Witam wszystkich zainteresowanych postem, tematem. Właśnie jestem a trakcie swapu z 1.6 benz na 1.6 TD ze stajni vw/audi b2 . Jestem posiadaczem audi 80 b2 '84 r, z którego wyciągnąłem sil. 1.6 benz. Po vw passacie b2 '86 r. zachowałem sil. 1.6 TD . Temat swapu trudny i nie trudny. Część mechaniczna, to kwestia możliwości tech. wyciągnięcia i włożenia sil. Część elektryczna to jak dla mnie dłuższy temat i jeszcze nie poznany. Mam nadzieję, że pomożecie.
Jaki etap przeszedłem?
Korzystam z garażu kolegi, za pozwoleniem
Jestem posiadaczem wyciągarki > 600 kg Stahl. Zamontowałem ją w suficie garażu przy pomocy metalowego kołka rozporowego fi 12, do tego ucho nakręcone na gwint dybla, o wytrzymałości, chyba udźwigu do 250 kg, taki z Casto, bodaj Fischer. Poodłączałem wszystko co mogłoby przytrzymać sil. w komorze sil. Czyli śruby trzymające poduszki sil. ( od uszu sanek, kołyski ), linka: sprzęgła, gazu, prędkościomierza, instalację ogrzew. (reg. ogrzew. + przew. ukl. chłodz. doprowadzające ciecz chłodz. do chłodniczki nagrzewnicy ), instalację elektr. plus cewkę, ukł. wydech, półosie, chłodnicę, skrzynię biegów od podwozia i dźwigni zmiany biegów., przewody paliwowe, odbój sil. w przednim pasie - nie pamiętam fachowej
nazwy. Wyciągnąłem sil. i włożyłem bez demontażu pasu przedniego. Chyba wszystko to byłoby.
Łańcuchem opasałem sil. od spodu, do tego dodatkowe mocowania łańcucha przy talerzach wychodzących ze skrzyni biegów - do mocowania przegubów wew. No i w górę. Skrzynia przy wyciąganiu będzie haczyła się, gdzieś tam po drodze ku przodowi, o podwozie i przekładnię kierowniczą. Ale zmieści się i wyjdzie. Wkładając sil. z powrotem, moim sposobem musiałem wręcz stawać na skrzyni biegów, aby skierować ją w dół, tak aby ominęła przekł. kier. oraz w miarę bez otarć, wpełzła pod podwozie. Ale da się
No i sil. siedzi na poduchach. Instalację klema +, plus alternator, plus rozrusznik, zostawiłem ze szczupaka. Ujemna klema do masy skrzynki akumulatora. Na skrzynce również zamontowana płytka mostkująca od świec żarowych, idąca dalej ku przekaźnikowi owych świec. Reszta mechaniki to pikuś. Odwrotność montażu co demontaż - półosie, poduszki, mech. zmiany biegów. Chłodnica, ukł. chłodniczy. I tu ciekawostka zbiornik od wyrównawczy płynu chłodz. od szczupaka miał jeden odpływ. A chłodnica od audika ma o jeden otwór wlotowy więcej. Pozostaje jeszcze kwestia wydajności owej chłodnicy od benz. Albo ktoś to wie i może mi opowie, albo sprawdzę sam. Zbiornik od audika ma jeden otwór więcej - jednak oryginalnie zaślepiony. Należy wówczas, tak mi się wydaje wykonać podłączenie, od uprzednio otwartego wyjścia ze zbiornika wyrównawczego chłod. audika do chłodnicy. Zamontowałem uchwyt mocujący filtr paliwa diesla, sam filtr oraz przewody paliwowe oraz wszelakie w.w. linki mech. sprzęgła, gazu, ogrzewania. Tak, sobie myślę, że resztka ropy pozostająca w filtrze oraz w pompie, a także dolanie ropy do zbiornika paliwa, w którym jest resztka benz. bezołów. , ew. dolanie mixolu lub lux'a powinno załatwić swap instalacji paliwowej. No i pozostaje jeszcze linka z mech.przyspieszenia zapłonu ( chyba tak to się zowie ) z diesla, której nie ma w benz. Przeciągnięta z komory sil. do kabiny w miejscu ( poprzez uszczelkę gumową ) gdzie jest poprowadzona linka regulacji ogrzewania. Pozostaje mocowanie filtru powietrza. Rzeźba własna.
Czy konieczne jest odpowietrzenie układu paliwowego. Jeśli tak w jaki sposób?
No i instalacja elektryczna. Pomimo, że przeszukałem neta , nie znalazłem więcej niż schemat podłączenia przekaźnika świec żarowych. Skądinąd pomocny. Ale to jedynie fragment instalacji, którą muszę podpiąć. Głowna kwestia jaka mnie interesuje, to pozbycie się starej instalacji elektrycznej benz. Zminimalizowanie ilości wiązek do wiązek potrzebnych do podłączenia sil. diesla. Czy mogę podpiąć dwa grube, jednak różnej średnicy, kable od rozrusznika z instalacji ze szczupaka - w miejscu wpięcia analogicznych w skrzynce od 1.6 benz. Interesuje mnie podpięcie pod stacyjkę i pod skrzynkę bezpieczników/przekaźników. Podpięcie czujników. Czy stacyjka z benz. wystarczy do diesla. I gdzie najlepiej podstawić diodę grzania świec? Późno już, jutro wrócę do tematu. Proszę pisać postaram się lepiej wysłowić
, o jakie szczegóły mi chodzi. Da się to zrobić samemu?