Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » ndz cze 03, 2012 10:41

EMP-TURBO,

co mógłbyś zrobić z turbiną BV43A. co się okazało poluzowała się nakrętka na kompresorze i turbo straciło wyważenie skutkiem czego przestało dawać ciśnienie, załatwiło łożyska i uszczelnienia na zimnej stronie, na szczęście silnik ocalał.
byłbyś w stanie wrzucić jakiś inny mocniejszy wirnik gorący i jakiś większy zimny wiatrak?

do póki nie padła to byłem z niej bardzo zadowolony.
ciśnienie docelowe około 1,7bara ale trzymane do końca skali



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: t0mal » ndz cze 03, 2012 15:28

Odkręciła się, bo coś się gwałtownie zatrzymało



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: t0mal » ndz cze 03, 2012 15:28

Odkręciła się, bo coś się gwałtownie zatrzymało



arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » ndz cze 03, 2012 18:26

wirnik się swobodnie kręcił, nie ma również jakichś specjalnych śladów otarć o obudowę. po skręceniu nakrętki znów trzyma jak należy ale niestety luz jest nadal i puszcza olej. szkoda bo fajna była mimo że tak mała naprawdę sobie radziła. byłaby idealna do 1.9M-TDI z takim samym mechanizmem jak u mnie w golfie. zobaczymy jak się będize GTB 2260 VK sprawować. mógł być przyczyną olej 5w40 bo nie dawno w ferworze walki z podstawianiem zaworów zmieniłem z 5W50 na właśnie 5W40



Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: SZOPENN » ndz cze 03, 2012 20:52

Arwam przestań gadać głupoty..... ta turbina przez cały "swój polski" żywot jeździła na oleju z tesco (i to wątpie że miało to wpływ na to że się u ciebie wysrała), jak i przez całe swoje życie nie widziała żadnego W50. Pewnie ma nakulane od cholery kilometrów, a ty jej śmierć wyrokujesz zmianą oleju.... u ciebie... na milionowym przebiegu... bez przesady.

Kupiłeś używkę i tak to się kończy, nie to że nowa by chodziła bo różnie bywa... I zasadnicza rzecz, dobra była, odpowiadała Ci, ładnie chodziła... zregeneruj ją w swojej pierwotnej formie i dalej bądź zadowolony. A tu zaraz pozmieniasz wirniki i dalej zacznie się szukanie...



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: tomogolf2 » ndz cze 03, 2012 21:01

a nie dostala ciagu wstecznego? nie wiem jak to sie nazywa, wydaje wtedy specyficzny dzwiek.


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » pn cze 04, 2012 15:08

arwam pisze:co mógłbyś zrobić z turbiną BV43A.

od czego konkretnie jest ta turbina ? masz numer OEM lub numer KKK ?

........mało prawdopodobne aby nakrętka się sama odkręciła ,na wirniku jest lewy gwint ,przeciwny do kierunku wirowania ..... chyba ,że była opcja ,gdzie w przypadku obcieran ia wirnika o obudowę gorącą ,kompresor "wyprzedzał " swoją bezwładnością wirnik .......


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: t0mal » pn cze 04, 2012 21:31

EMP-TURBO pisze:kompresor "wyprzedzał " swoją bezwładnością wirnik
:bigok:



arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » czw cze 07, 2012 17:03

SZOPENN pisze:Arwam przestań gadać głupoty..... ta turbina przez cały "swój polski" żywot jeździła na oleju z tesco (i to wątpie że miało to wpływ na to że się u ciebie wysrała), jak i przez całe swoje życie nie widziała żadnego W50.

SZOPENN, turbo jest od mojego stałego dostawcy i wierz mi że ona w polsce po za moim autem nigdy nie jeździła...

SZOPENN pisze:I zasadnicza rzecz, dobra była, odpowiadała Ci, ładnie chodziła... zregeneruj ją w swojej pierwotnej formie i dalej bądź zadowolony. A tu zaraz pozmieniasz wirniki i dalej zacznie się szukanie...

co do pierwszej części to do regenerowanych podchodzę trochę jak pies do jeża, nie mówię że nie da się zrobić ale nie wiele osób robi to naprawdę dobrze...
jedynie co bym chciał poprawić to może odrobinę górę to bo jednak GTB2260VK to niebo a Ziemia.


EMP-TURBO,

turbo z Silnika 2.0TDI 16V 170KM o symbolu CAHA.
tomogolf2 pisze:a nie dostala ciagu wstecznego? nie wiem jak to sie nazywa, wydaje wtedy specyficzny dzwiek.
do momoentu awarii pracowała normalnie, nic nie zasapało ani nic z tych rzeczy, auto jechało jak wściekłe od samego dołu do samej góry, i nagle osłabło i zaczęło wyć. być może poprostu wysokie EGT jej w tym pomogło...



Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: SZOPENN » czw cze 07, 2012 17:39

arwam pisze:SZOPENN, turbo jest od mojego stałego dostawcy i wierz mi że ona w polsce po za moim autem nigdy nie jeździła...

to ja będę bardzo kąśliwy... weź następne od tego sprawdzonego dostawcy... :bajer:



arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » czw cze 07, 2012 22:33

SZOPENN pisze:to ja będę bardzo kąśliwy... weź następne od tego sprawdzonego dostawcy...

i tak się stało... a z jego usług jestme jak do tej pory zadowolony. być może poprostu ta sztuka była wadliwa i jak dostała ostro po dupie to "przyszła kryska na Matyska"



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: marcinas1983 » pt cze 15, 2012 20:21

Panowie poszukuję WG do k24, które jest sprawne... moje upuszcza ciśnienie gdzieś bokiem i przez to mam ciągłe przeładowania... miałby ktoś coś takiego za nieduże pieniądze??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » ndz cze 17, 2012 07:33

jeśli spasuje od OPLA to mam



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: marcinas1983 » pn cze 18, 2012 10:57

arwam pisze:jeśli spasuje od OPLA to mam
no właśnie tego nie wiem i dlatego się tutaj zapytałem... czy WG w każdej k24 lub turbinach z serii k jest takie samo??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości