Zmiana turbiny w AHU

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: arwam » sob mar 26, 2011 23:22

Daron7 pisze:Patrz...na gadu to siedzi cicho, a tu coś ma do powiezdenia :kac:

bp GG mi od dawien dawna nie działa.
i chyba tobie na PW też pisałem.

Daron7 pisze:I odnośnie tego T3 z golfa na cieńszym wałku - bezpiecznie 1.6bara było by tam? Gadałem z kimś, kto twierdził, ze ono jest duże i jak będę gwałtownie dawał buta i ją szybko wkręcał (powiedzmy nagła piz** przy 3tyś obr) to może odlecieć, bo wirnik będzie miał za duże obciążenie ?
nie na cieńszym a standardowym.
ja miałem zwykłą T3 i pompowałem w AAZ'a 1.8bara z dużym dymkiem do ponad 5000rpm i póki u mnie była to żyła. ale zagotowania i to mineralnego oleju u następnego właściciela już nie wytrzymała.
nie zesrała się cąłkowicie bo mimo że pompowała to auto nie miało już werwy , a jak się nie dawno okazało to powodem był przytarty wał na panewkach.
codo tego jak się będzie zachowywać na TDI to pytaj Glus'a bo ja nie miałem okazji na TDI testować T3.
a przy okazji sprawdzania nowych pomysłów na mody pompy to zabiłem dziś 11mm

ale za to przy 130km/h na drugim biegu.
Przyczyna? zbyt duży opór na wtryskiwaczach od TDI.
na TD nie będzie tego zagrożenia choć tam będzie 12mm.
a jutro będę znał rozmiary zniszczeń :)
jednek TDI też można wysoko zakręcić


co do średnic to utro mogę Ci podać średnice wirnika T3 a K14 za parę dni bo pokłady rdzy w łączeniu się zmiękczają.
ale wirniki po zimniej stronie są podobne gabarytowo.
problem przy K14 tkwi w rozmiarach szczeliny spalinowej.
W T3 jest ona sporo większa dzięki czemu nie dławi tak silnka na wydechu.
to tak jakbyć założył dobre turbo ale zamiast normalnego wydechu założyłbyś wydech od silnika 1.1 .


co do sterowania wysarczy jeden przewód zapiąć do podciśnienia i powinno banglać.



Daron7 pisze:Gadałem z kimś, kto twierdził, ze ono jest duże i jak będę gwałtownie dawał buta i ją szybko wkręcał (powiedzmy nagła piz** przy 3tyś obr) to może odlecieć, bo wirnik będzie miał za duże obciążenie ? Jest takie coś możliwe i jak to jest w porównaniu do innych turbin ?

możesz to między bajki włożyć zagrożeniem dla takiej turbiny może być tylko oprócz nagłych przerw w dostawie oleju, gwałtowne zdławienie ( w ułamku sekundy) Silnika z 5000rpm do 1000 kiedy turbo pompowało przy 5000rpm ciśnienie powiedzmy 1,7-1,8bara to po zdławieniu ciśnienie w dolocie wzroście conajmniej kilkukrotnie i cofając się przez kompresor turbosprężarki może wyprostować łopatki na zimnej stronie.
tzw SURGE LINE.

przy normalnej jeździe nie ma zagrożenia jeśli nie zagotujesz oleju a wkręcanie turbiny czy to przy 1000rpm czy 3000rpm czy 5000rpm nie jest dla niej zagrożeniem jeśli będziesz starał się nie wykraczać znacząco po za mapy kompresora.
u mnie w TD ( jeszcze raz podkreślam śże to było w silniku TD) zaczynało wstawać przy 1800rpm a pełne doładowanie w zależności od obciążenia można było już uzyskać przy 2000-2200rpm.
jednak ze względu na chyżość tamtego silnika pełne ciśnienie było uzyskiwane przy około 2600-2700rpm.
po prostu silnk się nawet na piątce wystarczająco szybko wkręcał.
zresztą czas do 200mówił sam za siebie. ciekaw jestem jak będzie teraz TD jeździło z K16.
to jest leniwe bydlę bo pierwsze odpalenie mam już za sobą i powiem szczeże że ledwo sobie coś tam dmucha. nie wykluczone że jest zastana i daletgo nie chętnie się wkręca.
na TDI T3 będzie szybciej wstawać dzięki temu że masz lepsze rozpylenie paliwa można dodatkowo nieco opóźnić kąt wtrysku przy niższych obrotach gdzie dla tak małych turbin żeby nie pompowały nadmiernie jest on nieco bardziej przyspieszany prawie jak w silnikach wolnossących

popatrz po moich filnikach na youtube to będziesz wiedział jak się na TD zachowywuje. na TDI będzie lepiej.



Daron7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw maja 06, 2010 20:18
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Re: Zmiana turbiny w AHU

Post autor: Daron7 » ndz mar 27, 2011 02:48

arwam pisze:
Daron7 pisze:Patrz...na gadu to siedzi cicho, a tu coś ma do powiezdenia :kac:

bp GG mi od dawien dawna nie działa.
i chyba tobie na PW też pisałem.
To było do Fahaa :jezor:

Olej u mnie jest aktualnie valvoline 10w40, gaz wciskam jak uzyskam na blacie 90*C i jeszcze przejade jakieś 3-4km spokojnie (max 0.3-0.4bara). Po zwykłej jeździe chłodze jakieś 2minuty, a po pałowaniu nawet do 5minut, po prostu już to weszło mi w nawyk.

Także o użytkowaniu turba u mnie nie ma się co martwić, bo wszelkie zasady znam i trzymam się ich nawet ponadplanowo :)

Tylko nadal mnie nurtuje, skoro napisałeś to, że cześci zimne mają podobne K14 jak i T3, to teoretycznie powinny tak samo dawać rade do 1.5-1.6b, z tym że K14 szybciej się wkręci, ale powiedzmy powyżej 4tyś będzie traciło na wydajności tak ? Bo z K14 miałbym po prostu mniej roboty, byle dmuchało nieco więcej i wydaniej niż aktualne t15.. :banghead:



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: piotrekgal » pn mar 28, 2011 00:32

arwam pisze:jednek TDI też można wysoko zakręcić
w takim ukladzie po co wracac do TD skoro TDI tez tak wysoko sie unosi? :jezor:

Sorry za OT



arwam

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: arwam » pn mar 28, 2011 01:07

Daron7 pisze:Tylko nadal mnie nurtuje, skoro napisałeś to, że cześci zimne mają podobne K14 jak i T3, to teoretycznie powinny tak samo dawać rade do 1.5-1.6b, z tym że K14 szybciej się wkręci, ale powiedzmy powyżej 4tyś będzie traciło na wydajności tak ? Bo z K14 miałbym po prostu mniej roboty, byle dmuchało

inna jest geometria wirników. to raz w dwa że mimo podobnych GABARYTÓW wirników a nie samych wirników to przez to że K14 ma mniejszą część wydechową przez co dławi silnik na wydechu a skoro nie usuniesz dokładnie spalin z cylindra to o tyle mniej powietrza wtłoczysz go garczka o ile więcej w nim spalin pozostanie.

piotrekgal pisze: arwam napisał(a):jednek TDI też można wysoko zakręcić



w takim ukladzie po co wracac do TD skoro TDI tez tak wysoko sie unosi? :jezor:

jak zaobaczysz mielonkę która powstała z pompy to podtrzymasz moje zdanie.
w TDI wtryskiwacze generują znacznie większe opory przetłaczania co sktunuje tym że pompa wtryskowa rozleci się przy niższych obrotach.
w TD nawet na układzie korbowym z TDI wytrzymałość korb była by mniejsza niż prędkość obrotowa przy której pompa by się rozleciała.
a dwa żę potrzebowałem nieco ponad 1.5roku żeby dojśćdo takiej wiedzy która pozwoliła mi na zbudowanie pompy która jest w stanie wygenerować takie obroty.
W TD stawiam że podszedłbym do około 8400-8700rpmv zanim pompa by suię rozleciała.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: piotrekgal » pn mar 28, 2011 01:13

arwam, :pub:



Daron7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw maja 06, 2010 20:18
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Re: Zmiana turbiny w AHU

Post autor: Daron7 » pn mar 28, 2011 20:50

arwam pisze: inna jest geometria wirników. to raz w dwa że mimo podobnych GABARYTÓW wirników a nie samych wirników to przez to że K14 ma mniejszą część wydechową przez co dławi silnik na wydechu a skoro nie usuniesz dokładnie spalin z cylindra to o tyle mniej powietrza wtłoczysz go garczka o ile więcej w nim spalin pozostanie.
Acha, czyli wnioskujac powiedzmy 1bar na T3 to jeżeli chodzi o mase powietrza w cylindrze to K14 poweidzmy potrzebowało by z 1.3bara tak ? Mniej więcej o to chodzi ?

Jakiej średnicy jest w ogóle muszla części zimnej w T3 ? i Wlot do części zimnej ?

Pozdr, dzięki z info :pub:



arwam

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: arwam » pn mar 28, 2011 22:25

Daron7 pisze:Acha, czyli wnioskujac powiedzmy 1bar na T3 to jeżeli chodzi o mase powietrza w cylindrze to K14 poweidzmy potrzebowało by z 1.3bara tak ? Mniej więcej o to chodzi ?
częściowo tak a dwa że tracisz więcej na wydechu a więc to że uzyskasz to samo ciśnienie w cylindrze nie oznacza że uzyskasz tą samą siłę na wale korbowym.
dwa że K14 ma inną geometrięłopatek w kompresorze która predysponuje jądo pompowania większych spręży przy niższych obrotach i w K14 żeby wystąpiło surge line obroty musiałby być znacznie niższe .
w T3 łopatki mająbudowę typową dla kompresorów przeznaczonych do zaopatrywania silników wysokoobrotowych.

po trzecie K13 ze względu na węższąszczelinęw kompresorze znacznie bardziej ogrzewa powietrze.
przez co przy tym samym ciśnieniu i w tej samej objętości masa powietrza jest znacznie mniejsza.


średnica wirnika w T3 w gardzieli wlotu powietrza do kompresora to 35,7mm
całkowita średnica koła kompresji to 60mm



Daron7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw maja 06, 2010 20:18
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: Daron7 » śr mar 30, 2011 07:05

A w k14 całkowita średnica koła kompresji to 50mm tak ?

I jeszcze pytanko - jaka jest średnica koła kompresji w T15 ? :grin:



arwam

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: arwam » śr mar 30, 2011 19:54

Daron7 pisze:I jeszcze pytanko - jaka jest średnica koła kompresji w T15 ? :grin:
co do tego to Ci nie odpowiem bo aktualnie nie mam takowej na stanie. jak będę miał chwilkę wolnego czasu to rozdłubię K14 bo mam na stanie to Ci powiem.



Daron7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw maja 06, 2010 20:18
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: Daron7 » czw mar 31, 2011 22:01

Dobra turbo zakupione, ale jakie co i jak to później dam znać, nie chce zapeszać :)

Ale powinno być grubo :food:



Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

Re: Zmiana turbiny w AHU

Post autor: _Bolec_ » pt kwie 01, 2011 22:08

arwam pisze: W TD stawiam że podszedłbym do około 8400-8700rpmv zanim pompa by suię rozleciała.
A WG dało by rade z takich obrotów upuscić spaliny?



arwam

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: arwam » sob kwie 02, 2011 10:20

ffsapher pisze:A WG dało by rade z takich obrotów upuscić spaliny?
spokojnie da radę tym bardziej na WG K16 bo tam jednak obsługiwało 4l



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Re: Zmiana turbiny w AHU

Post autor: bradley » pn kwie 04, 2011 14:10

arwam pisze: W TD stawiam że podszedłbym do około 8400-8700rpmv zanim pompa by suię rozleciała.
Nie rozpedziles sie zanadto? Olej napedowy bedzie w stanie sie spalic?


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

arwam

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: arwam » wt kwie 05, 2011 09:58

bradley pisze:Nie rozpedziles sie zanadto? Olej napedowy bedzie w stanie sie spalic?
przy takim timingu jak mam teraz spokojnie i zakręciłbyś do 10 000 rpm ale tego tłoko-rozdzielacz by napewno nie przeżył.

zakres jest maksymalnie powiększony zarówno do przodu jak i do tyłu co po ustawieniu statycznego kąta wtrysku daje prawie dwukrotnie większy zakres regulacji dynamicznego kąta wtrysku.
zresztą nie od dziś wiadomo że TD jest bardziej predysponowane do wysokich obrotów :)
moje poprzednie TD miało znacznie mniej zaawansowany TIMING a kręciło się znacznie lepiej do wyższych obrotów.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości