Strona 3 z 92

: śr sty 31, 2007 19:23
autor: pavello
zaprzal pisze:pavello, sens jest zawsze, w 1.9td byly male turbiny
hmmm...z tego co tutaj czasami czytalem to czesc ludzi mowila ze bez sensu wymienaic turbine-ze ta w 1,9 td niezle dmucha ;)

: śr sty 31, 2007 19:28
autor: Michnik
zaprzal pisze:pavello, sens jest zawsze, w 1.9td byly male turbiny
No niestety małe. Ale według mnie wielu osobom i takie wystarczą. Poza tym małe turbinki się lepiej wkręcają. Gorzej już troche w wyższych zakresach obrotowych. JA mam np najmniejsza bo KKK K03 i jestem z niej bardzo zadowolony. Wkręca się bardzo szybko. Ciśnienie mam ustawione na 0.9-1 Bar i jeszcze jest możliwość na więcej. Ogólnie taki "program" soft co by silnika nie męczyć za bardzo ;) Choć korci mnie żeby dać na 1.1Bara ;)
Także generalnie do około 100KM wystarczają te oryginalne...

: śr sty 31, 2007 22:51
autor: ventil
Trochim , widze ze masz sprzegło hydrauliczne. Przekładałes całe pedały od MKIII?

: czw lut 01, 2007 00:50
autor: zaprzal
pavello pisze:z tego co tutaj czasami czytalem to czesc ludzi mowila ze bez sensu wymienaic turbine-ze ta w 1,9 td niezle dmucha ;)
uwierz, jest sens. Nie zaluje, ze zmienilem w 1.6td a co dopiero w 1.9
Michnik pisze:KKK K03
bedac szczerym to za wiele sie na niej nie osiagnie... co najwyzej sie zblizy osiagami do tdi 1Z

: czw lut 01, 2007 01:13
autor: Michnik
zaprzal pisze:
pavello pisze:z tego co tutaj czasami czytalem to czesc ludzi mowila ze bez sensu wymienaic turbine-ze ta w 1,9 td niezle dmucha ;)
uwierz, jest sens. Nie zaluje, ze zmienilem w 1.6td a co dopiero w 1.9
Michnik pisze:KKK K03
bedac szczerym to za wiele sie na niej nie osiagnie... co najwyzej sie zblizy osiagami do tdi 1Z
No ja tam wiem tylko tyle, że TDI 90KM możę mieć ze mną spory kłopot. Nie ścigałem się jeszcze z takim drugim golfikiem fabrycznym TDI, ale np audi 80 2.3E kombi miało duże problemy. Reasumując mam 11s do setki, a miałem wcześniej 10.5s na nieco wyższym ciśnieniu.

: czw lut 01, 2007 11:13
autor: zaprzal
Michnik pisze:Reasumując mam 11s do setki, a miałem wcześniej 10.5s na nieco wyższym ciśnieniu.
wlasnie to mialem na mysli

: czw lut 01, 2007 11:48
autor: Trochim
ventil, od mkIII za bardzo nie pasują. wstawiłem od passata B3.

[ Dodano: Czw Lut 01, 2007 10:49 am ]
i są one identyczne jak z mkII g60, corrado które też oczywiście podejdą.

: czw lut 01, 2007 15:05
autor: Darass
hehe, ja właśnie dorwałem seryjny pin od 1.6TD za całe 10zł :bigok:

podjechalem do znajomego mechanika i akurat miał :) mówił ze dycha na browara i gites :)

pytanko: Czy moge włożyc pin od 1.6TD (mój silnik to 1.9TD AAZ) bez żadnych innych zmian? kumam że pin zwiekszy dawke paliwa, więc czy nie bedzie bardziej kopcił i więcej palił?

: czw lut 01, 2007 15:13
autor: Dj Darecki
pytanko: Czy moge włożyc pin od 1.6TD (mój silnik to 1.9TD AAZ) bez żadnych innych zmian? kumam że pin zwiekszy dawke paliwa, więc czy nie bedzie bardziej kopcił i więcej palił?
Jak masz pompe do której dochodzi wężyk z turba to możesz wkładać Pina :) bez żadnych zmian.
Może będzie więcej kopcił ale wtedy zwiększasz ciśnienie na turbie i będzie OK :bigok:
Spalanie też niestety troche wzrośnie ale coś za coś :)


POzdrO

: czw lut 01, 2007 15:15
autor: zaprzal
Dj Darecki pisze:Spalanie też niestety troche wzrośnie ale coś za coś :)
niekoniecznie, przy rozsadnej jezdzie moze nawet spasc

: czw lut 01, 2007 15:22
autor: Michnik
zaprzal pisze:
Michnik pisze:Reasumując mam 11s do setki, a miałem wcześniej 10.5s na nieco wyższym ciśnieniu.
wlasnie to mialem na mysli
Hmmm no tylko pisałeś, że to najwyżej zbliży do osiągnieć 1Z MKIII, a chyba golf z tym silnikiem ma około 12s do setki,a mój ma 11s czyli nie dość , że "zbliża się" do osiągów golfa 90konnego, ale je przewyższa. Nie żebym sie kłócił, ale tak tylko pisze, żę z AAZ i seryjnej turbiny jednak da sie sporo wycisnąć. Bo jakieś 25% mocy wiecej....

: czw lut 01, 2007 15:39
autor: Darass
właśnie jestem po zabiegu :) włożyłem pina od 1.6 (miałem zwykły od AAZ) odpalilem, dodalem gazu na postoju i puścił czarnego dyma. mówie dobra, jadziem. wyjechalem na prosta i rura. oczy miałem takie :shock: a uśmiech taki :mrgreen:. auto zayebiście ciągnie do przodu, 100 ma nieporównywalnie szybciej. ogólnie - wypas. tylko nie wiem czy nie pokombinować zeby mniej kopcił, czyli czy nie poobracać troche pina bo jak deptałem to w lusterku widzialem czarny dymek.

P.S do pompy dochodzi węzyk od turba (tez go przed chwilą wymienile bo był sparciały) wiec nie musze podkrecac cisnienia na turbinie? moze tak byc?

[ Dodano: Czw Lut 01, 2007 14:51 ]
Dj Darecki pisze:Może będzie więcej kopcił ale wtedy zwiększasz ciśnienie na turbie i będzie OK :bigok:
sorki, tego nie doczytałem ;)


czyli tak, wiecej kopci, wiec zwiekszyc cisnienie doładowania. tylko teraz problem, bo ani nie wiem jaką mam turbine (zaraz pójde obejżeć, moze cos wyczytam) nie mam wskaznika doładowania ani za bardzo nie wiem gdzie takie doładowanie sie reguluje :roll:

: czw lut 01, 2007 15:57
autor: zaprzal
Michnik pisze:Nie żebym sie kłócił, ale tak tylko pisze, żę z AAZ i seryjnej turbiny jednak da sie sporo wycisnąć. Bo jakieś 25% mocy wiecej....
powiem inaczej, seryjny AAZ ma moc zanizona o jakies 25% miedzy innymi ze wzgledu na ten boost pin i dziwne ustawienia. Przeciez to pojemnosc 1,9 on tak powinien fabrycznie jezdzic. Tez sie nie kłócę tylko temat byl o "wyciaganiu" czegos z tego motorka, a jest jeszcze co wyciagac bo 100koni to tylko minimalnie wiecej niz 50 z litra. Na razie jeszcze na forum takiego wydlubanego AAZ nie ma, ale to pewnie kwestia czasu :bigok: Czekamy na pierwsze aaz z wieksza turbinka i pompka conajmniej 10mm (lub wiecej)

Dodam jeszcze, ze to nie jest trudna ani droga przerobka, jezeli jest starszy rocznik i ma k14 lub T2, to mozna wpasowac k24 lub T3 wlasciwie plug & play, flansze sa takie same, a uzywana suszarke mozna kupic nawet za 200-300zl. Po pompe sie zglosic do Trochima i wtedy ten AAZ zacznie smigac i leczyc TDI :food:

: czw lut 01, 2007 16:03
autor: PinkFloyd
zaprzal pisze:
Michnik pisze:Nie żebym sie kłócił, ale tak tylko pisze, żę z AAZ i seryjnej turbiny jednak da sie sporo wycisnąć. Bo jakieś 25% mocy wiecej....
powiem inaczej, seryjny AAZ ma moc zanizona o jakies 25% miedzy innymi ze wzgledu na ten boost pin i dziwne ustawienia. Przeciez to pojemnosc 1,9 on tak powinien fabrycznie jezdzic. Tez sie nie kłócę tylko temat byl o "wyciaganiu" czegos z tego motorka, a jest jeszcze co wyciagac bo 100koni to tylko minimalnie wiecej niz 50 z litra. Na razie jeszcze na forum takiego wydlubanego AAZ nie ma, ale to pewnie kwestia czasu :bigok: Czekamy na pierwsze aaz z wieksza turbinka i pompka conajmniej 10mm (lub wiecej)
Wydaje mi się dlatego że nie jest wyżyłowany, przy normalnej eksploatacji przejeżdza tak wiele km. Mój ojciec na taxi na MK III Kombi TD przejechał ponad 680 tys km na tym silniku i bez jego remontu i turbiny. Owszem juz po tym przebiegu na 15 tys km, pochałniał 1,2l oleju ale to i tak mało w porównaniu z innymi nowymi autami. Sprzedał je i facet dalej jeździ na Taxi :food: Ale zawsze co 10 tys km wymeiniał filtry paliwa, powietrza, oleju i olej zawsze 10W40 Castrola, nieżyłował na zimno, nie gasił rozgrzanego od razu i autko bez problemu mu chulało. Jestem ciekawy czy po wzoście tyle samo by przejechało. Bo słyszałęm taką zależność im mniej koni z litra tym bardziej żywotny jest silnik.