Strona 46 z 50

: pt sty 22, 2010 00:17
autor: Michał_1977
t0mal pisze:Robiłeś coś po tym jak wyszła Ci ta mała kompresja?

[ Dodano: 21 Sty 2010 18:58 ]
Ja też mam uszczelkę od 1.9 na 3 karby i nie miałem żadnych problemów z odpalaniem, dopuki przyspieszacz mi się nie rozpadł.
Czy coś robiłem?
Zmieniłem tylko zawór ciśnienia wewnętrznego i zaaplikowałem Valwoline do paliwa.Zawór nie ma nic wspólnego z paleniem,ale po tym dodatku,autko pali o niebo lepiej (ciepły/zimny).
Generalnie nie odświeżyłem tematu dlatego,że mam jakiś problem,tylko dlatego,żeby wspólnie dojść do tego,co zrobić z tą dziurą...no bo przecież korzystnie to ona nie wpływa na jazdę....
Zastanawiam się,czy nie zadzwonić do firmy wykonującej uszczelki pod głowicą,żeby mi zrobili metalową do 1,6 motorka...jest taka mała firma w Rzeszowie...

: pt sty 22, 2010 00:54
autor: marcinas1983
Michaś_1977 pisze:Zastanawiam się,czy nie zadzwonić do firmy wykonującej uszczelki pod głowicą,żeby mi zrobili metalową do 1,6 motorka...jest taka mała firma w Rzeszowie...
jeśli taką Tobie zrobią to ja prosiłbym o jej cenę oraz jak będziesz zamawiał to daj znać :) .

: pt sty 22, 2010 00:57
autor: abrams
nie wiem o co biega dokładnie z tą uszczelką ;) ale ja proszę o cenę uszczelki 2mm do wersji na płytki :) jeśli była by taka opcja ;D

: pt sty 22, 2010 01:29
autor: t0mal
Michaś_1977, nie warto, raczej to nie zda egzaminu, najpierw zmierz sobie dokładnie stopień sprężania, zanim coś zaczniesz kombinować. Są diesle z komorą wstępną, które jako nowe mają stopień sprężania 20:1 i nie mają problemu z paleniem po wieloletniej eksploatacji.

[ Dodano: 22 Sty 2010 00:32 ]
I spytaj się czy dadzą gwarancję, że wytrzyma prawie 2 bary doładowania.

: pt sty 22, 2010 08:58
autor: Ł-u-k-a-s-z
sorki ze sie wtrace mam problem z moim silnikiem :crazy: mam doladowanie 1.5bara wczoraj go troche przepalałem i przy najwiekszym doladowaniu zaczeło mi skakac cisnienie ,zawór bezp. zakrecony 2cm czy to wina turbiny czy moze wydmuchana uszczelka bo cos mi pluje z zbiornika sorki za posta ale poco zasmiecac forum pozdro :grin:

: pt sty 22, 2010 11:51
autor: Michał_1977
t0mal pisze:zmierz sobie dokładnie stopień sprężania
t0mal, ale jak to zrobić :?:
Stopień sprężania,a ciśnienie sprężania,to dwie całkiem inne sprawy...

[ Dodano: 22 Sty 2010 10:54 ]
PROXII pisze:zawór bezp. zakrecony 2cm
Zaślep go całkowicie.
PROXII pisze:moze wydmuchana uszczelka bo cos mi pluje z zbiornika
Może być...przyjrzyj się temu dokładnie.

: pt sty 22, 2010 12:01
autor: t0mal
Trzeba podzielić objętość cylindra razem z komorą spalania przez objętość komory spalania, czyli wykręcasz wtrysk, ustawiasz tłok w gmp i zalewasz komorę spalania olejem, jednocześnie licząc ile weszło, następnie kręcisz silnik do tyłu ustawiając tłok w dmp i znowu zalewasz olejem, mierząc ile wejdzie. Otrzymane wartości dzielisz i wyjdzie dokładny stopień sprężania.

: pt sty 22, 2010 12:05
autor: Michał_1977
t0mal pisze:Trzeba podzielić objętość cylindra razem z komorą spalania przez objętość komory spalania, czyli wykręcasz wtrysk, ustawiasz tłok w gmp i zalewasz komorę spalania olejem, jednocześnie licząc ile weszło, następnie kręcisz silnik do tyłu i znowu zalewasz olejem, mierząc ile wejdzie. Otrzymane wartości dzielisz i wyjdzie dokładny stopień sprężania.
Heh...w między czasie wymyśliłem to samo hehe :grin: ...
W sumie nie ma innej możliwości...domowym sposobem-rzecz jasna...

: pt sty 22, 2010 12:14
autor: piori
t0mal pisze:następnie kręcisz silnik do tyłu ustawiając tłok w dmp i znowu zalewasz olejem, mierząc ile wejdzie.
Zamiast tego wystarczy chyba dodać pojemność skokową jednego cylindra (czyli 1/4 pojemności skokowej silnika), szkoda tyle oleju w cylinder lać...

: pt sty 22, 2010 12:22
autor: t0mal
Pisałem to już na poprzedniej stronie :P

Biorąc pod uwagę, że chcemy zmierzyć wpływ uszczelki pod głowicą na stopień sprężania to nie można tak zrobić, bo nie znamy wystawienia tłoków z bloku.

[ Dodano: 22 Sty 2010 11:50 ]
Zakładając, że stopień sprężania wynosi 1:23 i ciśnienie sprężania przy tym stopniu to 33bary, to spadek stopnia sprężania o 0.5 spowoduje spadek ciśnienia sprężania o 0.7 bara.

: sob sty 30, 2010 13:34
autor: lukaszyna21
stopień sprązania spadnie o te o,7 to i praca silnika powinna byc cichsza i bardziej mieksza

: sob sty 30, 2010 14:59
autor: Michał_1977
lukaszyna21 pisze:stopień sprązania spadnie o te o,7 to i praca silnika powinna byc cichsza i bardziej mieksza
Już ja tam wolę,żeby bardziej klepał i utrzymywał parametry :bajer: ...

: pt mar 19, 2010 21:51
autor: ronuch
Michaś walczyłeś swojego czasu z pompą wtryskową i mam pytanie jak zapalałeś rano zimniego to przykapcał Ci na siwo niebiesko tak jakby miał za poźny kąt wtrysku?? Bo mi tak właśnie robi i do tego wtedy kuleje - pochodzi tak ze 30 s i jest git! podejrzewam głowiczke ale nie mam pewności! Dodatkowo na zimnym bez ssania ma bardzo niskie obroty. Da sie przełożyć głowiczke bez wyjmowania pompy??

: pt mar 19, 2010 21:56
autor: abrams
Już ja tam wolę,żeby bardziej klepał i utrzymywał parametry ...
można zejść do granic dobrego palenia moim zdaniem ;) w końcu więcej można dmuchać :D