Strona 1 z 1

VNT powyzej 4500 obr

: pt mar 25, 2011 23:59
autor: tomogolf2
Szukałem to tu, to tam, ale nic konkretnego sie nie dowiedzialem, mam aktualnie załozone turbo gt20v. Problem twki w tym ze powyzej 4500 auto juz nie przyspiesza, a nawet traci na mocy... ktos to rozwiazał? bo wiem ze nie jestem pierwszym przypadkiem...

VNT powyzej 4500 obr

: sob mar 26, 2011 09:31
autor: fusse
a do ilu Ty bys chcial krecic disla? do 7k? w vnt sterowanych komputerowo w sofcie sa ograniczniki i to one powoduja spadek mocy, wlasnie zeby tacy jak Ty nie probowali ich krecic powyzej 4,5k. chcesz szybciej jechac to zmien bieg, a jak to nie pomoże to zmien skrzynie na dłuższa :grin:

VNT powyzej 4500 obr

: sob mar 26, 2011 12:25
autor: tomogolf2
ja normalnie krece do 5500-5700, u mnie nie ma zadnego komputera, VNT mam na WG cisnieniowym połoczonym z linkami, wiec nie mam tez zadnych ograniczen. niech wypowie sie ktos kompetentny w tym temacie...

VNT powyzej 4500 obr

: sob mar 26, 2011 13:41
autor: tomogolf2
fusse pisze:wlasnie zeby tacy jak Ty nie probowali ich krecic powyzej 4,5k.
dokształć sie.

VNT powyzej 4500 obr

: ndz mar 27, 2011 20:08
autor: miras 33
kolega z forum ARWAM jest oblatany w takich tematach uderz do niego

VNT powyzej 4500 obr

: ndz mar 27, 2011 21:49
autor: twromek
fusse, pozdro. Z taką wiedzą na te tematy bym się nie wypowiadał. Co nie znaczy, że ja jakoś specjalnie dużo wiem, ale tego co piszesz wolę nie komentować.

tomogolf2, ciśnienie jest do końca? Na ile masz to ustawione?

Re: VNT powyzej 4500 obr

: ndz mar 27, 2011 22:48
autor: fusse
twromek pisze:fusse, pozdro. Z taką wiedzą na te tematy bym się nie wypowiadał. Co nie znaczy, że ja jakoś specjalnie dużo wiem, ale tego co piszesz wolę nie komentować.
poogladaj wsady ori plikow i dopiero sie wypowiadaj, ja tez nie jestem ekspertem i nie znam sie na td mechanicznych, ale vnt ster. komp maja ograniczniki, stad m.in auto nie ma mocy przy wysokich obrotach. pozdro

VNT powyzej 4500 obr

: pn mar 28, 2011 00:42
autor: twromek
Masz rację. Po części. Każde auto kiedyś kończy obroty, w Dieslach dzieje się to płynnie i nie ma odcięcia jak w benzynie. Ciśnienie zaczyna spadać, ale nie jest tak tylko w VNT. Zobacz co się dzieje z dawką w tych obrotach. Ciśnienie ma powoli zanikać, żeby turbo dłużej pożyło, a i bez paliwa nie będzie trzymać pełnego doładowania. Tyle ode mnie.

VNT powyzej 4500 obr

: pn mar 28, 2011 09:11
autor: cowboy
panowie nie spierajajacie sie niepotrzebnie
fusse napisał tak bo pewnie nie wiedział że tomogolf2 modzi TD a nie TDI

trzeba dobrze opisac temat, w jakim silniku w jakiej konfiguracji bo tak to mozna wróżyć z fusów

jedną z przyczyn moze być wzrost EMP ale nie chce mi się wierzyć żeby GT20 tłumiło juz przepływ spalin ? mozliwe że tak jest jesli jest dokoksowane TD... rzeczywiście niech sie arwarm wypowie on tam modził ostro, zapytaj tez zaprzala

a co sie dzieje z doładowaniem przy tych 4500 rpm ? spada, utrzymuje sie, na jakim boost-cie auto jeździ, napisz cos wiecej

VNT powyzej 4500 obr

: pn mar 28, 2011 13:46
autor: tomogolf2
Sprawa wyglada nastepujco, ustawione mam 1,5b, czasem przełudaje na chwile tak do 1,7 ale dopuki sie wg nie otworzy, potrzem trzyma rowne 1,5 (do konca)po osiagnieci okolo 4500 auto juz nie przyspiesza ,tak jak do tych 4500,ewidentie czuje ze czegos jest brak... i tu pytanie do was..., Auto to TD 1,6 z głowica od 1,9 AAZ turbo gt2052v sterowane wg na cisnienie

VNT powyzej 4500 obr

: pn kwie 11, 2011 20:10
autor: arwam
tomogolf2, popatrz na wylot średnicą wylotu z turbiny spalin, czyli tam gdzie przykręcasz down pipe. jak ty chcesz tam taką ilość spalin zmieścic?
poszukaj większej turbiny. np z 2.7 lub 3.0TDI


założenia idei VNT są takie że auto ma jechać momentem obrotowym.
żeby jeszcze mieć moc w górnych obrotach trzeba nie tylko pompę dostroić ale i pomyśkleć nad większym turbo.
właśnie dlatego TDI nie kręci się wysoko bo dostaje, jak to ROB na innym forum ujął "zatwardzenia za zaworem wydechowym" :)

ja mam obmyślone sterowanie ale nie mam materiału żeby je zbudować.
myślę że powinno to trochę poprawić sytuację z tą przypadłością VNT ale nie usunie jej całkowicie.


P.S. GT2052V do kręcenia na wysokich obrotach nadaje się tylko z silnikami na płytakch bo u Ciebie zaczyna wcześniej podstawiać zawory.