Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt mar 10, 2009 00:47

arwam pisze:Jak nagrzany silnik miałeś?
Solidnie był nagrzany



arwam

Post autor: arwam » wt mar 10, 2009 00:55

no to bank wtryskwacze
do ilu kręciłeś?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt mar 10, 2009 01:04

arwam pisze:miałem 1,6bara i zamulenia nie zaobserwowałem
Widocznie u mnie był to wynik słabej kondycji dmuchawki :? jak zmniejszyłem doładowanie kręcił sie ładnie pod 6 tys.
Ostatnio zmieniony wt mar 10, 2009 01:06 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt mar 10, 2009 01:13

arwam pisze:no to bank wtryskwacze
do ilu kręciłeś?
Ooohohoooo....Nie zwróciłem uwagi,ale bardzo wysoko
t0mal pisze:A odnośnie trąbki, wlot powietrza do airboxa w 1V ma jakieś 2,5 cm średnicy, jak wywali się trąbke mamy owalny otwór 4 cm na 10
t0mal, bez urazy,ale nic z tego.Jak jechałem,to ludzie na chodniku nie wiedzieli co sie dzieje...
Auto chodziło jak bez tłumika,ale jadu miało jakby więcej.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt mar 10, 2009 03:21

Przecierz mówiłem, że bedzie głośniej :)

Różnica jest u mnie w granicy 1 s. jak pisałem, d*po-hamownia nic nie podpowiadała, ale wyraźnie zminejszyło mi się dymienie.

Widzisz coś za coś, a jak wyprujesz wydech to wogóle jest fajnie :bigok:

No a pozatym k24 to stara konstrukcja dlatego ma taki lag.

[ Dodano: 10 Mar 2009 02:26 ]
hmm tylko jeśli wtryski ci smarkają to z tym dymem może być różnie :-k



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt mar 10, 2009 09:23

arwam pisze:no to bank wtryskwacze
No ale co ja jeszcze z nimi mogę zrobić?Przecież są założone nowe końcówki i ustawione jest ciśnienie na 165... :-k
Ręce już mi zaczynają opadać... :cry:



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » wt mar 10, 2009 09:51

Skoro padł temat wtrysków, to się podepnę z moim problemem, bo też swoje podejrzewam. Mianowicie przy zapalaniu silnik nie łapie na wszystkie gary i wali siwym dymem. Do pierwszego dodania gazu, wtedy się uspokaja i pracuje już normalnie. Na ciepło pali dobrze. Obstawiałem świece, ale po wymianie to samo, a stare i tak były OK. Silnik stał nieużywany ponad pół roku. Czy mogło się coś z wtryskami stać od tego stania i teraz się zawieszają? Przed tym długim postojem palił dobrze.
Ostatnio zmieniony wt mar 10, 2009 09:56 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt mar 10, 2009 11:34

piori, a może to jest wina paliwa? Zawieszające się wtrysk ciapie, słychać to wyraźnie

Jak byś miał słabe końcówki to dymiłby Ci ciągle na czarno, jak wcisniesz gaz w podłoge na ciepłym (silnik powinien najwyżej puścić bąka i tyle)

Jeśli nie jeździsz na serii tylko było dłubane, no i wtryski się nie wieszają, zwróć uwagę, czy przy dynamicznym przyspieszaniu na 3, 4, 5 biegu nie podskakuje ci temperatura poza środek - jeśli tak to końcówki leją

Dobry patent to zalać depresatora - napewno nie zaszkodzi, a jeśli to wina paliwa problem się rozwiąże po jakiś 3 km jazdy.

[ Dodano: 10 Mar 2009 10:37 ]
Michaś_1977, ciśnienie troche duże, 155 powinno być, no ale pewnie nie w tym rzecz, a wymieniałeś osłonki termiczne i podkładki? Może się końcówki przegrzewają.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » wt mar 10, 2009 11:42

OK, sprawdzę z tą temperaturą. Paliwo zalałem nowe, ale filtr jest stary (nie w sensie przebiegu, ale też stał razem z silnikiem) to wymienię no i będę testował. Auto dłubane i kopci dość ostro przy przegazówce, ale nie przy stałej prędkości. Ale tak ma być :helm: , jak zmniejszę dawkę do normalnej to nie kopci.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt mar 10, 2009 11:48

Tylko uważaj nie pałuj za ostro żeby Ci uszczelki nie wywaliło! Chyba że masz żelazną z 1.9 ;)

A pod filtrem masz taki zaworek, odkręcasz go i upuszcza się wode z filtra, jak się nazbiera.


Dorzucam link do filma z gwizdem mojej dmuchawki: Turbo Gwizd

Co ciekawe, każdy kogo przewioze mówi: Ale ci ładnie turbo chodzi, łącznie z majstrem który robił mi hamulce! :panna:
Ostatnio zmieniony wt mar 10, 2009 13:36 przez t0mal, łącznie zmieniany 5 razy.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » wt mar 10, 2009 13:52

Mi się podobał dźwięk jaki miałem gdy kiedyś w drodze z pracy przerdzewiały spaw przed katalizatorem całkiem się urwał (oczywiście już dawno był pusty :helm: ) i mój układ wydechowy stanowiło jakieś 30cm rury, przy każdym dotknięciu pedału gazu na wolnych obrotach :satan: Taki gwizd, że się przechodnie oglądali, tylko trochę w czasie jazdy buczało. Ale od tamtej pory wiem, że niedługo robię konkretny i kompletny przelot :bigok:



arwam

Post autor: arwam » wt mar 10, 2009 21:44

Michaś_1977 pisze:
arwam pisze:no to bank wtryskwacze
No ale co ja jeszcze z nimi mogę zrobić?Przecież są założone nowe końcówki i ustawione jest ciśnienie na 165... :-k
Ręce już mi zaczynają opadać... :cry:
ciśnienie powinno być 155bar
po jakichś dwóch lub trzech tygodniach się uspokoi tak jak u mnie przez pierwsze dwa tygodnie dawały mi się we znaki a teraz na 11mm mam to samo że jak przygazuję to lubi się czasem zawiesić ale nie za każdym razem.
Za jakiś czas ustąpi :blush:


t0mal, turbo to Ci już pada kompletnie i tylko patrzeć jak silnik sztachnie oleju i wtedy oby Ci którejś korby nie ugieło :crazy:
nie powinno być słychać jej prawie takich turbin jak T2 czy K14
Co innego T3 lub K24 ja jeszcze nie słyszałem żadnej z nich żeby nie gwizdała :chytry:
Ostatnio zmieniony wt mar 10, 2009 22:08 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr mar 11, 2009 00:00

arwam pisze:ciśnienie powinno być 155bar
Kurde,pompiarz powiedział,że 165bar.Nawet specjalnie pytał mnie,czy to jest turbo diesel...
Mówił też,że dla wolnossącego cusik mniej,ale TD ma mieć 165,a ze słyszenia wiem,że to dobry fachman.
Czyli co?Zostawić tak jak jest,czy obniżyć ciśnienie? :-k



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » śr mar 11, 2009 00:09

Michaś_1977 pisze:Kurde,pompiarz powiedział,że 165bar.Nawet specjalnie pytał mnie,czy to jest turbo diesel...
Mówił też,że dla wolnossącego cusik mniej
Chyba nawet na korpusie wtryskiwacza jest napisane 155bar, a w wolnossącym to nie taki cusik, bo zdaje się 130. Jak wtryski się ułożą, to ciśnienie otwarcia deczko spada, ja bym poczekał.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości