Strona 4 z 6

: śr kwie 23, 2008 07:45
autor: eldorado84
dzidzia24 pisze:Mi też nie wyświetla .No i przy okazji dobrze byłoby wiedzieć w jakich pompach szukać takich pokrywek :chytry:
nie dziwie się temat odgrzebany bo z 1 stycznia 2008 ale jakoś widzę że staną

[ Dodano: Pon Paź 06, 2008 10:44 ]
z tego co widze to pompa od Fiata ducato 2.8d (chyba) niech ktoś mnie poprawi
znalazłem parę pomp ducato o różnych pojemnościach:
Ducato 2.5TD (tak było napisane na aukcji allegro)
Obrazek

2.5TDI (jak wyżej w nawiasie)
Obrazek

2.8 (jak wyżej w nawiasie)
Obrazek

2.5D (jak wyżej w nawiasie)
Obrazek


Trochim jak możesz zaznacz co trzeba wymontować z tych pomp i z jakiej pojemności. Czyli jak mam to robić? Trzreba mieć ustwiony na GIT rozrząd i kąt wtrysku a potem "to coś" wymieniamy ???? I to ma działać i bedzie choć troche bezpieczne :bigok: ????

: ndz wrz 06, 2009 22:44
autor: trepek
Które to tuleje panowie trzeba stoczyć/ściąć? Jak dla mnie to by była najlepsza opcja :-)
Narazie budzę bestyję, w niedługim czasie zabawa z LDA i gov-mod, podniesienie ładowania turbo a z czasem może i timming mod. Tylko więcej informacji potrzeba co do tego ostatniego.
Pozdrawiam.

: czw lip 01, 2010 23:50
autor: ksiadzt
panowie taki ciekawy temat i stanął w miejscu tak nie może byc :) dajcie jakieś fotki bo nic nie ma :)

Advance timing mod

: ndz paź 10, 2010 20:33
autor: Marcin997
No z zaciekawieniem czytałem myślałem że dojdzie do końca.. a tu masz.. :crazy: rozczarowanie... Już myslałem że pare kucy mi dojdzie.. :)

Advance timing mod

: ndz paź 10, 2010 22:03
autor: tomogolf2
pewnie wiekszosc ludzi juz ma pozakładane i o tym nie pisza, ale powiem ze bardzo przyjemnie sie z tym jezdzi ;) i nie jest takie trudne do zrobienia jak sie jest ogarnietym...

Advance timing mod

: pn paź 11, 2010 09:39
autor: Marcin997
Skoro tak.. to dlaczego nikt nie wpadł na pomysł w zrobieniu FAQ do tego... Trzeba się podzielić info.. :grin: Bo ze schematu nie potrafie rozkminić co to za część pompy.. A widziałem ją już całą od środka... Czy po prostu nie moge znaleść tego postu w którym jest to opisane??

Advance timing mod

: pn paź 11, 2010 20:50
autor: ksiadzt
nie wiadomo ale ja już moge powiedziec że jest dobry mood:) zrobiłem i jest milusio :) tylko musze wykąbinowac jak wrucic do ori ustawienia pompy bo troszku śrubki są poprzękręcane :P

Advance timing mod

: pn paź 11, 2010 21:02
autor: t0mal
Marcin997, bo nie trzeba - wystarczy opis uszczelnienia pompy - dzięki niemu wiesz jak wyciągnąć tłoczek od timingu.

Advance timing mod

: pn paź 11, 2010 21:15
autor: Marcin997
no dobra.. ale ogólnie który to tłoczek...? Gdzie się znajduję i w ogóle.. :chytry:

Advance timing mod

: pn paź 11, 2010 23:14
autor: tomogolf2
Marcin997 pisze:Gdzie się znajduję i w ogóle.. :chytry:
w miejscu gdzie jest dzwignia przyspieszacza, po drugiej stronie jest wieczko na 2 srubki. w poprzek pompy chodzi ten tłoczek... zeby sie do niego dobrac i go wyjac trzeba rozebrac cała pompe w srodku jest zabezpieczenie,sciagamy blokadke, wyjmujemy bolczyk, odsuwamy http://etc.gnarlodious.com/Vanagon/Bosch_Pump/25.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; i wyciagamy z pompy tłoczek http://etc.gnarlodious.com/Vanagon/Bosch_Pump/29.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; http://etc.gnarlodious.com/Vanagon/Bosch_Pump/30.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; adv timing ;)

Advance timing mod

: pn paź 11, 2010 23:23
autor: t0mal
Najpierw zaopatrz się w zestaw uszczelek, spray do czyszczenia hamulców, niepylącą szmatkę, buteleczkę z olejem napędowym, trójkątną nasadkę do śrub korektora dawki, i ze dwa dni wolnego - na początek powinno wystarczyć. Pompę musisz wyczyścić tak dokładnie jak się da, możesz np umyć silnik, następnie trzeba ją zdjąć z silnika i wyczyścić tak, że nie bałbyś się jej polizać. Teraz trzeba znaleźć czysty, jasny stół z uchwytem, (może być imadło z włożonym w nie wspornikiem z jakiegoś starego silnika, w ostateczności możesz złapać pompę za fasolkę podkładając aluminiowe blaszki, tak żeby nie uszkodzić obudowy pompy)
i rozbieramy pompę odkręcasz górę, wyciągasz regulator odśrodkowy (zaznacz położenie ośki i licz ile obrotów się wykręci, to ważne żeby tego nie przestawić) trzeba wyjąć korektor dawki i wyciągamy głowiczkę tak żeby najlepiej nie wyleciały sprężyny, ani podkładka pomiędzy falę a tłoczkiem (ważne którą stroną była przyłożona do tłokorozdzielacza), najlepiej nie dotykaj sekcji, jakby wyleciała to nasmaruj olejem, i nie wkładaj na siłę, samo ma się wsunąć. Następnie wyciągasz falę, rolki, sprężynę wałka (czasami jest przymocowana na stałe do wałka) krzyżak, przyspieszacz i z drugiej strony ten mały dekielek na dole pompy. Wyciągasz sprężynę, dwie podkładki, ta czarna tuleja to jest właśnie tłoczek o którym mówimy. Trzeba go skrócić o 2,5 - 3 mm od strony sprężyny, w tym celu trzeba go wymontować z pompy - patrząc od strony głowiczki na element o który opierają się rolki do fali, na dole masz taki czarny klips - wyciągasz go do siebie, pod nim jest bolczyk zabezpieczający który wyciągasz, następie trzpień mocujący tłoczek od timingu wysuwa się do góry (czasami trzeba obrócić wałek) i już, tłoczek jest wolny. Dobrzeby dać go do stoczenia, zrobić fazkę, istotne jest żeby nie uszkodzić powierzchni - jest dość precyzyjnie pasowany i nie ma prawa się zacinać) Przed ponownym montażem części myjemy sprayem do hamulców (z wyjątkiem tłokorozdzielacza, chyba że pobrudziłeś) ponieważ ww preparat osusza części przed zamontowaniem smarujemy olejem napędowym.
To tyle, w takim skrócie. :)

Advance timing mod

: wt paź 12, 2010 08:04
autor: Michał_1977
Marcin997 pisze:ale ogólnie który to tłoczek...? Gdzie się znajduję i w ogóle..
Marcin997, już Ci kiedyś podawałem ten link http://etc.gnarlodious.com/Vanagon/Bosc ... build.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Fotki 30-33 :bajer:

Advance timing mod

: wt paź 12, 2010 09:15
autor: Marcin997
łoł... :crazy: Nie wiedziałem że to aż tyle :kac: Więc panowie.. Po tym jak to przeczytałem, stwierdziłem że to nie na moje siły... :bigok: Ale, mam w domu dwie można powiedzieć nie działające pompy.. :jezor: Więc na swojej tego robił nie bede.. znaczy na tej który ma na dniach przyjechać do mnie... Bo moją spotkał okrutny los.. :okej: wiem, nie ma sie z czego cieszyć... ale spróbuje zrobić ten mod, najpierw na tej pompie która mi leży w garażu, jeśli uda mi się potem pompę poskładać na nowo to zrobię to w swojej :hmm: Bo na razie swoich umiejętności pewien nie jestem.. rozbierałem tą część od tłoko rozdzielacza, ale tego wszystkie z góry nie..
W każdym razie, jeśli nie zrobię tego ja, to przynajmniej doprowadziłem do tego że ktoś, tutaj t0mal, Michaś_1977, wytłumaczyli.. Więc będzie to pomocne w zrobieniu tego, bo wcześniej to nie bardzo można było skumać o co kaman...
Wszyscy będą mogli rozbebeszyć pompy i zrobić tego moda, ale nie koniecznie znowu je poskładać :rotfl:

Re: Advance timing mod

: wt paź 12, 2010 09:18
autor: Marcin997
Michaś_1977 pisze:
Marcin997 pisze:ale ogólnie który to tłoczek...? Gdzie się znajduję i w ogóle..
Marcin997, już Ci kiedyś podawałem ten link http://etc.gnarlodious.com/Vanagon/Bosc ... build.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Fotki 30-33 :bajer:
Sorki ale nie pamiętam żeby to miało miejsce... :crazy: