Strona 5 z 5

: śr sty 30, 2008 10:45
autor: Apsik
Fido_dido pisze:to wkoncu on niszczy turbo czy nie
Surge moim zdaniem to nie meczy turbiny, ale może zabic w ułamu sekundy, poniewaz przy dużej róznicy cisnień wirniki chcą się kręcić w przeciwne strony i wtedy, albo wałek wytrzyma, albo sie podda - jak sie podda no to sprawa oczywista, jezeli wytrzyma, to za chwile czeka go kolejny test wytrzymałosci :bigok:
Fido_dido pisze:a jak sie ma surge w dislach??
Brzmi to tak samo :) normalnie poezja dla uszu, ale nie taka bajka dla turbinki.
Fido_dido pisze:a co z tdi w tdi surge nie wystepuje ??
czy to jest tylko spokowodowane sterowaniem turbo w td ?
Przy sterowaniu podcisnieniem w TDi kierownice sa regulowane pośrednio przez sterownik, który odpowiednio reguluje boost i surge nie wystepuje ... no bo jest to dość zaawansowane sterowanie.
Jeżeli w TD zrobi się to na sztywno na nadcisnienie (ja tak mialem w czerwcu), to wtedy kierownice sa maxymalnie zamkniete w połozeniu neutralnym, co oznacza ze praktycznie turbinka stara sie zawsze pompowac max, nawet schodzac z obrotow/po odjeciu gazu, a że gruszka ma małe opóźnienie, to potem słychać to charakterystyczne sapanie :) tsaaat tsaaat tsaat
Jeżeli chodzi o sterowanie VNT w TD to ja preferuje linkę, ponieważ moje nie jest jakies bardzo skomplikowane, a zdaniem kolegów z vwdiesel.net, jest to jak narazie najprostsze w pełni funkcjonalne sterowanie vnt z ciegna gazu. Jeżeli moje obserwacje sie potwierdza to poprzez pewne regulację będzie możliwość przesunięcia krzywej momentu (z obawy o podstawy wału wole max moment nieco wyżej).

: śr sty 30, 2008 12:21
autor: Fido_dido
Juz wszyystko rozumiem dziekuje :grin: :okej:

: pt lut 01, 2008 23:43
autor: adam16v
Mój system sterowania opisałem tutaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=300
Jest mechaniczny. Jest dość prosty i jak narazie się sprawdza :helm:

: sob lut 02, 2008 00:01
autor: ventil
adam16v pisze:Mój system sterowania opisałem tutaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=300
Jest mechaniczny. Jest dość prosty i jak narazie się sprawdza :helm:
Każde rozwiazanie jest dobre jeśli tylko sie sprawdza. :bigok:

: wt lut 03, 2009 22:54
autor: arwam
ventil,

DZiałasz coś w tym temacie?
jakieś mody czy usprawnienia tego układziku?

EVC czyli Electronic VNT Control

: czw mar 08, 2012 19:01
autor: pervavore
Witam, co się stało z obrazkami na 1. stronie sa one jeszcze gdzieś dostępne ?

EVC czyli Electronic VNT Control

: pt mar 16, 2012 23:13
autor: Orzeł_01
Przyłączę się do pytań kolegów arwam, pervavore, bo chciałem sobie zbudować takie "Elektronic VNT Control"

ventil, gdybyś mógł dodać na nowo fotki, byłbym wdzięczny :pub:

EVC czyli Electronic VNT Control

: sob mar 17, 2012 02:05
autor: arwam
Orzeł_01, myślę że to urzędzenie trzeba nieco wzbogacić bo w wersji przedstawionej
przez autora działa jak sterowanie nadciśnieniowe z MBC, kierownice cały czas zamknięte i doładowanie full nawet jak nie trzeba, otwierają się dopiero po uzyskaniu zadanego ciśnienia. dobre do sportu ale średnio do użytkowania na codzień

EVC czyli Electronic VNT Control

: sob mar 17, 2012 23:40
autor: Orzeł_01
arwam, Racja. Właśnie szukam kogoś, kto jest w stanie zrobić sterownik, który będzie sterował boostem na podstawie sygnałów z czujnika obrotów wału, TPS-a i mapsensora.
Jak ktoś jest w stanie podjąć wyzwanie, to zapraszam :chytry: