Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
wrubciu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn lip 10, 2006 20:43
Lokalizacja: okolice Chojnic
Kontakt:

Post autor: wrubciu » pn wrz 04, 2006 11:55

dziechu, Dzieki za wyczerpujacą wypowidź, że też chciało ci się tyle pisac... :-) ale fajnie. Przyznam że od samego początku mam podobne zdanie na ten temat jak ty, ze wieksza moc = wieksze zurzycie, chciałem tylko zapytac tych co juz tak maja od dawna czy co sie strasznego dzieje.
dziechu pisze:hyba ze ktos zwiekszy sobie moc silnika a nastepnie ZAWSZE jezdzi bardzo delikatnie i NIGDY nie korzysta ze zwiekszonej mocy, co jest raczej bezsensowne.
Świetnie zdanie i powiem ze troszeczke mnie to dotyczy ;-), co prawda nie powiem że nigdy ale mam ogulnie dosc spokojny styl jazdy a mocy to mi brakuje na wyprzedzaniu...
Idealnym rozwiazaniem bylo dla mnie kupienie golfa TDI i długo sie rozgladałem zanim kupiłm autko, ale nietety zabraklo mi funduszy na TDI w dobrym stanie , wiec bedę sie musiał troszke "pomęczyc" moim zwykłym TD.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn wrz 04, 2006 12:10

jest masa przypadkow, ze ludzie maja zwiekszona moc nawet dwukrotnie i trzaskaja na codzien kilometry i nic zlego sie nie dzieje. Jak juz nieraz mowilem, najwazniejsze to wszystko robic z glowa, zarowno modzic jak i uzytkowac. To, ze wieksza moc = wieksze zuzycie to IMHO logiczne... Ostatnio wymienialem PW z kilkoma osobami ktore maja mocno wydlubane silniki TD (DUZE pompy i cisnienie dwa, dwa i pół raza wieksze niz wiekszosc z was) i jezdza na codzien. Czlowiek od 170 konnego audi 80 1.6 td stwierdzil nawet ze moze pozyczyc swoje auto mamie ktora wogole nie zna sie na samochodach uprzedzajac ja tylko zeby nie deptała do podłogi ;) (okolo miedzy 15 a 16 sekund na 400 metrow) Dotad jezdzi na pompie 10mm ale ona jest juz wyzylowana i chce sie teraz przesiasc na 12mm.

W porownaniu do pytan czy cos sie zepsuje gdy podniose cisnienie o 0,3 bar i rusze dawke paliwa na mojej pompce 9mm (nawet tdi maja w serii 10mm a model AHH nawet 11mm) uwazam za zabawne. Sam fakt o tym, ze ten silnik ma az 75koni z pojemnosci 1.9 swiadczy o tym jak bardzo jest wyzylowany :)

Kazdy powinien brac poprawke na swoje wlasne auto, jezeli sie ma 700tys przebiegu (niektorzy maja niewiele mniej a sa swiecie przekonani ze maja 180tys :) ) to proste, ze lepiej nic nie ruszac bez remontu i modlic sie zeby i tak sie nie zepsulo, ale kazdy mniej wiecej wie co ma.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
wrubciu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn lip 10, 2006 20:43
Lokalizacja: okolice Chojnic
Kontakt:

Post autor: wrubciu » pn wrz 04, 2006 13:08

zaprzal pisze:kazdy mniej wiecej wie co ma.
No ja własnie wiem co mam, kupiłem gofera z ksiażka serwisowa, nie wiem jak on sie tam uchował w niemczech, znajomy co mi go sprowadzał to mówił ze takie same były chyba 3 albo i 5 i wszysktie z podobnym przebiegiem i stanie i do dzis żałuje że nie kupił wszystkich....:-) Jeżdze juz z 3 miesiace i narazie luzik, bajka w porówniau do mojego poprzedniego autka MK 2 (który miał juz troche przejechane) to rewelka nic nie stuka nic nie puka nie skrzypi wszystko dzaila pali na dotyk, spalanie ma dobre nawek klamki nie sa wytarte nie mówiac juz o innych detalach kmumpel sobie zartował ze on tam w niemcach to chyba w hangarze stał :-)
A jesli chodzi o te moje mody to ja sie napewno nie poddam za daleko już w tym siedze , co prawda może narazie teortycznie aleeee to sie chyba nie długo zmieni. IC miałem juz przypasowane: http://img452.imageshack.us/my.php?image=1lh1.jpg
teraz wiekszy problem skombinowac jakies rury i weże żeby to połączyc, a kurde w tych moich Chojnicach to naprawde ciezko coś kupic, albo nie mają albo na zamówienie. zaprzal, a możesz mi polecic jakis klep internetowy co bym sobie kwasówki na necie kupił?
Aha Co do BOOST PINa to juz kupiłem z 20 cm preta kwasoodpornego (za około 4zł )i chyba na dniach wybiorę sie do tokarza niech mi wytoczy ten stożek, bo narazie mic nowego sie nie dzieje w tym temacie na forum, sęk tylko w tym ze on mi nie da rade zrobic tego mimosrodu, ale jak nie wezmie za duzo za robote to niech mi dwa wytoczy jeden z wiekszym pochyleniem boku i bede sobie testowac.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn wrz 04, 2006 13:23

dokladnie, nie musi wygladac jak oryginal, wazne zeby spelnial ta sama funkcje ;) co do sklepow to sie nie orietowalem ale sprawdz ten podwieszony temat o FMIC w mk3 tdi. Jest tam namiar na tanie weze gumowe, a co do kwasowki to slyszalem, ze w dobrej cenie mozna poszukac takiej do zastosowan spozywczych :) ale nic wiecej nie wiem


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
wrubciu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn lip 10, 2006 20:43
Lokalizacja: okolice Chojnic
Kontakt:

Post autor: wrubciu » pn wrz 04, 2006 13:35

zaprzal pisze:dokladnie, nie musi wygladac jak oryginal, wazne zeby spelnial ta sama funkcje
tez tak myslałem ale przyznam że troche mnie w tej kwesti podbudowałeś.
Zastanawi mnie tylko jedna rzecz widze mała róznice w budowie BOOST PINa:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... a&start=30
zobacz moj post a szczegulmnie moje zdjecia.
A np taki: http://img247.imageshack.us/my.php?image=pinqt6.jpg
Zastanawiam sie dlaczego u mnie nie ma tej plastikowej podkładki i czy bede musiał wziąsc na to poprawki jak dam juz do tokarza.



Awatar użytkownika
szerszeniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: szerszeniak » pn wrz 04, 2006 15:50

a co jrest jak bost pin nie chce wyjść jak by go coś trzymało


sprzedam pompe wtryskową 1,6TD silnik SB
felgi 15" BBS i całe auto http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1942956

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn wrz 04, 2006 16:33

szerszeniak, wtedy jest przypał ;) moze masz za mocno wkrecona srube wydatku resztkowego (tak sie to nazywa?) ta ktora ustala poczatkowe polozenie dzwigni gazu na pompie

wrubciu, wszystko zalezy na jakim odcinku wysuwa sie ten maly bolczyk z pompy i robi ryse na boost pinie. Na to trzeba wziasc poprawke


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

coliniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:00
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: coliniak » pn wrz 04, 2006 22:24

zaprzal pisze:W porownaniu do pytan czy cos sie zepsuje gdy podniose cisnienie o 0,3 bar i rusze dawke paliwa na mojej pompce 9mm (nawet tdi maja w serii 10mm a model AHH nawet 11mm) uwazam za zabawne. Sam fakt o tym, ze ten silnik ma az 75koni z pojemnosci 1.9 swiadczy o tym jak bardzo jest wyzylowany :)
Tez mi sie wydaje ze te silniki celowo sa wykastrowane do 75 hp a kilka koni dodalo by im walorow. Czytajac pierwsze porady ztej kanadyjskiej stronki nie wiem czy dobrze kumam ale w prosty sposob idzie te 15 osiolkow dolozyc. Jak praktycznie to wyglada - auto rzeczywiscie zyskuje na dynamice i co np ze wzrostem spalania o ile?

pozdro


Coliniak

Failure is not an option...

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt wrz 05, 2006 10:23

coliniak, w praktyce wyglada to tak jak w teorii, 15 kucy to jest duzo na takie autko (a mozna wiecej, aaz niezle znosza wieksze cisnienia) i jest to bardzo odczuwalne ;) a spalanie w zaleznosci od jazdy, przy spokojnej moze spasc, ale raczej spokojnie nie bedziesz na poczatku jezdzil ;)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

coliniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:00
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: coliniak » wt wrz 05, 2006 10:33

zaprzal pisze:coliniak, w praktyce wyglada to tak jak w teorii, 15 kucy to jest duzo na takie autko (a mozna wiecej, aaz niezle znosza wieksze cisnienia) i jest to bardzo odczuwalne ;) a spalanie w zaleznosci od jazdy, przy spokojnej moze spasc, ale raczej spokojnie nie bedziesz na poczatku jezdzil ;)
jak uporam sie z innymi tematami to chcialbym dodac mu troche wigoru pytanie co mozna bezkarnie zrobic (pompa, turbina) bez montazu intercoolera i ile mocy da sie dolozyc. Czy tylko te 2 rzeczy z kanadyjskiej strony czy cos mozna jeszcze dodatkowo. Chcialbym poznac Wasze zdanie. Moze gdzies jest jakis temat, ktory to juz przewalkowal?

pozdrowienia


Coliniak

Failure is not an option...

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt wrz 05, 2006 10:36

ja bym jednak zalozyl ic, mimo ze na vwdiesel ktos pisal ze nawet do 1 bara nie trzeba. Lepiej zaczac od ic, jak robic to z glowa


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

coliniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:00
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: coliniak » wt wrz 05, 2006 10:42

aha jeszcze pytanie jak okreslic rodzaj turbiny? mozna to odczytac gdzies czy jakos rozpoznac po jakims charakterystycznym elemencie czy w danym modelu i roczniku byly np tego samego producenta i modelu


Coliniak

Failure is not an option...

Awatar użytkownika
wrubciu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn lip 10, 2006 20:43
Lokalizacja: okolice Chojnic
Kontakt:

Post autor: wrubciu » wt wrz 05, 2006 11:45

coliniak pisze:aha jeszcze pytanie jak okreslic rodzaj turbiny? mozna to odczytac gdzies czy jakos rozpoznac po jakims charakterystycznym elemencie czy w danym modelu i roczniku byly np tego samego producenta i modelu
Ja mam K14 i można to odczytac z małej niebieskiej tabliczki co jest przymocowana do turbawki trzeba sie tylko dobrze nachylic albo tak jak ja ptryknąc zdjecie :-) i wszstko wiadomo.

Obrazek



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » wt wrz 05, 2006 16:12

No właśnie , a jakie były turbiny w AAZ? Bo na mojej pisze K03 i nie wiem czym one się różnią? Która lepsza itp?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości