Strona 5 z 5

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

: pn cze 09, 2014 21:08
autor: pablo176
Michał_1977 no ale przecież to co jam mam zamontowane i to co wyżej opisałem to właśnie usunięta ori chłodniczka oleju z krótkiego obiegu i podłączona do oddzielnego wymiennika ciepła tylko że dodatkowo pompka wymuszająca obieg,która włącza się tym czujnikiem w misce... :bajer:
ale co do umieszczenia gdzieś w błotniku to tylko gadka bo ja już próbowałem i nagrzewnica się nie zmieści...ja mam pod intercoolerem nagrzewnice i itak lipnie jest bo za nią jest przednia belka silnika,ale za to z olejem mam spokój-ja mam dwie turbiny więc olej momentalnie mi się nagrzewa.
Ale myślałem,że skumaliście jak ja to mam zamontowane, i tak jeszcze dodając to bez pompki taki układ jest bezsensu chyba,że grawitacyjny układ ale w korkach wygotuje :panna:

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

: wt cze 10, 2014 15:02
autor: Michał_1977
kuCu176, Ty mnie chyba nie zrozumiałeś...
Ja nie chcę dodatkowego układu chłodzenia,tylko rozpiąć ori węże (a w zasadzie jeden) przy ori chłodniczce oleju i puścić ciecz przez nagrzewnicę,żeby najpierw schłodziła się z tych 90*C i dopiero później trafiła do chłodnicy oleju. Przy takim rozwiązaniu nie potrzebuję dodatkowej pompki wymuszającej obieg,czujników itp. :bajer:

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

: wt cze 10, 2014 21:41
autor: pablo176
Aha to sorki... ale co do nagrzewnicy to nic by to nie dało bo odprowadza słabo ciepło w porównaniu do chłodnicy-tłumi w swoim radiatorze pęd powietrza i w sumie bardzo mało przez cały rdzeń przepływa powietrza,"blaszki" radiatora nie są umieszczone poprzecznie :bajer:
Muszę przyznać,że zdałby ten układ egzamin ale pod warunkiem,że nie będzie to nagrzewnica a chłodnica motocyklowa-bo 90-ciu stopni to nagrzewnica nie zbije...

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

: czw cze 12, 2014 10:37
autor: Q_mac
Miałem na myśli chłodnicę oleju. Zwiększanie przepływu cieczy będzie skuteczne do pewnego momentu-w końcu nie nadąży odbierać ciepła i efekt będzie odwrotny. Ja bym tam nic nie kombinował, już lepiej byłoby zwiększyć objętość układu, lub wywalić termostat. Ale domyślasz się jakie to ma skutki ;)

Re: Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

: pn cze 16, 2014 23:04
autor: pablo176
Panowie,dzisiaj szukałem nowego lokum mojej "chłodnicy-nagrzewnicy" która pełni rolę chłodnicy obiegu z podstawki nad filtrem, a więc miałem ją zamontowaną pod intercoolerem a przed chłodnicą główną jednak zasłania jej wylot poprzeczka pod chłodnicą główną (a więc w korkach bez małego went jest problem) i jest możliwość zamocowania jej na pasie dolnym pod zderzakiem,zamontować pod takim samym kątem co pas i w pasie wyciąć otwór na wlot na rdzeń,zasłonić siatką i git :-) ,głównie podsyłam pomysł dla kolegi Michał_1977 'a ,który chciał umiescić w błotniku nagrzewnicę :-)

schematy mojego układu,żeby było jasno:
Obrazek
elektryczny:
Obrazek

Re: Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

: wt sie 12, 2014 08:19
autor: JABcok20
Ale kombinujecie, ja na ori chłodnicy w mk1 miałem temperatur oleju dochodzącą do 120, jak założyłem chłodnicę oleju temperatura nigdy nie przekroczyła 100C. Podstawka z jakiegoś fiata, chłodnica z saaba albo alfy, i przewody z końcówkami. Lepszego rozwiązania nie widzę. Mozna jeszcze zamontować na chłodnicy oleju osobny wiatraczek żeby w korkach się nie grzał.