Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

Post autor: arwam » wt lut 17, 2009 13:10

Michaś_1977 pisze:Dzięki arwam, za link,na pewno mi pomoże,a mój wiek masz pod fotką z lewej strony,tylko nie myśl,że ja tak wyglądam

nie ma za co ale na pewno lepiej wyglądasz :helm:
Może wrzuć do avataru fotkę golfa?

[ Dodano: 17 Lut 2009 12:15 ]
piori pisze:arwam, co do tego ostrzeżenia, to pewnie chodzi o ten punkt regulaminu:
1 Każdy nowo założony temat ma mieć przedrostek [MK ??], lub [all vw]
A wracając do tematu, to intercoolery od TD i G60 są wielkościowo chyba takie same, przynajmniej mi się tak wydaje i opisie z linku podanego przez Ciebie też jest:
Te chłodnice wymiarowo są co prawda takie same, ale różnią się sposobem doprowadzenia powietrza.
U siebie też przymierzam się do montażu coolerka, więc pójdę na łatwiznę czyli dodaję temat do obserwowanych i zobaczę co koledzy wymyślą :helm:
ja już od G60 myślę dołożyć bo ten co mam już trochę mały się robi i w dodatku ten wygląd



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14107
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt lut 17, 2009 19:57

arwam pisze:Może wrzuć do avataru fotkę golfa?
Na razie nie.Najpierw muszę położyć nowy lakier,zmienić felgi,zderzaki.Po liftingu jak najbardziej.Hmm,w sumie teraz nie wygląda źle,ale z fotką jeszcze się wstrzymam.

[ Dodano: 17 Lut 2009 19:36 ]
Ludzie,co to za pompa?!Sprzedający zarzeka się [-o< na wszystkie świętości,że to jest pompa od MK2 1,6TD.Ja w życiu nie widziałem takiej pompy w MK2 :bajer: .Co wy na to...bo mi może już na wzrok :kac: siadło... Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Jakość zdjęć może nie jest najlepsza,ale nie jechałem na sesję zdjęciową,tylko po pompę więc do dyspozycji miałem tylko telefon.Pompa na razie została u gościa.

[ Dodano: 17 Lut 2009 22:54 ]
Zastanawiam się jeszcze nad tym, http://moto.allegro.pl/item553024356_po ... 1_6_d.html
ale może się okazać,że to klamot... :?



arwam

Post autor: arwam » śr lut 18, 2009 00:59

Michaś_1977 pisze:
arwam pisze:Może wrzuć do avataru fotkę golfa?
Na razie nie.Najpierw muszę położyć nowy lakier,zmienić felgi,zderzaki.Po liftingu jak najbardziej.Hmm,w sumie teraz nie wygląda źle,ale z fotką jeszcze się wstrzymam.

[ Dodano: 17 Lut 2009 19:36 ]
Ludzie,co to za pompa?!Sprzedający zarzeka się [-o< na wszystkie świętości,że to jest pompa od MK2 1,6TD.Ja w życiu nie widziałem takiej pompy w MK2 :bajer: .Co wy na to...bo mi może już na wzrok :kac: siadło... [url=http://images38.fotosik.pl/61/444371e64951b67em.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images46.fotosik.pl/65/bfd3f3aa8a1bb59bm.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images40.fotosik.pl/61/dfb1506d92e14200m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images40.fotosik.pl/61/736b6760a11b0abcm.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images45.fotosik.pl/65/aaee7e89a95bc97fm.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images40.fotosik.pl/61/d3f00385a6cff8fam.jpg]Obrazek[/URL]
Jakość zdjęć może nie jest najlepsza,ale nie jechałem na sesję zdjęciową,tylko po pompę więc do dyspozycji miałem tylko telefon.Pompa na razie została u gościa.

[ Dodano: 17 Lut 2009 22:54 ]
Zastanawiam się jeszcze nad tym, http://moto.allegro.pl/item553024356_po ... 1_6_d.html
ale może się okazać,że to klamot... :?
to ty jeszcze jej nie zakładasz?
To jest pompa z Transita potencjał sporo ponad 200ps
jest jedno ale przy jej wydajności trzeba poszukać innych końcówek 12mm dla porównania COWBOY na 10mm przygarnął do stada 165ps
Jest jeszcze jedno ale trzeba głowiczkę wraz z tarczą krzywkową przełożyć do pompy z 1,6 ale musi to być koniecznie pompa z grzybkiem to inaczej tłoki Ci się rozsypią.
jak ty jej nie chcesz to ja mogę się swoją zamienić za tą jak jest sprawna bo one lubią wysiadać przeważnie tłokorozdzielacz lub fala, bo w tranzicie jest duże ciśnienie wtrysku
Ale jak ma być sprawna to ja mogę ją przygarnąć jełi ty nie chcesz
Ale na niej silnik będzie chodził jak sieczkarnia , bardzo twardo

[ Dodano: 18 Lut 2009 00:00 ]
tylko chyba brakuje śruby centralnej między króćcami przewodów ciśnieniowych?
Ostatnio zmieniony śr lut 18, 2009 01:03 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14107
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr lut 18, 2009 01:18

arwam pisze:to ty jeszcze jej nie zakładasz?
To jest pompa z Transita potencjał sporo ponad 200ps
jest jedno ale przy jej wydajności trzeba poszukać innych końcówek 12mm dla porównania COWBOY na 10mm przygarnął do stada 165ps
Jest jeszcze jedno ale trzeba głowiczkę wraz z tarczą krzywkową przełożyć do pompy z 1,6 ale musi to być koniecznie pompa z grzybkiem to inaczej tłoki Ci się rozsypią.
jak ty jej nie chcesz to ja mogę się swoją zamienić za tą jak jest sprawna bo one lubią wysiadać przeważnie tłokorozdzielacz lub fala.
Ale jak ma być sprawna to ja mogę ją przygarnąć jełi ty nie chcesz
Ale na niej silnik będzie chodził jak sieczkarnia , bardzo twardo
No witaj arwam, już myślałem,że nie wpadniesz.Już miałem iść lulu,ale widzę,że coś drgnęło.Pompa jest sprawna i po regeneracji.Piszesz
arwam pisze:tłoki Ci się rozsypią.
no i jest w tym coś prawdy,bo gość mi mówił,że poprzedniemu właścicielowi rozp...głowicę.Ja jej nie chcę,jak Ty chcesz to ci ją wezmę od niego.NIe mam czasu na takie eksperymenty,bo od rana do wieczora klepię i maluję cudze auta.
A co sądzisz o tej drugiej z Allegro (no chyba,że faktycznie zrobimy zamianę),bo z wierzchu wygląda nędznie,ale w środku może być zdrowa.



arwam

Post autor: arwam » śr lut 18, 2009 01:34

Michaś_1977 pisze:
arwam pisze:to ty jeszcze jej nie zakładasz?
To jest pompa z Transita potencjał sporo ponad 200ps
jest jedno ale przy jej wydajności trzeba poszukać innych końcówek 12mm dla porównania COWBOY na 10mm przygarnął do stada 165ps
Jest jeszcze jedno ale trzeba głowiczkę wraz z tarczą krzywkową przełożyć do pompy z 1,6 ale musi to być koniecznie pompa z grzybkiem to inaczej tłoki Ci się rozsypią.
jak ty jej nie chcesz to ja mogę się swoją zamienić za tą jak jest sprawna bo one lubią wysiadać przeważnie tłokorozdzielacz lub fala.
Ale jak ma być sprawna to ja mogę ją przygarnąć jełi ty nie chcesz
Ale na niej silnik będzie chodził jak sieczkarnia , bardzo twardo
No witaj arwam, już myślałem,że nie wpadniesz.Już miałem iść lulu,ale widzę,że coś drgnęło.Pompa jest sprawna i po regeneracji.Piszesz
arwam pisze:tłoki Ci się rozsypią.
no i jest w tym coś prawdy,bo gość mi mówił,że poprzedniemu właścicielowi rozp...głowicę.Ja jej nie chcę,jak Ty chcesz to ci ją wezmę od niego.NIe mam czasu na takie eksperymenty,bo od rana do wieczora klepię i maluję cudze auta.
A co sądzisz o tej drugiej z Allegro (no chyba,że faktycznie zrobimy zamianę),bo z wierzchu wygląda nędznie,ale w środku może być zdrowa.

ta pompa z allegro wygląda nie źle poproś sprzedawcę o dokładniejsze fotki pompy zwłaszcza z okolic wkrętów regulacyjnych

a pompę wziołbym za gotówkę gdybym ją miał chyba że chcesz się zamienić to mogę Ci na miejscu zdemontować.
A tą pompę masz u siebie ewentualnie jest to ktoś zaufany?
A głowicę mogło rozwalić komuś z tego względu że jest duża dawka ustawiona i ten korektor na pompie działa zgoła inaczej

[ Dodano: 18 Lut 2009 00:36 ]
mam parę różnych pomp i między innymi też pompę od AAZ'a ori .

[ Dodano: 18 Lut 2009 00:40 ]
to narazie jutro wrzucę fotki IC bo auto jest w garażu i ma zrzucony zderzak to jest trochę tego widać

ewentualnie mogę ci jakąś zmontować
dobrej nocy życzę



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14107
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr lut 18, 2009 01:44

arwam pisze:ta pompa z allegro wygląda nie źle poproś sprzedawcę o dokładniejsze fotki pompy zwłaszcza z okolic wkrętów regulacyjnych

a pompę wziołbym za gotówkę gdybym ją miał chyba że chcesz się zamienić to mogę Ci na miejscu zdemontować.
A tą pompę masz u siebie ewentualnie jest to ktoś zaufany?
A głowicę mogło rozwalić komuś z tego względu że jest duża dawka ustawiona i ten korektor na pompie działa zgoła inaczej
Pogadam z gościem z Allegro czy udzieli mi gwarancji rozruchowej.Jeśli tak to nie będę CI zawracał gitary,choć wolałbym od Ciebie ,bo sprawdzona...Gościa od tej pompy z Transita jeszcze nie sprawdziłem,ale prowadzi solidny szrot i nie sądzę aby chciał stracić reputację.Mówił,że udzieli gwarancji na tydzień,ale sądzę,że jak dobrze pogadam to da półtora,może dwa.
Ostatnio zmieniony śr lut 18, 2009 01:55 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pt lut 20, 2009 00:03

nad czym myślisz najpierw pompa czy IC?
Może FMIC jak u mnie?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14107
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt lut 20, 2009 08:43

arwam pisze:nad czym myślisz najpierw pompa czy IC?
Może FMIC jak u mnie?
Myślę,że to będzie tak:skompletuję wszystko i wtedy dokonam dzieła.Jeśli chodzi o IC,to raczej będzie FMIC,choćby z tego prostego względu,że seryjny wraz z osłonami zabiera dużo miejsca w komorze silnika,a i jest mniej wydajny.Tak,zdecydowanie FMIC.Nawet dobrać go od czegoś będzie łatwiej (chyba?),niż znaleźć seryjny



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » pt lut 20, 2009 09:55

ooo widze fajny temat się zaczął. Pompa i FMIC jest tematem przewodnim. Spoko. Ale myślałeś na temat innej turbinki do takiego FMIC? Z tego co wyczytałem masz k14 (też mam taką) i sądze że do FMIC będzie za małą turbinka. FMIC też mam założone od Alfy 159 (większa od chłodnicy) ale przy k14 lipnie ciągnie. Ja bym może doradził k24 która lepiej pompuje i jest lepsza na trase, bo k14 jest mniejsza i wtrasie się męczy no ale w mieście dobrze sobie poczynia. Więc jeżeli już myślisz o dobrej pompie + FMIC to zastanów się nad k24 lub nawet VNT (troche więcej rzeźby ale jak najbardziej OK - jak nie najlepsze rozwięzanie)
Mam jeszce ogólne pytanie co do wtrysków DN0SD 274 - to są całe wtryski czy tylko końcówki. Czy na tych końcówkach może auto mniej "klekotać"? Na ile bar je ustawiać?


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

arwam

Post autor: arwam » pt lut 20, 2009 11:13

kolegaMichaś_1977, zmienił na K24 ale okazało się tylko że przyczyną był tylko zapieczony wastegate



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14107
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob mar 07, 2009 17:10

Witam wszystkich :bigok:
Wskrzeszam temat,ponieważ dokonałem przełomu.
Od kolegi arwam przywiozłem pompę od 1,9TD 9mm z LDA i zamontowałem.Zamontowałem także na stałe (wreszcie) wskaźnik doładowania i podkręciłem ciśnienie.Ludzie,to nie to auto!Jak wyjechałem z garażu i zacząłem go bujać,to myślałem,że z siedzeniem do bagażnika wpadnę!Jest wreszcie tak jak chciałem,albo nawet lepiej.Hmm :hmm: ,może poza jednym,tego potężnego kopniaka auto dostaje dopiero powyżej 3000 i to mnie trochę martwi,a nawet drażni.Dowiedziałem się,że z K-24 tak właśnie jest :? .
Muszę jeszcze obniżyć ciśnienie,bo w tej chwili dmucha 1,6-1,7bara,a ja nie mam jeszcze ICka.Chciałbym założyć FMIC,ale nie wiem czy nie uderzę w kierunku seryjnego od MK2.
Co Wy,koledzy na to?
Wszelkie sugestie mile widziane.



arwam

Post autor: arwam » sob mar 07, 2009 17:46

daj foto wskaźnika!!!!!
nie bądź taki i pokaz co tam namodziłeś :bigok:



styczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 22:00
Lokalizacja: warka
Kontakt:

Post autor: styczek » sob mar 07, 2009 18:38

Koledzy mozecie mi pokazac w ktorym dokladnie miejscu w golfie znajduje sie ten wastegate bo mam prawdopodobnie tez zapieczona sztange



arwam

Post autor: arwam » sob mar 07, 2009 20:03

styczek pisze:Koledzy mozecie mi pokazac w ktorym dokladnie miejscu w golfie znajduje sie ten wastegate bo mam prawdopodobnie tez zapieczona sztange
jaki masz silnik bo ty chyba raczej masz turbinę ze zmienną geometrią kierownic a nie masz ciśnienia regulowanego zaworem upustowym spalin



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości