Strona 6 z 9

: czw sty 14, 2010 16:07
autor: arwam
Dario84, a kąt wtrysku?
on też ma spore znaczenie.
chcąć szybko postawić turbo do pionu można delikatnie opóźnić kąt wtrysku i wtedy turbo wstaje znacznie szybciej.
ja mam tak zrobione że silnik pracuje miękko ale też i jest pompa 11mm co też swoje robi.
EGT nie mierzyłem bo nie mam czym.

: pt sty 15, 2010 07:57
autor: Dario84
czasy wtryskow w dolnych obr nie ruszane, sadze ze jak opoznisz kat wtr podczas wstawania turbiny bedzie wiecej dymu

: pt sty 15, 2010 10:56
autor: arwam
Dario84 pisze:sadze ze jak opoznisz kat wtr podczas wstawania turbiny bedzie wiecej dymu
ja nie zaobserwowałem tego ale też tylko nieznacznie mam opóźniony kąt. w górnych jest już trochę przyspieszony.
dymienie jest znikome

turbo z awx do ahu??? pilne

: czw mar 24, 2011 23:06
autor: ziomek_k_k
tak jak w temacie prosze o pomoc czy pasuje turbina od awx 130 km do ahu ??
bo moge w dobrej cenie miec wiec chcialbym porade czy to moze byc i co trzeba zmienic iwogóle dzieki i pozdrawiam

turbo z awx do ahu??? pilne

: pt mar 25, 2011 01:01
autor: Skulek
Ogólnie to wyszukiwarka, po drugie przypasi, po trzecie troszkę trzeba zmodyfikować dolot...

Zmiana turbiny w AHU

: pt mar 25, 2011 02:04
autor: Fahoo
soft kub komp z afn
kolektor wydechowy
turbo
szybkozlaczka
spływ albo awx albo afn
do awx trzeba nypel z aso za 18zl
akumulator podcisnienia
nowy n75
troche wezy na dodcisnienie 1 dzien wolny

Zmiana turbiny w AHU

: pt mar 25, 2011 07:17
autor: ziomek_k_k
aha dzieki kolego a czy z turbina od afn 110 km tez jest tyle zabawy???

turbo z awx do ahu??? pilne

: pt mar 25, 2011 08:52
autor: cowboy
było wielokrotnie pisane
inne jest sterowanie (podcisnienie) inny N75 i zmiana softu w ECU, inny downpipe, do przeróbki dolot (przejściówka), zasilanie i spływ oleju tez...
polecam opcję szukaj

Zmiana turbiny w AHU

: pt mar 25, 2011 09:44
autor: Fahoo
ziomek_k_k, z kazda na vnt
to nie jest zabawa
odkrecasz stare przykrecasz nowe

Zmiana turbiny w AHU

: sob mar 26, 2011 00:35
autor: arwam
t0mal, doświadczenia kolegi Glus'a mówią że turbo wstaje już od 1400rpm.
W tdi masz znacznie więcej spalin ze względu na lepsze rozpylenie paliwa i

jak nie przyspieszycie kąta wtrysku to nie będzie problemów z rozruchem T3. z resztą w silnikach i 1Z i pochodnych kąt wtrysku jest "sztucznie" przyspieszony po to żeby na wydechu nie było tyle spalin i dzięki temu nie zapycha tej malutkiej szczelinki wydechowej taką ilością spalin dzięki temu że silnik odbierze sporo ciepła od gazów spalinowych dzięki czemu tracą one na objętości a więc i nie mają już takiej energii kinetycznej.
skoro w TD gdzie jest gorsze rozpylenie paliwa. i znacznie mniejsza dawka paliwa już zaczyna robić czarny dym to w TDI będzie tylko lepiej. może i reakcja na pedał gazu jest troszkę gorsza niż małych turbin ale nie ma tragedii.
ja już wiem jak będzie reagować K16 na TD i to dopiero może być tragedia

Zmiana turbiny w AHU

: sob mar 26, 2011 11:30
autor: Daron7
Tak czytam czytam, i jakie turbo mi polecicie właśnie do AHU.
Paliwa powinno być pod dostatkiem, żeby wkręcić turbo - 216,11mm.
Miałem na myśli T3, ale odstrasza mnie myśl o jej lagu, a K14 podobno za małe. To jakie turbo wybrać na WG, żeby dawało te 1.5-1.6bara do 4tyś obr i w miare nie puchło ?
A co do kosztów - wiadomo, jak się by dało to po taniości coś :jezor:

Zmiana turbiny w AHU

: sob mar 26, 2011 20:08
autor: Fahoo
Daron7, a ty dalej swoje :los2:

Zmiana turbiny w AHU

: sob mar 26, 2011 21:21
autor: arwam
Daron7, kolega GLus miał pompę tylko 10mm ori z 1Z'a turbo T3 o jeszcze większym lagu bo na grubszym wałku.
a po za T3 to podobne ciśnienia jest w stanie dać GT2052 ale nie V tylko zwykła jej odmiana na WG.
ale tu jużbędzie lag większy bo to turbo pracowało na silnkach o pojemności koło 2,5l.
T3 z golfa to dla CIebie myślę że jeden z lepszych i łatwiej dostępnych turbin a jednocześnie nie są one jak te w/w GT na wałku który swoją grubością przy pomina trzonek zaworu, tylko grubszy ołówek

jeśli dalej się obawiasz Laga to odszukaj użytkownika Glus i z nim porozmawiaj o tym jak się mu sprawowała T3.
Sprawowała bo się skrzynia rozsypała. co Prawda Vodi też założył ale jemu turbo isę zesrało i puściło olej na gorącą część. poprostu Pech.


cowboy, co do sterowania VNT w silnikach TDI z turbinami na WG to twiedzę że się spokojnie do to zrealizować.
wystarczy jeden wężyk przepiąć

Re: Zmiana turbiny w AHU

: sob mar 26, 2011 22:44
autor: Daron7
Fahoo pisze:Daron7, a ty dalej swoje :los2:
Patrz...na gadu to siedzi cicho, a tu coś ma do powiezdenia :kac:
arwam pisze:Daron7, kolega GLus miał pompę tylko 10mm ori z 1Z'a turbo T3 o jeszcze większym lagu bo na grubszym wałku.
a po za T3 to podobne ciśnienia jest w stanie dać GT2052 ale nie V tylko zwykła jej odmiana na WG.
ale tu jużbędzie lag większy bo to turbo pracowało na silnkach o pojemności koło 2,5l.
T3 z golfa to dla CIebie myślę że jeden z lepszych i łatwiej dostępnych turbin a jednocześnie nie są one jak te w/w GT na wałku który swoją grubością przy pomina trzonek zaworu, tylko grubszy ołówek

jeśli dalej się obawiasz Laga to odszukaj użytkownika Glus i z nim porozmawiaj o tym jak się mu sprawowała T3.
Sprawowała bo się skrzynia rozsypała. co Prawda Vodi też założył ale jemu turbo isę zesrało i puściło olej na gorącą część. poprostu Pech.


cowboy, co do sterowania VNT w silnikach TDI z turbinami na WG to twiedzę że się spokojnie do to zrealizować.
wystarczy jeden wężyk przepiąć
To powiedz mi konkretnie jaki lag ? Przy ilu obrotach będę miał powiedzmy 1bar (to już w miarę będzie zaczynało jechało myślę) przy tej pompie, na 216tkach i dawce rzędu 44mg no i na nastawniku jakieś 6mg powiedzmy ? Duże zadymienie z dołu będzie ? Bo teraz jak jeżdżę na T15 1.3b to zadymienie takie sobie, ale jest cały czas :banghead:

I odnośnie tego T3 z golfa na cieńszym wałku - bezpiecznie 1.6bara było by tam? Gadałem z kimś, kto twierdził, ze ono jest duże i jak będę gwałtownie dawał buta i ją szybko wkręcał (powiedzmy nagła piz** przy 3tyś obr) to może odlecieć, bo wirnik będzie miał za duże obciążenie ? Jest takie coś możliwe i jak to jest w porównaniu do innych turbin ?

Również nurtuje mnie pytanie, bo nigdzie nie mogę znaleźć - jakiej średnicy jest wirnik strony zimnej w T3 i np. K14 (tak dla porównania). Byłbym wdzięczny za wszelakie rady i podpowiedzi z Waszej strony :)

A tak BTW - co do sterowania kompem na VNT turba na WG, sam to sterowalem - nie trzeba przepinać kabli, tylko zmienić ich zasadę działania (tak by przy otwarciu zaworu, był zamknięty).

Pozdrawiam :pub: