Strona 48 z 50

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

: sob maja 05, 2012 15:42
autor: kordzio
Wiem, że było o tym pewnie tysiąc razy i nie chce się Wam po raz kolejny o tym mówić, ale mam pytania, bo nie znalazłem fotek i opisów takich żebym był na 100% pewien, więc wole zapytać :jezor: tylko nie bijcie :pub:
Więc tak:
- żeby zwiększyć dawkę paliwa wkręcam to:?
Obrazek

- co to za zaślepiony otwór?
Obrazek

- gdzie mogę podłączyć wskaźnik turbo?
Obrazek

- i czy nie ma u mnie tego zaworu bezpieczeństwa EGR, bo nie widziałem nigdzie...?
Z góry przepraszam za tołkowanie tematu i dzięki za odpowiedzi :pub:

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

: sob maja 05, 2012 16:05
autor: t0mal
Zdejmij ten kapturek i do nie go podepnij manometr. Należy zmierzyć ciśnienie doładowania - pojedź na trasę, obroty mają być około 2000 na trzecim biegu. Wciskasz pedał w podłogę i przy około 2500 obr/min masz mieć minimum 0,65 bara. Jeśli jest inaczej to trzeba zająć się sprężarką.
Musisz być pewny że silnik jest na 100% w pełni sił, ze względu na słabą uszczelkę pod głowicą, warto sprawdzić wentylator i termowłącznik, czy chodzą oba biegi.
Dopiero wtedy można zacząć kręcić śrubkami od dawki. Jeśli będziesz miał niesprawną sprężarkę to szybko się wysypie, i możesz przy okazji poważnie uszkodzić silnik.

Ja w swoim trzy razy robiłem głowicę, dopiero po założeniu metalowej uszczelki mam spokój.

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

: sob maja 05, 2012 20:43
autor: kordzio
Silnik jest raczej sprawny, kompresja jest dobra... turbina była 1,5 roku temu regenerowana, więc też powinna być w porządku, tylko mam małe wycieki spod uszczelki to może najpierw zmierzę tę ciśnienie doładowania (czyli wpinam się w ten "zaślepiony otwór" jak to nazwałem?) i poczekam na wymianę uszczelki od razu na metalową i potem będę się bawił...

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

: sob maja 05, 2012 20:59
autor: piotrekgal
kordzio pisze:(czyli wpinam się w ten "zaślepiony otwór" jak to nazwałem?)
ten zaslepiony zawor to przypomina mi otwor w ktorym powinien byc wezyk laczacy kolektor z pompa (z LDA) ktore pod wplywem cisnienia wgniata boost pin, ale z tego co tu widac Ty masz pompe ECO.
Tam tez dobrze byloby sie wpiąć

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

: sob maja 05, 2012 21:27
autor: kordzio
piotrekgal, pompę z LDA niedługo powinienem mieć, więc wtedy łącze wężykiem kolektor z pompą i w ten wężyk wpinam się trójnikiem z tym wskaźnikiem doładowania - dobrze myślę? :helm:

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

: sob maja 05, 2012 21:29
autor: piotrekgal
kordzio, dokladnie tak jak mowisz.

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

: pn gru 09, 2013 15:44
autor: dominik29a
Witam, mam do was pytanie :P mianowicie, posiadam pompę wtryskową z wszystkimi modami jakie są (timming,gov mod,bost pint itd.) + tłoko rozdzielacz 10mm. W aucie mam założoną pompe seryjną od 1.6 td z gov mod i bost pin.

I tu moje pytanie do was czy warto zmieniać ta pompe i czy będzie różnica. :satan:

Sprzęgło lubi sobie sliznąc :okej:

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

: wt gru 10, 2013 22:31
autor: EnejVW
dominik29a, na pewno warto, z tym że twoje sprzęgło może wtedy zakochać się w ślizganiu :helm:

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

: wt gru 10, 2013 22:58
autor: dominik29a
Tego się właśnie obawiam :D...... najlepsze jest to ze sprzęgło było zmieniane na SACHS 210mm i nie powinno ślizgać. (Sprzęgło zakładał poprzedni właściciel) NIe wiem w czym może byc problem. (Dodam że 110 afn nie da mi rady).

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

: wt lip 21, 2015 11:58
autor: David2004
Jako, że temat jest bardzo obszerny, a potrzebuje dokładnych odpowiedzi, chciałbym zadać kilka pytań. Mam nadzieję że ktoś udzieli mi odpowiedzi.
Mianowicie: jakiej firmy zastosować uszczelke pod głowicę z aaz'eta do 1v ? Jeśli można, prosiłbym o numer uszczelki.
Z czego rozrząd brać ? SKF bedzie ok ?

Re: Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

: wt lip 21, 2015 20:08
autor: Havan
David2004 pisze:Jako, że temat jest bardzo obszerny, a potrzebuje dokładnych odpowiedzi, chciałbym zadać kilka pytań. Mam nadzieję że ktoś udzieli mi odpowiedzi.
Mianowicie: jakiej firmy zastosować uszczelke pod głowicę z aaz'eta do 1v ? Jeśli można, prosiłbym o numer uszczelki.
Z czego rozrząd brać ? SKF bedzie ok ?
Uszczelka elringa załatwi sprawę tylko sprawdź na ile karbów potrzebujesz 1,2,3 poproś w sklepie po prostu o uszczelkę do golfa 3 1.9 TD/GTD 75 koni na bank się nie pomylą. SKF będzie ok..

pozrawiam

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

: czw wrz 24, 2015 11:58
autor: David2004
Kolejne pytanie Panowie:
w 1v kolektor dolotowy musze zmieniać by włożyć T3 ?
jakie rury dać do icka, 2" starczą ?

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

: pt wrz 25, 2015 06:58
autor: Q_mac
Kolektor ssacy zostaje, starczy

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

: pt wrz 25, 2015 08:25
autor: drakula500
Nie czytaj starych wątków o poprawianiu 1.6 i nie kieruj się nimi. Jeśli chcesz poprawić coś w tym silniku to zostaw T3 i K24 w spokoju. Raz że to stare ciężkie śmiecie, dwa wykonane w technologii kamienia łupanego z ogromnym AR i ciężkimi wirnikami i wielkimi, a jeszcze na Twoje nieszczęście mają niestandardowe zawory WG, które po tylu latach - mi się nie udało spotkać dobrego - tak to podsumuje.

Jeżeli chcesz turbo które będzie pasować PNP i będzie coś poprawiać to kup T2 z TDI (z audi), o numerze 454001-0001. Ta turbinka ma mniejszy wirnik wydechowy i zachowuje małe AR przy takim samym kompresorze jaki ma T3. Na tym turbie będzie Ci się o wiele przyjemniej jeździć, będzie się szybciej budzić i łatwiej będzie ją napędzać co i przeniesie sie na większą wydajność ciśnieniową. Ta turbina ma też WG dostosowane do sterowania zewnętrznego przez N75 w TDI, więc będzie idealne do MBC no i taki WG dostaniesz nowy, gdyby był uszkodzony. Jak zapakujesz z niej 1.8 bara to gęba Ci się uśmiechnie.

Można też inne turbiny zastosować do 1.6, ale jest więcej zbierania gratów.