Strona 3 z 4

: pt lut 10, 2006 11:59
autor: Kapibara
heheh kazdy by chcial miec synchro w swoim ale to jest duzo zabawy bo cza bude modyfikowac calutka no chyab ze buyda z synchro.


ale tdi ma wuiekszy momen glownei dzieki wtryskowi i pompie a tu [pozostanei tylko wtrysk wiec moze dac rade, do tego dochodzi masa auta i silnika.

doladowanie regolujesz gazem i masz wskaznik czy masz jakis ciekawe urzadzonko?

a tamta jetta to straszny potwor :bigok:

: pt lut 10, 2006 12:21
autor: lawrai
pompe wstawiłem normalnie z 1.9 TD poprzedniego . Z tego co wiem to przemontowany jest jeden wtrysk ale dokładnie nie wiem co i jak ale dowiem sie . Co do turbiny to jak sprawdzic czym jest sterowana ? pompa paliwowa jest normalnie na linke . A jak można podnieść moc na turbinie , bo wlasnie czytam u wszystkich ze kombinuja z turbiną od 0.5-0.8 bara i zę niby nie trzeba wymieniac tłoków i korbowodu na kute . Jesli ktos chce , to moge dzisiaj porobić dokładniejsze zdjecia silnika , jak to wygląda ? . Pozdrawiam

: pt lut 10, 2006 12:27
autor: zaprzal
Trochim, zapodaj ten fimik z 1.6 td :D jakie masz turbo? bawiles sie w przesuwanie ogranicznika obrotów w górę? Z tym tdi z mechaniczną pompą to niezły patent, można o tym w przyszłości pomyśleć :> właśnie to jest najlepsze, że sam wszystko robisz za free :> powodzenia :)

ps. napisales, ze jezdzisz ponad 1,5 bara. Masz seryjna glowice i śróby? Jaka masz kompresje? Kombinowałeś coś z grubszą uszczelką pod głowicę?

: pt lut 10, 2006 12:40
autor: Kapibara
zaprzal, takie szybkie pytanko, jak sie da greubsza uszczelke to sie kompreska zmniejszy tak??? i jaki to bedzie mialo wplyw na prace silnika?

: pt lut 10, 2006 12:58
autor: zaprzal
Kapibara, taki, ze bedzie gorzej odpalał na przyklad :p zmniejszy sie stopien sprezania i bedzie mozna zapodac nieco wieksze cisnienie doladowania. W 1.6 td jest duzy stopien sprezania, dla porownania w 1.9 TDI zostal juz mocno obnizony i jezdza one na wyzszych cisnieniach

[ Dodano: Pią Lut 10, 2006 11:59 am ]
a w td w zwiazku z tym ze jest wysoki stopien sprezania to jak sie zapoda za duze cisnienie doladowania to niezbyt korzystnie to wplynie na kondycje silnika, musialbym poszukac wyliczen jak cisnienie doladowania wplywa na to co sie dzieje w cylindrach. Dodatkowo glowica w 1.6 nie jest jakas najwytrzymalsza czescia na swiecie, niestety

: pt lut 10, 2006 13:06
autor: Trochim
u mnie przed podniesieniem ciśnienia doładowania była wymieniana uszczelak pod głowicą a przy okazji sprawdziłem samą głowicę czy trzyma ciśnienie a że było wszystko ok to zdecydowałem się na podkrecenie turbiny.

narazie wszystko jest seryjne, łącznie z wydechem dlatego tylko okazyjnie wciskam gaz do dechy szkoda silnika, w planie było wstawienie większego wydechu, montaż interka, chłodnicy oleju dopiero po tym wszystkim bardziej zaawansowana modyfikacja i ustawienia pompy (narazie jest tak aby za duża paliwa nie leciało ale i tak jest fajnie :D), bo raczej nikt nie chce zajeździć silnia w rok a auto słuzy do codziennej jazdy więc musi być sprawne. a turbina to kkk k14

co do tego syncro to jest plan kupienia całego samochodu a w nim wymiana silnika i skrzyni.

filmik sporo waży (> 100 MB) i ściągnołem go z emula postaram się podać później do niego linka

: pt lut 10, 2006 13:18
autor: lawrai
Trochim dowiem sie co i jak w tym silniku było zmienione dokladnie i Ci tutaj opisze modyfikacje . Z tego co wiem , to pompa zostala zamieniona na ta normalna z td i nie widze zeby była zmieniana w jaki kolwiek sposob . Zaraz pójde porobic fotki i zapodam je tutaj , tylko zebyście je widzieli musicie byc zalogowani . Powiedzcie mi jak zwiększyć ciśneinie w turbinie ? bo ja ciemny jeszcze w tych tematach jestem bo dopiero od 3\4 roku mam auto i ciesze sie ze to golf 3 ale chcialbym go zmodyfikowac na lepsze . Pozdro

: pt lut 10, 2006 13:47
autor: zaprzal
lawrai, nie wiadomo jak to u ciebie jest rozwiazane z ta turbina, porob dokladne zdjecia ze wszystkich stron i wrzuc na forum to cos sie wymysli :>

Trochim, u mnie podobnie i tez mam mala turbinke garrett T2 i dlatego nie szaleje tak mocno z cisnieniem, nie przekraczam max 1,2bar (w lecie jezdzilem krotko na wiekszym cisnieniu), tyle, ze mam zrobiony wydech (niestety oprocz kolanka wychodzacego z turbiny :/). U mnie tez sluzy do codziennej jazdy do szkoly, wiec dobry olej i czesta wymiana... Jak coś czekam na link do filmiku, ile by nie ważył :D... Ponad 1.5 bara w kkk k14 to nie lada wysilek, nie widzialem, ze ta turbinka tyle napompuje

: pt lut 10, 2006 17:18
autor: Trochim
kilka fotek z tego dyno test jetty

link edk

ed2k://|file|dyno_VW_jetta_diesel_turbo ... 9AA48C64|/

: pt lut 10, 2006 17:37
autor: Kapibara
szok szok jak mozna ok 160 kucy :bigok: :bigok: z jetty 1.6????? ja tez tak chce

: pt lut 10, 2006 19:22
autor: zaprzal
Kapibara, hehe, da rade, wczesniej wklejalem na forum wykres audi 1.6 td 152km :D
zauwazcie, ze wszystkie z nich maja przesuniete obroty w gore, wlasnie tam jest moc w 1.6 td :>

: pt lut 10, 2006 19:45
autor: lawrai
spalanie miesci sie w 6 - 7 L przy mojej jeździe (szybkiej)

[ Dodano: Pią Lut 10, 2006 22:29 ]
Sory wszystkim , mialem dodac fotki i zapomnialem . Dodaje foty mojego mk3 1.9 tdi po przeróbce na bez komputeru , pompa mechaniczna (sterowana linką od gazu z poprzedniego silnika 1.9td) fotki zalanczam ale chyba widziec je bedziecie dopiero po zalogowaniu Sie . Pozdrawiam

[ Dodano: Pią Lut 10, 2006 22:39 ]
tutaj załanczam niewyraźna fote turbiny . I teraz zauwazylem ze ten gość - mechanik tak załozyl rury do interculera , ze wąż przy turbinie jest zagiety , czy to ze on jest zagiety szkodzi uzyskaniu odpowiedniej mocy ?

: ndz lut 12, 2006 15:48
autor: zaprzal

: ndz lut 12, 2006 22:04
autor: lawrai
najgorzej jak ludzie nie kumaja angielskiego np. ja :P eheh ale zawsze obrazki coś daja do zrozumienia :)