Strona 1 z 3

Jak zrobić natrysk oleju na tłoki w JP?

: sob lut 16, 2008 21:28
autor: Giugiaro1
Witam. Pytanie tak jak w temacie, chce założyć turbo w JP ale wiem że konieczne jest chłodzenie tłoków. Nie próbujcie mnie zniechęcać, i pisać że to nieopłacalne itd. Po zrobieniu governor+mod'a nabrałem apetytu na moc i po wstępnych kalkulacjach, biorąc pod uwagę to ile już władowałem w auto założenie turbo będzie bardziej opłacalne niż swap. Może ma ktoś fotki aby pokazać jak wygląda to chłodzenie tłoków? Albo jakieś schematy itp?

: sob lut 16, 2008 22:08
autor: adam16v
Zagadaj na priv do kolegi Lukas-182. On ma Jette z JP + turbo T3 :helm:

: sob lut 16, 2008 22:42
autor: Giugiaro1
adam16v ale z tego co wiem to on nie ma zrobionego chłodzenia tłoków. Pamiętam, że kiedyś właśnie pisał, że ma turbo bez większych modyfikacji założone do JP i nic się nie dzieje. Ja bym jednak wolał zrobić to najlepiej jak się da i jeździć bezstresowo.

: sob lut 16, 2008 23:36
autor: kopciuch
silnik RA ma turbinke i nie ma natrysku na tłoki. tak fabryka wypusciła :bajer:

: ndz lut 17, 2008 01:51
autor: Lukas-182
Widzę, że kolejna osoba chce mocno zmodzić JPka :) Giugiaro1, powiem ci jedno, ja jeżdżę bez natrysków, od ponad roku kiedy założyłem turbo, silnik z paroma modami (LDA, govMod, 1.3Bara, dawka konkretna, zmieniony wydech) i jest OK, silnik nie nie przegrzewa się, podstawa to dobra uszczelka (najlepiej ją wymienić przy zakładaniu turbosprężarki, ja tego nie zrobiłem i moją z JPka wydmuchało po miesiącu :) ), turbo to najlepiej Garret T3 albo coś z VNT, ale to już wyższa szkoła jazdy, T3 w MK2 najwydajniejsza jeśli chodzi o ciśnienie maks, moją dmuchała 1.7Bara podczas ustawiania. I najważniejsze --> części które musisz zmienić: Większa chłodnica, wtryski od 1.6TD (JR, SB), misa olejowa z powrotem oleju z turba, obudowa filtru powietrza, przewód olejowy (wychodzi z filtru paliwa do turbo), kolektory wydechowe i ssące, i to chyba wszystko :) czyli tak tanio nie wychodzi, no chyba, że ma się części na stanie, tak jak ja:)

Życzę powodzenia, jakby co to pytaj... Pozdrawiam

: ndz lut 17, 2008 02:26
autor: zaprzal
kopciuch pisze:silnik RA ma turbinke i nie ma natrysku na tłoki. tak fabryka wypusciła :bajer:
jestes pewien?

[ Dodano: Nie Lut 17, 2008 1:28 am ]
zgadzam sie z Lukas-182, moim zdaniem, jesli nie chcesz ekstremalnie dlubac tego silnika, tylko delikatnie zaturbic do poziomu seryjnego lub lekko podkreconego TD, to bym sie osobiscie nie bawil w natryski ;) oczywiscie trzeba jezdzic rozsadnie

: ndz lut 17, 2008 11:05
autor: kopciuch
no jak swojego RA robiłem to nic takiego nie zauważyłem jak natrysk na denko tłoka , zadnych rurek , nic a nic.

: ndz lut 17, 2008 12:22
autor: Lukas-182
no jak swojego RA robiłem to nic takiego nie zauważyłem jak natrysk na denko tłoka , zadnych rurek , nic a nic.
To jest bardzo ciekawe, ale czy na pewno fabryka tak zrobiła. Jeśli tak to widocznie niepotrzebne są natryski... :chytry:

A jak rozbierałeś, to były otwory w bokach tłoka przez które dysza pluje na denko tłoka ??

: ndz lut 17, 2008 13:05
autor: kopciuch
Lukas-182 pisze: A jak rozbierałeś, to były otwory w bokach tłoka przez które dysza pluje na denko tłoka ??
Na to nie zwróciłem uwagi , czyli według tego co piszesz to musiałby olej leciec i krbowodem do tłoka ? nie wydaje mi sie zeby tak było ale tu sie nie będe sprzeczał bo mi zawsze zdawało się ze natrysk bedzie zrealizowany jakimiś dodatkowymi przewodami, jak ktoś ma schemat lub zdjecia jak to wyglada to byłbym wdzięczny. Jak to mówią człowiek sie całe życie uczy :bigok: :bigok:

: ndz lut 17, 2008 13:06
autor: Giugiaro1
zaprzal ekstremalnie to ja nie chce tego silnika robić. 12s. do setki mnie interesuje. Zapomniałem tylko że trzeba wtryski zmienić. A o większej chłodnicy nie wiedziałem... Ciekawe jaki by był efekt na seryjnych wtryskach?

: ndz lut 17, 2008 13:09
autor: zaprzal
kopciuch pisze:no jak swojego RA robiłem to nic takiego nie zauważyłem jak natrysk na denko tłoka , zadnych rurek , nic a nic.
a to bardzo dziwne...

: ndz lut 17, 2008 15:47
autor: Lukas-182
kopciuch pisze:Na to nie zwróciłem uwagi , czyli według tego co piszesz to musiałby olej leciec i krbowodem do tłoka ? nie wydaje mi sie zeby tak było ale tu sie nie będe sprzeczał bo mi zawsze zdawało się ze natrysk bedzie zrealizowany jakimiś dodatkowymi przewodami, jak ktoś ma schemat lub zdjecia jak to wyglada to byłbym wdzięczny. Jak to mówią człowiek sie całe życie uczy
Nie jestem dokładnie pewny, ale to działa mniej więcej tak: przez otwór w tłoku, w najniższym położeniu tłoka zostaje wtryśnięty olej na denko tłoka z dysz natrysku , czyli dwa razy podczas cyklu (podczas suwu zasysania i pracy), tak mi sie wydaje... :crazy:

A co do tego RA, to muszę poszuka, bo zainteresowało mnie to :chytry:

: ndz lut 17, 2008 16:38
autor: kopciuch
a ja mam pytanko do zaprzała : jak to jest w silniku sB , bo tam jest natrysk, jak to wygląda ?
Wiem na pewno ze pompa olejowa miedzy RA i JP różni się szerokością zębów , a to ma związek z wydajnością pompy , pompa ta dodatkowo musi dostarczyć olej do turbiny.

: pt lut 22, 2008 21:26
autor: zaprzal