Zmiana turbiny w AHU

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
punxbrygade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Zmiana turbiny w AHU

Post autor: punxbrygade » pn sie 29, 2011 21:06

Odgrzewam :)
Mam pytanko.
Jaka jest średnica wejścia i wyjścia w muszli t3


T3 syncro AHU mTDI 11mm i narazie tylko to.. [url]https://picasaweb.google.com/punxbrygade/NaprawaSyncro#[/url]

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: t0mal » pn sie 29, 2011 22:06

Jeśli pytasz bo nie wiesz jakie rury dobrać to wlot od filtra powietrza ma 60mm, wylot do silnika bodajże 55, albo 50 nie pamiętam dokładnie.



Awatar użytkownika
punxbrygade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: punxbrygade » pn sie 29, 2011 22:23

Dzięki T0mal , dowiedziałem sie z innego forum (z busowego)
T3 - wejście 52mm
-wyjście 60mm
k24 -wejście 53mm
-wyjscie 60mm

czyli byłes bardzo blisko :)
a potrzebne mi wymiary bo będę żenił t3 w t3 z tym
Obrazek
Obrazek
Obrazek


T3 syncro AHU mTDI 11mm i narazie tylko to.. [url]https://picasaweb.google.com/punxbrygade/NaprawaSyncro#[/url]

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: t0mal » pn sie 29, 2011 23:38

Wodna chłodnica powietrza? Co Cię skłoniło żeby to pakować do td?



arwam

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: arwam » wt sie 30, 2011 10:13

punxbrygade, gardziej wlotu do kompresora jak dobrze pamiętam to ma około 45mm-47mm



Awatar użytkownika
punxbrygade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Zmiana turbiny w AHU

Post autor: punxbrygade » wt sie 30, 2011 19:29

t0mal pisze:Wodna chłodnica powietrza? Co Cię skłoniło żeby to pakować do td?
Jak sie jeżdzi w terenie to potrzeba mieć coś efektywnego.....
Fmica nie zapodam bo dlugość rur do IC sięgała by 5 metrów.....wiec lag przeogromniasty...
Ic seryjny lub nawet jakis inny montowany obok silnik mija sie z celem ... za mało wydajny.... a tak WC lepiej chłodzi niz taki fmic... a przy jeżdzie w terrenie dzie predkosci sa w granicach 1km/h ma swoje chłodzenie - woda a wodę schladza dodatkowa chłodnica z wentylatorem zamontowana przed chłodnicą...pompa wody mechaniczna napędzana przez pasek wielorowkowy z transita 2.4tdi
a przede wszystkim silnik będzie miał lżej bo setup będzie gruby..


T3 syncro AHU mTDI 11mm i narazie tylko to.. [url]https://picasaweb.google.com/punxbrygade/NaprawaSyncro#[/url]

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: t0mal » śr sie 31, 2011 23:08

Myślałem że będziesz to podpinał pod układ chłodzenia silnika, ale jak nie to ok, pomysł całkiem fajny, skomplikowany, ale fajny. Obyś nie miał wycieków :)

Lepiej by było założyć pompę elektryczną sterowaną czujnikiem, bo nie będzie odbierać tyle mocy z silnika co mechaniczna, no i przydałby się zbiorniczek płynu



Awatar użytkownika
punxbrygade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: punxbrygade » czw wrz 01, 2011 08:40

Najbardziej skomplikowane to bedzie dorobienie łapy pod pompę wody, Instalacja wodna będzie miala z 7 litrów plynu. w koncu przeciagniecie przez cała bude busa od tyłu do przodu i spowrotem... Co do zbiorniczka - ten IC ma w sobie zbiorniczek :) jak i czujnik poziomu cieczy. ale i tak zainstaluje jeszcze jeden wyrownaczy....
i mysle zeby jeszcze cała wodę puścić przez tylnią nagrzewnicę bo stoi nie uzywana... ( w busie i tak ciepło a w dodatku webasto gazowe) a plyn bedzie jeszcze chłodniejszy jak przejdzie przez 2 chlodnice.
Co do pompy elektrycznej . to ona by powodowało wieksze obciązenie elektryczne, jest o wiele droższa i bardziej awaryjna. i niema takie przepływu wody jak mechaniczna. co do oporów mechanicznych wnioskuje ze bedzie lżej niz jakbym mial klime.....

Sorki za off topic..... . w razie czego zapraszam do mojego tematu o wodnym IC http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=387380


T3 syncro AHU mTDI 11mm i narazie tylko to.. [url]https://picasaweb.google.com/punxbrygade/NaprawaSyncro#[/url]

Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: _Bolec_ » pn lis 07, 2011 23:11

jako że moje pytanie dotyczy zmiany turbiny z ahu zapytam własnie tutaj,
a mianowicie czy turbo k16 ogarnie moce podobne albo i wyższe od tych które potrafi wygenerować turbo BRD?
napewno puźniej wstanie ale z tym się liczę, zrewanżuje się ona brakami spadków powietrza powyżej 4k rpm?
macie jakieś pomysły co do kolektorów?
pozdrawiam :)



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: t0mal » pn lis 07, 2011 23:47

A to zależy z jakiego silnika będzie to K16, bo jak z mercedesa Atego to na pewno :bigok:



Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: _Bolec_ » pn lis 07, 2011 23:55

t0mal pisze:to na pewno
ale co na pewno ;)



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: t0mal » wt lis 08, 2011 00:15

A no to, że KKK K16, jak każde turbo była wypuszczana w różnych wersjach - jedna pracowała z 2.5 - litrowym silnikiem inna siedziała w ciężarówce z czterolitrowym motorem. Rdzeń jest ten sam, ale różnią się muszlami i śmigiełkami :).
Najprościej jest trzymać się tej zasady - chcesz mieć 150km dajesz turbo od silnika który miał 150km w serii i będzie to bezawaryjnie pracować.



Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: _Bolec_ » sob lis 19, 2011 18:22

słyszałem że w AHU były 2 lub 3 wersje turbiny... można je zamieniać miedzy sobą bez żadnych komplikacji, wszystko P & p? która charakteryzuje się największą wytrzymałością?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Zmiana turbiny w AHU

Post autor: t0mal » sob lis 19, 2011 19:19

Producenci różni - kkk i garrett. Jeśli kupujesz nową to nie ma to żadnego znaczenia, jak chcesz używkę to wszystko zależy od przebiegu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości