Strona 1 z 4

[MK3] Modyfikacja 1.9 TD 75KM do 110KM

: sob paź 17, 2009 12:16
autor: Bohdanak
Witam.
Ostatnio zakupiłem Mk3 1.9 TD, przebieg 190 000km, rok 97'. Chciałbym dodać trochę mocy i z tego właśnie powodu pisze. Ostatnio wyciąłem katalizator. Chciałbym się dowiedzieć czy dobrym rozwiązaniem będzie dołożenie Intercooler'a i chip tuning czy zalecacie coś innego... :bajer:

Re: [MK3] Modyfikacja 1.9 TD 75KM do 110KM

: sob paź 17, 2009 12:28
autor: PinkFloyd
Bohdanak pisze:Witam.
Ostatnio zakupiłem Mk3 1.9 TD, przebieg 190 000km, rok 97'. Chciałbym dodać trochę mocy i z tego właśnie powodu pisze. Ostatnio wyciąłem katalizator. Chciałbym się dowiedzieć czy dobrym rozwiązaniem będzie dołożenie Intercooler'a i chip tuning czy zalecacie coś innego... :bajer:
Podaje oznaczenie silnika , czy to silnik AAZ jak tak to chip tuning odpada to zwykły mechaniczny klekot który nie ma kompa.

[ Dodano: Sob 17 Paź, 2009 ]
Poczytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=101123&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=lda

: sob paź 17, 2009 16:50
autor: *Tomal*
O chipie zapomnij w aaz.Jedne co mozesz zrobić to:
-EGR out
-KAT out
-wstawić IC
-zwiekszyć dawke paliwa
-zwiększyć cisnienie doładowania
I sprawdz pompe ale z tego co pamiętam w mk3 wszystkie pompy były LDA
A jak masz ekopompe to bedziesz musiał ją zmienić
Przy tych modach może bedzie 100.

: wt paź 20, 2009 22:24
autor: Bohdanak
Jaki najlepszy bedzie IC? DObry bedzie od Saab 9000? Czy polecacie cos lepszego?

: śr paź 21, 2009 13:35
autor: *Tomal*
Najlepiej do od MK3 1Z

: śr paź 21, 2009 20:26
autor: PinkFloyd
Bohdanak pisze:Jaki najlepszy bedzie IC? DObry bedzie od Saab 9000? Czy polecacie cos lepszego?
Bez podniesienia cisnienia doładowania to nie ma co się pchać, zwiękrzysz powieszchnię układu ssącego i na seryjnym ciśnieniu doładowanie spadnie ci o 0,1-0,15 bara, wiec IC musi isc z para z tym co kolega napisał

: czw paź 22, 2009 00:37
autor: arwam
*Tomal* pisze:Najlepiej do od MK3 1Z
:panna:

coś większego chyba że pedału gazu bardzo żadko używasz do spodu.

: czw paź 22, 2009 16:14
autor: *Tomal*
Do 100 kucy powinien wystarczyć fabryczny z TDI.

: pt lis 06, 2009 20:53
autor: konrad141
jak fabryczny pewnie ledwie co spełnia swoją funkcję :bigok: założyć jakis od renówki czy czegos innego :bigok: tyle ludzi zakładało customowe FMIC i jakos dali rade i sa duzo lepsze niz ori :P

: sob lis 07, 2009 17:31
autor: *Tomal*
konrad141 pisze:jak fabryczny pewnie ledwie co spełnia swoją funkcję :bigok: założyć jakis od renówki czy czegos innego :bigok: tyle ludzi zakładało customowe FMIC i jakos dali rade i sa duzo lepsze niz ori :P
Skoro uważasz że fabryczny ledwie co spełnia swoją funkcje to dlaczego ARL ma 150 kucy a IC jest ciut większy niż w zwykłym TDI i najciekwasze jest to ze przy wyzszych temperaturach wcale sie nie poci.A jestem tego pewien bo kuzyn ma ARL i często nim pociskamy.Owszem najlepiej to by było wrzucić od Megane 130 konnej ale pytanie brzmi po co??Taki ic z megane je chce wrzucić do siebie tylko jest mała różnica celuje w 180ps a nie 100.Pozdrawiam!

: sob lis 07, 2009 19:12
autor: souler
w arl sie nie poci? potrafie w 10 minut zagrzac taki ic w duzo slabszym aucie, a ty mowisz ze jest wystarczajacy do 150 konnego auta. :helm:

: sob lis 07, 2009 20:43
autor: arwam
souler pisze:w arl sie nie poci? potrafie w 10 minut zagrzac taki ic w duzo slabszym aucie, a ty mowisz ze jest wystarczajacy do 150 konnego auta. :helm:
souler, dobrze prawisz ja miałem przy AAZ ic od VECTRY C 2,2DTI i mi już nie wystarczał bo jednak w AAZ'a trzeba sporo dmuchać żeby z niego iskry krzesać

: sob lis 07, 2009 20:49
autor: *Tomal*
Dobra jest to temat rzeka więc nie bede sie sprzeczał.Ja na miejscu kolegi do AAz pakował bym fabryczny z TDI.Uważam że większego nie ma sensu.

A tak na mrginesie skoro tak szybko sie poci w ARl to wytłumacz mi po co fbryka go tam pakuje.

: sob lis 07, 2009 23:35
autor: stania-PL
*Tomal* pisze:Skoro uważasz że fabryczny ledwie co spełnia swoją funkcje to dlaczego ARL ma 150 kucy a IC jest ciut większy niż w zwykłym TDI
Nie znam szczegółów ale w ARL wydaje się on ze 2 razy większy niż w innych TDI i co ważne jest centralnie umieszczony !!