Strona 7 z 7

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

: pt gru 27, 2013 15:53
autor: Kwiecinb5
a ja ma taki problem po swapie na 1,6td z 1,6b ze nie pokazuje temperatury na liczniku co to morze być ?

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

: pt gru 27, 2013 18:55
autor: EnejVW
nie podpięty czujnik, ew inny typ czujnika spróbuj przełożyć z benzyny

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

: sob gru 28, 2013 11:47
autor: Kwiecinb5
aha zobaczę i dam znac

Re: MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

: ndz gru 07, 2014 21:36
autor: sados26
Witam, jestem po swapie z 1.6 PN na 1.6 JK (to samo co JP tyle ze z Audi), silnik pracuje bardzo ładnie, samochód jeździ, odpala. Pytanie moje tyczy się czujnika temp. wody, mianowicie zachowuje on się troche jak mechaniczny czujnik cisnienia oleju, tzn na niskich obrotach temperatura jest 0, a po dodaniu gazu wskazówka wędruje od razu na maks, po puszczeniu gazu wskazówka opada (czujnik jest z silnika benzynowego, na wtyczkę 2 pinową, są jeszcze 2 inne czujniki na wsuwki, jeden do swiec, a drugi nie wiem do czego i niebieski kabel, który nie wiem do czego podłączyc)po dodaniu gazu miga rowniez czujnik poziomu plynu w ukl. chlodzenia, drugie pytanie dotyczy czujnika cisnienia oleju, mianowicie po włączeniu stacyjki kontrolka na chwilę zapala się i gaśnie, a powinna migac, czy oznacza to uszkodzony jeden z czujników? (są dwa, jeden w głowicy, drugi w podstawce filtra oleju), trzecie pytanie dotyczy braku reakcji na ruch dzwigni kąta przyspieszenia wtrysku, czy "ssanie" jest włączone czy nie, nie zmienia to charakterystyki pracy silnika. Czwarte pytanie dotyczy adaptacji przedniej instalacji elektrycznej od golfa z roku 91 (moj jest 87), posiadam licznik na 2 wtyczki, czy po przelozeniu instalacji elektrycznej z golfa '91, licznik z golfa '91 będzie pasował bez problemu (jest na jedną wtyczkę)? czy wymagane są jakieś inne przeróbki?

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

: wt gru 09, 2014 13:58
autor: Michał_1977
sados26 pisze:zachowuje on się troche jak mechaniczny czujnik cisnienia oleju
Gdzie on się znajduje? Jakie ma kolory?
sados26 pisze:powinna migac, czy oznacza to uszkodzony jeden z czujników?
Może tak być,ale sprawdź jeszcze czy kabli nie zamieniłeś.
sados26 pisze:czy "ssanie" jest włączone czy nie, nie zmienia to charakterystyki pracy silnika
Linka źle ustawiona lub zapieczony tłoczek timingu w pompie. Długo silnik stał nie odpalany? Miałeś problemy z pierwszym odpaleniem i wprowadzeniem go na obroty?
sados26 pisze:po przelozeniu instalacji elektrycznej z golfa '91, licznik z golfa '91 będzie pasował bez problemu
Przednią wiązkę musisz przełożyć.
Poszukaj,jest trochę tematów o tym na forum.

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

: czw sty 08, 2015 23:04
autor: sados26
zachowuje on się troche jak mechaniczny czujnik cisnienia oleju
Moja wina. Wpiąłem się kablem od czujnika temperatury w czujnik ciśnienia oleju w podstawce :D
powinna migac, czy oznacza to uszkodzony jeden z czujników?
To też ogarnąłem, wymieniłem czujnik, podłączyłem odpowiedni kabel i działa :)
czy "ssanie" jest włączone czy nie, nie zmienia to charakterystyki pracy silnika
Mam pompę starego typu ( nie zwiększa obrotów, a jedynie "twardość" pracy silnika) :D

Czy ktoś z kolegów mógłby wysłać mi zdjęcie "dziury" w komorze silnika przez którą przechodzi linka ssania? :) oraz zdjęcie miejsca w którym kończy się linka i sposób w jaki jest podpięta (przy pompie).
Linka źle ustawiona lub zapieczony tłoczek timingu w pompie. Długo silnik stał nie odpalany? Miałeś problemy z pierwszym odpaleniem i wprowadzeniem go na obroty?
Kolego układ paliwowy odpowietrzyłem zalewając filtr paliwa olejem, popuściłem króciec na pompie i dmuchałem delikatnie sprężarką w bak, jak poszło paliwo króćcem to skręciłem to wszystko do kupy (robiłem to na przezroczystych przewodach, paliwo nie cofa się), świece podgrzałem kablem rozruchowym i kręciłem, za 3 obrotem wału zaczął łapać ale nie odpalil, jeszcze raz podgrzałem świece i zaskoczył (bez przyspieszacza), jak odpalił to troche się trząsł pare razy przerywał i już chodził, żadnych problemów z wprowadzaniem na obroty nie było. Póki co grzanie świec mam zrobione na guzik, ale przekaźnik juz zamówiony :)

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

: ndz sty 11, 2015 11:31
autor: Michał_1977
sados26 pisze:jak odpalił to troche się trząsł pare razy przerywał
Przerywał bo
sados26 pisze:grzanie świec mam zrobione na guzik
i bez przekaźnika nie ma dogrzewania komory wirowej po odpaleniu.

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

: pt cze 26, 2015 11:54
autor: David2004
a ja mam pytanie odnośnie baku paliwa. Musze też przekładać ? ew. jak rozwiązać tą sprawę ? bo w pb chyba wlew jest węższy

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

: pt cze 26, 2015 14:12
autor: marcinas1983
David2004 pisze:a ja mam pytanie odnośnie baku paliwa. Musze też przekładać ? ew. jak rozwiązać tą sprawę ? bo w pb chyba wlew jest węższy
można je przekładać... można też z benzynowca wyciąć/wyciągnąć zwężkę i też będzie dobrze.

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

: pn lip 06, 2015 00:32
autor: David2004
a jeszcze jedno pytanie: czy instalacja silnika td starego typu różni się czymś od nowego typu ?

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

: pn lip 06, 2015 07:40
autor: marcinas1983
David2004 pisze:a jeszcze jedno pytanie: czy instalacja silnika td starego typu różni się czymś od nowego typu ?
tak... kostkami do skrzynki bezpieczników, oraz kostkami przy silniku do czujników.

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

: wt lis 03, 2015 13:23
autor: David2004
Właśnie jestem na końcowym etapie swapa. Obecnie mam problem z lewarkiem, albo piatym biegiem. Poprzednio w benzynie miałem skrzynię 4biegową.
Diesla wkładałem kompletnego, razem ze skrzynią. Wszystko gra, tylko nie można wrzucić piątego biegu. Lewarek nie chce odejsć w prawo tak by włączyć piątkę. Jest tak samo jak było przy skrzyni 4biegowej- lewarka w prawo się nei dało bo coś blokowało.
Podpowie ktoś coś ?
W "Sam naprawiam" jest coś o regulacji śruby blokady piątego biegu. To o to chodzi ?