Wymiatajace 1.6 TD z Polski

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw kwie 20, 2006 22:10

dokładnie, przebiegi no i moja była od nowości, 20 lat :) 3 forkomory popękane miałem. a głowica wokół zaaworów po prostu nie istniała. dziwne że w ogóle jeździł i to nieźle. podejrzewam że wcześniej już puszczała ale tamtej zimy jeźdizłem na tym co było wlane za poprzedniego właściciela, a do płynu mogły być różne rzeczy dolane.przed zimą wymieniłem płyn na nowy, wypłukało w kńcu to co było i h...bo nie możliwe żeby taki dramat sie stał w krótkim czasie


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
KuZi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: czw sty 12, 2006 22:41
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: KuZi » sob kwie 22, 2006 22:50

Witam,

Moje auto nie było wogóle kręcone(80km, spokojnie jezdze, nie wykorzystuje jego potencjału), najpierw myślałem że to tylko uszczelka padła, po rozebraniu okazało się że z głowicy niezły meksyk(taki już los tych aluminiaków). Głowicę oddaję do spawania do Mikołowa do firmy "JURGAL", podobno świetnie robią ale i życzą sobie za to niezłą kasę. W niedalekiej przyszłości chcę podniesc cisnienie turbiny, co wypadałoby zrobić już teraz gdy silnik rozebrany ?
Docelowo chciałbym zejść do ok. 9-10sek do 100, aby w miarę sprawnie radzić sobie z niektórymi "gagatkami", podkreślam nie katuje auta, ale zdarza mi się z raz w miesiącu przycisnąć jakiegoś "cfaniaka" z escorta.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz kwie 23, 2006 08:15

wypadało by zobaczyć cylindry i tłoki. w razie konieczności owpowiednio powymieniać i przeszlifować. do tego pierścionki, panewki. taki prawie kapitalny remoncik walnąć. zależy jak z kasą u ciebie. a jak dół jest dobry to niekoniecznie trza coś robić. przed wyjęciem głowy sprawdzałeś kompresje ??


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz kwie 23, 2006 09:14

KuZi, tak z ciekawości zapytam ile kosztuje u Ciebie regeneracja głowicy, bo nowa (dokładnie nowa - nie regenerowana) głowica do 1,6TD kosztuje ok. 950 zł. No i tak jak Cinek mówi, warto sprawdzić tłoki i cylindry, ewentualnie panewki.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz kwie 23, 2006 16:47

u mnie regenerowana, z nowymi prowadnicami, uszczelniaczem, dobrym wałkiem, prostymi zaworami, planowana i sprawdzona na szczelność kosztuje 600 na wymiane, za starą płasą około 50-100 więc taka do założenia wychodzi 500


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
KuZi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: czw sty 12, 2006 22:41
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: KuZi » ndz kwie 23, 2006 18:04

kompresje we wrześniu miałem b. dobrą, niemal jak w nowym wozie.
Mysle ze w ciagu pol roku trzeba bedzie wymienic pierscienie.
Koszt regeneracji z gwarancja na szczelność(ogólnej gwarancji pół roku) i po pobycie w piecu to prawie tyle co nowa głowica z tym że ta będzie podobno wzmocniona niejako przygotowana już pod wieksze cisnienie.
Ide szukac na forum jak to podniesc to cisnienie na turbie...



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz kwie 23, 2006 18:21

KuZi, jak juz zamierzasz robic glowice to poszukaj na vwdiesel.net informacji o swapie glowicy z 1.9 td, silnik jest wtedy odporny na wyzsze cisnienia doladowania, ma wieksze kanaly, poczytaj


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
KuZi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: czw sty 12, 2006 22:41
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: KuZi » ndz kwie 23, 2006 19:50

Na razie zrobie to co mam, jesli by padł dopiero gdzies za rok to pomysle o jakimś swapku.
Poprzeglądałem trochę forum i podsumowując:
1.Zwiększenie dawki paliwa (robić to metodą prób i błędów czy jest jakis "utarty" schemat?)
2.Zwiększenie ciśnienia do 1,2 bara (podobno w miare bezpieczne dla tej głowicy)

Ile zyskam ? Warto się w to bawić ?

Inter mam w stanie dobrym, turbinka idzie aż miło.

Gdzie zakupić czujnik doładowania turbo ? Przy okazji poszukałbym czujnika temperatury oleju...Gdzie tego szukać ? Podejdzie z innego vw ?

Pali mi ok 5 l ropki, dużo nim nie szaleje wiec nie podam ile mi spali maksymalnie bo nie wiem :) Escort TD został kiedyś w tyle, z 1.9tdi(90km) brata nie dałem rady, z 1.6 benzyna na automacie szedł łeb w łeb i zawiódł mnie bardzo tym :/



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » ndz kwie 23, 2006 20:14

KuZi, witam, wkoncu ktos z jaworzna probuje cos majstrowac takim goferkiem. co do zwiekszana dawki paliwa to zaprzal, powinien tutad podac odpowiedniego linka ze zdjeciami bo ja go neistety nei mam. pierw sie podkreca turbinke. 1,2 to juz gorna granica ja bym na poczatek dal neico mniejsze tak ok 1 a nawet 0,9. potem sie na pompie regoloje dawke i bieg jalowy.

wskazniki doladowanai i temperatury oleju mozna dostac na allegro. sa to dosc drogie zegarki ale bez nich sie nei obejdzie a przy mocniejszych modach to i gazow wylotowych. do wskaznika cza czujnik jeszcze

co do osiagniec to ja niestety dzis zodstalem pojechany przez nubirte kombi ;(



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz kwie 23, 2006 20:51

Kapibara pisze:co do osiagniec to ja niestety dzis zodstalem pojechany przez nubirte kombi ;(
o żesz w morde...daj namiary na numery to cie pomszcze jak złoże gofra do qpy :bigok:


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz kwie 23, 2006 20:55

KuZi, zdecydowanie WARTO :) bedziesz poprostu zaskoczony osiagami, jesli wszystko sie poustawia jak nalezy to jest zupelnie nie ten samochod. Ciezko napisac osiagi bo z tego co zauwazylem to w zaleznosci od stanu technicznego kazde auto reaguje inaczej, ale jak sie postarasz to spokojnie mozna dorownac seryjnemu 1.9 tdi 90 koni (lub go rownie spokojnie przewyzszyc jezeli silnik jest zdrowy).

tak jak Kapibara, napisal, wskaznikow szukaj na allegro, mozna je dostac dosyc tanio
rowniez sie zgodze, ze cisnienie lepiej ustawiac stopniowo i obserwowac co sie dzieje z silnikiem, z temperatura, czy nie ubywa jakichs plynow i.t.p Nie mam w tym momencie czasu zeby szukac konkretnych linkow, ale uzyj opcji http://forum.vwgolf.pl/search.php - wszystko juz dokladnie opisalismy na forum w kilku tematach, poza tym http://vwdiesel.net/ (cala masa informacji, po angielsku) oraz http://forum.fueldner.net/index.php (po niemiecku)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » ndz kwie 23, 2006 21:17

Cinek, nawet nei przypominaj do 100 kilometrow byl za mna a potem jak wytrzelil to szok pewnei mail podtlenek heehhe



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » pn kwie 24, 2006 07:08

Witam!
Kuzi,myślę, że zwiększenie do ok. 0,8 - 1bar jest jeszcze w miare bezpieczne dla silnika pod warunkiem że jest jeszcze w dość dobrym stanie i nie będziesz go "katował" gdzieś dłuższy czas na autostradzie z prędkością maksymalną. Krótkie sprinty w mieście nie podniosą temperatury silnika (oleju) do zbyt wysokiej wartości ale dłuższa jazda z dużą prędkością to juz robi swoje. U mnie przy pierwszej regulacji z 0,3 do 0,6 odczułem juz dość spora różnice w przyśpieszeniu. No i oczywiście wskaźnik ciśnienia by sie przydał (allegro i sklepy netowe ok. 60 - 100 zł). Temperatury oleju wskaźniczek też nie powinien być drogi. Najdroższe są wskaźniki EGT (temp. spalin) - jeśli ktoś gdzieś znajdzie poniżej 300 zł, proszę o info.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn kwie 24, 2006 13:36

mowice ze TDIc mk2 ze zwiekszonym cisnieniem bedzie miec podobne osiagi jak TDI 90PS ale:
-wg katalogu
TDIc ma 13,2s do 100kmh
TDI ma 12,8s do 100kmh

czyli nie zaduza roznica a co idzie w zwiazku z tym to podnoszac cisnienie i zyskujac tylko marne 0,4s niejest jakims zbytnim modem dzieki ktoremu odczuwa sie zzysk mocy

moze mi ktos to dobrze wyłumaczyc

co do Escorta TD to padla ostatnio na warsztacie taki zagoscil z przebiegiem 89tys km
tozcznik 98 cos mu sie stalo z blokiem
po odkreceniu glowicy ukazala nam sie milo wygladajaca dziura oraz pekniety na pol tłok.osiagi sa smieszne tych aut na prostej drodze zwyklasowi nawet niemoze uciec
wiec niewiem po co turbo w tym silniku



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości