Strona 125 z 129

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw maja 14, 2015 20:01
autor: Dziku VR6
Narazie chce zeby autko posmigało troszke na pompie z aaz, pozniej chce zakupić jakąś konkretną.
Gdzies tu widzialem liste pomp które podchodzą fajnie
Crome
Discovery
iveco
ducato 2.8
LT 2.8
Dobrze wymieniam? i ktora jest do bezpośredniego wtrysku?

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw maja 14, 2015 20:06
autor: marcinas1983
Dziku VR6 pisze:Crome
Discovery
iveco
ducato 2.8
LT 2.8
wszystkie... skoro pojawiły się w tym temacie to znaczy że są do bezpośredniego wtrysku :helm:

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw maja 28, 2015 22:05
autor: Dziku VR6
Wesoły Roger pisze:Daj znać co Ci wyjdzie po tej modyfikacji i powoli myśl nad jakąś konkretną pompą bo skoro na 10mm pompie z Cromy TD było po japońsku (czyli jako tako :helm: ) to wolę nie myśleć co jest na AAZtówce :satan:
Ostatecznie dalem gore pompy z galanta 2.0Td bo taka mi lezała. ma lda i przestawiacz kąta wtrysku który teraz mam automatyczny za sprawą tego bimetalu przy pompie aaz :)
Obroty schodzą norlamnie.
Pompa narazie ustawiona bezdymnie. jako tako jedzie jak 70km :D pojezdzi się i zobaczymy co dalej :)

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob cze 06, 2015 15:57
autor: Wesoły Roger
Iveco 2,5 TDI też pasuje (oczywiście wersja 100% mechaniczna). Takową pompę mam aktualnie w swoim 1Z i jest OK, ma tłokorozdzielacz 11mm :okej:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob cze 06, 2015 16:13
autor: Dziku VR6
jak z osiągami? jakie turbo i ile dmucha? spalanie?

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob cze 06, 2015 20:22
autor: marcinas1983
Dziku VR6 pisze:spalanie?
na m-tdi osiągnąłem najniższe spalanie 4.2L jeżdżąc po Chorwacji zgodnie z przepisami. Teraz jeżdżę po GB i tankując we Francji robiąc prawie 1tys km wyszło mi 4.5L jeżdżąc po autostradach trzymając prędkość około 100km/h i tak 60% włączona klima. Czy m-tdi jest ekonomiczny?? Nie wydaje mi się, jego ekonomiczność polega na jego ułomności w postaci mocy. Wiadomo im mniej paliwa poda pompa tym mniej spali a czy to tdi na elektronice czy tdi na mechanice nie ma już znaczenia.
Wesoły Roger pisze:Iveco 2,5 TDI też pasuje
owszem, ale tu trzeba uważać, bo sprzedawcy np. na alledrogo potrafią źle opisywać takie pompy i wcisnąć pompę od TD jako tą od TDI :helm: .

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz cze 14, 2015 13:06
autor: Wesoły Roger
Moje mTDI jest dość mocne jak na ori wtryski 1Ztowe i ekonomia nie jest wcale zła :)
Pompa którą mam w swoim samochodzie na 100% jest od TDI - kształt fali to wyraźnie wskazuje :)
Nie podam ile KM i ile Nm, pomiarów 0-100 też nie robiłem jeszcze, wszystko przede mną ale najprawdopodobniej dopiero po wymianie wtryskiwaczy na co najmniej AFNówki :bigok: Moim zdaniem jeździ zupełnie normalnie, w moim odczuciu lepiej od ori 1Z.

edit 14.06.2015

Wczoraj zrobiłem filmik który pokazuje jak jeździ 1Z mTDI na pompie z Iveco, ori wtryskach, doładowaniu 1,3 bar (KKK K14) i średnio umiarkowanej dawce :) Filmik zrobiony byle jak, wychodzi mi 11s z hakiem, trudno jest prowadzić i filmować trzymając jednocześnie telefon :helm:
Wg danych katalogowych Passat B4 (waga będzie pewno zbliżona do B3) z silnikiem TDI w najmocniejszej 110KM (AFN) wersji ma 12s do 100, tak więc wygląda na to, że moje mTDI jest nieco mocniejsze od AFNa :) Dodam, że mam zamontowaną bardzo długą skrzynię biegów GGU :)

[youtube][/youtube]

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz cze 14, 2015 15:35
autor: drakula500
Panie nie jedzie to dobrze, 1.6TD na 10tce do 140 Cię robi. Przynajmniej sądząc po tym co widać, wydaje mi się że fabryczny AFN łyknąłby Cię.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz cze 14, 2015 16:05
autor: Wesoły Roger
Zwróć uwagę, że to Passat B3 w dodatku Variant - auto o wiele cięższe od Golfów, poza tym z dużo dłuższą niż fabryczne TDI skrzynią biegów :) Mogę jeszcze podkręcić dawkę i zyskać na czasie ale po co mi to do codziennej jazdy - chyba tylko by spalanie skoczyło w górę :helm:
Poza tym tak jak mówiłem film zrobiony byle jak, aby porządnie sprawdzić przyspieszenie musiał bym mieć kamerę/telefon jakoś zamocowane i mieć obie ręce wolne. Wiem jak 1,6 TD na 10mm jeździ bo takiego w tym Passacie kiedyś miałem - był szatan ale grzał się jak wściekły i niestety się skończył (popękała głowica), jednak mimo wszystko nie jechało to lepiej od 1Z mTDI :) Mam jeszcze pewne problemy z wysterowaniem dynamicznego kąta wtrysku (zła śruba powrotu paliwa, bo od 1,6 TD oznaczona fi 55, a powinna być fi 65 lub chyba nawet fi 75). AFN seria nie wiem czy by sobie poradził, tzn na pewno na v-max by lepiej wypadł z uwagi na to, że jeszcze muszę coś podłubać przy pompie aby nie tracił mi ciągu przy wyższych obrotach. No i wtryskiwacze 1Z niestety nie pozwalają na zbyt wiele :(

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz cze 14, 2015 18:54
autor: drakula500
kombinuj dalej bo to jedzie słabo, pasat b4 z afn bez problemu sobie z Twoim autem na dany moment poradzi.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz cze 14, 2015 21:39
autor: Wesoły Roger
Na pewno to nie jest moje ostatnie słowo, bo jeszcze mam sporo do dopracowania :bigok:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt lip 03, 2015 12:38
autor: Wesoły Roger
Ma ktoś górę pompy w wersji bez LDA ? Potrzebuję takiego czegoś do mojego mTDI, bo w mTDI LDA jest zbędne i tylko ogranicza ruch dozownika :grrr:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz lip 12, 2015 20:00
autor: drakula500
Będzie jeździć czy nie?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: śr lip 15, 2015 18:01
autor: Wesoły Roger
Nikt Ci tego nie powie po fotkach - to jak wróżenie z fusów ;)
Napisz z czego pochodzi tłokorozdzielacz wraz z falą.