tego musisz pozbyć się pomp paliwa ze zbiornika i pod autem. Wyciągasz też przekaźnik pompy paliwa i w jego miejsce wkładasz przekaźnik świec żarowych. Elektrycznie nie ma dużo do przerobienia, tym bardziej jak masz oba auta.

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

: ndz sty 02, 2011 15:45
autor: Lukasz17842
jetta jest 84 albo 85 a golf 90. Golf ma 1.8RP 90km. a jak to wyglada ze skrzynia biegow i z zawieszeniem???

Re: MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

: ndz sty 02, 2011 18:39
autor: marcinas1983
Lukasz17842 pisze:jetta jest 84 albo 85 a golf 90. Golf ma 1.8RP 90km. a jak to wyglada ze skrzynia biegow i z zawieszeniem???
No to czeka Ciebie rzeźba w instalacji bo nie przełożysz wiązek z jednego auta do drugiego bez ich przeróbek. Skrzynia o ile jest 4T lub 4S może zostać jeśli jest krótsza to lepiej zmienić na tą od TD a resztę zostawić z 1.8 jeśli chodzi zaś o zawieszenie ja po swapie na 1.6 TD mając wcześniej 1.3 benzynę nic nie zmieniałem w zawieszeniu i też się jeździło bez problemu. Trochę niżej przód usiadł niż na 1.3, ale 1.8 i 1.6TD wagowo aż tak się nie różnią jak 1.3 i 1.6TD.

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

: ndz sty 02, 2011 21:30
autor: Lukasz17842
możesz dodatkowo rozwinąć temat co będę musiał przerobić co usunąć a co dodać? a przeguby zostawić stare czy jak?aha mój golf ma wspomaganie a jetta nie czy duży to problem?

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

: ndz sty 02, 2011 23:46
autor: To_mas
schadook, a to nie jest konieczny jakiś przegląd ?

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

: ndz sty 02, 2011 23:52
autor: To_mas
azerben pisze:Czy stacyjka z benz. wystarczy do diesla
tak
azerben pisze:I gdzie najlepiej podstawić diodę grzania świec?
jak to gdzie ? kupujesz licznik z diesla i diodka jest tam gdzie powinna być, a nie jakieś dodatkowe diody i udziwnienia. chcesz to robić to zrób to tak jak powinno to być zrobione !