Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » pn lis 28, 2011 23:35

Witajcie

Od 2000 roku zajmuję się naprawą turbosprężarek .Zagościłem już na kilku forach i rozwiązałem kilka problemów związanych z turbosprężarkami .Mam nadzieję ,że nasza wzajemna wymiana poglądów przyniesie obustronne korzyści .
Zachęcam do zadawania pytań i dyskusji na temat problemów związanych z turbosprężarkami .

Pozdrawiam
ERNI
EMP-TURBO


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: ja4rqu » wt lis 29, 2011 17:24

Witam, mam pytanie, wpadła mi w ręce turbina kkk k24 bardzo cięzko chodził wirnik więc postanowiłem się przyjrzeć temu, ściągnałem turbo z ata rozebrałem i okazało się ze było zawalone sadzą, więc porozkrecałem w drobny mak i wyczyściłem, łopatek z sadzy nie czyściłem. Wyczyściłem pierścienie uszczelniacze itp. Po złożeniu kreci się lekko i nie ma żadnych luzów, jednak przeczytałem, że trzeba wyważać taką turbinę. Jedni pisza, że nie trzeba inni że jest to konieczne. Istnieje domowa metoda na sprawdzenie tego? Np zalanie jej olejem i dmuchnięcie kompresorem.



EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » wt lis 29, 2011 22:06

ja4rqu pisze:Witam, mam pytanie, wpadła mi w ręce turbina kkk k24 bardzo cięzko chodził wirnik więc postanowiłem się przyjrzeć temu, ściągnałem turbo z ata rozebrałem i okazało się ze było zawalone sadzą, więc porozkrecałem w drobny mak i wyczyściłem, łopatek z sadzy nie czyściłem. Wyczyściłem pierścienie uszczelniacze itp. Po złożeniu kreci się lekko i nie ma żadnych luzów, jednak przeczytałem, że trzeba wyważać taką turbinę. Jedni pisza, że nie trzeba inni że jest to konieczne. Istnieje domowa metoda na sprawdzenie tego? Np zalanie jej olejem i dmuchnięcie kompresorem.
Układ wirujący ma kilka części złącznych ..........teraz to trochę jak loteria ............może być tak ,że owe części ułożyły się w miarę ,a może być że nie najlepiej.W pierwszym przypadku będzie ok ,a w drugim może być tak ,że turbina padnie Ci po chwili ,lub po niewielkim przebiegu .
Generalnie rzadko zdarza się aby nie trzeba było wykonywać jakieś korekcji .Od czego miałeś tą turbosprężarkę ? napisz to podam Ci na jakiej prędkości powinna być doważana ..............


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » śr lis 30, 2011 10:30

ja4rqu pisze: Po złożeniu kreci się lekko i nie ma żadnych luzów, jednak przeczytałem, że trzeba wyważać taką turbinę.
Sprawa generalnie wygląda tak ,że nawet te najstarszej generacji turbosprężarki wymagały przy doważaniu rozpędzania ich do prędkości od 75,000 do 120,000 tyś. obr/min . Te już nowszej generacji ,takie jak latają np. w większości 1,9/2,0 TDI to już na prędkościach od 120,000 do 170,000 tyś. obr/min .
Takie są zalecenia podane przez fabrykę i nikt tam sobie tego bez powodu nie wymyślił . Jeśli zlecacie gdzieś naprawę to pamiętajcie aby firma ,w której to robicie dała Wam certyfikat z operacji doważania na zalecanej prędkości ,ponieważ to jest bardzo istotny zabieg dzięki któremu turbosprężarka będzie miałą długą żywotność . Każda maszyna do tego przeznaczona ma funkcje wydruku takiego certyfikatu ............no chyba ,że dana firma takiej maszyny nie posiada ...........wtedy to żywotność turbosprężarki to jak gra na loterii .............


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: t0mal » czw gru 01, 2011 00:17

Witam, i ja mam parę pytań :)
Jakie turbo byś polecił do 1.6 td tak żeby trochę podciągnąć mu moc, planowane doładowanie to około 2 bary :helm:
Wiesz może jaki A/R ma garrett t3 z 1.6 td? Jakie jest w miarę bezpieczne doładowanie dla tej sprężarki? Pewnie coś w okolicy 1.5 bara?
Czy KKK K16 z mercedesa atego ma łożyska kulkowe?
Czy turbosprężarki z mercedesa z serii GT na WG miają łożyska kulkowe? (GT20 np)



EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » czw gru 01, 2011 08:10

t0mal pisze:Jakie turbo byś polecił do 1.6 td tak żeby trochę podciągnąć mu moc, planowane doładowanie to około 2 bary :helm:

musiałoby być coś z grupy turbosprężarek T2/25/28,lub jakieś T3 ,coś co jest w miarę mocne technicznie ,raczej żadna z nowej generacji turbosprężarek ,które są niestety dość delikatne .
t0mal pisze:Wiesz może jaki A/R ma garrett t3 z 1.6 td? Jakie jest w miarę bezpieczne doładowanie dla tej sprężarki? Pewnie coś w okolicy 1.5 bara?

musiałbym coś pogrzebać w turbinach i sprawdzić jaki był tam A/R ,ale turbiny z tamtej epoki to raczej "odwrócone " hybrydy ..........wielki wirnik i malutki kompresor ..........dzisiaj robi się odwrotnie .........
t0mal pisze:Czy KKK K16 z mercedesa atego ma łożyska kulkowe?

to turbo na łożyskach ślizgowych
t0mal pisze:Czy turbosprężarki z mercedesa z serii GT na WG miają łożyska kulkowe? (GT20 np)
to też turbo na łożyskach ślizgowych
..........99,9 % turbina ze zwykłych "dupowozów " jest na łożyskach ślizgowych ........


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: t0mal » czw gru 01, 2011 09:24

EMP-TURBO pisze:musiałoby być coś z grupy turbosprężarek T2/25/28,lub jakieś T3
T2/25/28 zapewni odpowiedni przepływ? Jaką wersję zakładać i skąd ją wziąć?
Patrząc po mapach kompresora minimum to T3-50 chociaż nie jestem pewny czy będzie odpowiedni przepływ, nie wiesz może gdzie montowano takie sprężarki? Jaka będzie flansza? Na takim starym turbie lag pewnie będzie potężny..
Miałem zakładać K16 z Atego, ale wątpię czy wytrzyma takie wysokie doładowanie,



EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » czw gru 01, 2011 11:37

t0mal pisze:T2/25/28 zapewni odpowiedni przepływ? Jaką wersję zakładać i skąd ją wziąć?
Patrząc po mapach kompresora minimum to T3-50 chociaż nie jestem pewny czy będzie odpowiedni przepływ, nie wiesz może gdzie montowano takie sprężarki? Jaka będzie flansza? Na takim starym turbie lag pewnie będzie potężny..
Miałem zakładać K16 z Atego, ale wątpię czy wytrzyma takie wysokie doładowanie,
pamiętaj ,że przy większej turbosprężarce silnik lepiej oddycha i być może do osiągnięcia zamierzonej mocy nie będziesz musiał wcale pompować 2 barów .......

Czy teraz jeździsz na serii ? i ile pompujesz ?

........oczywiście większe turbo = wiekszy lag


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: t0mal » czw gru 01, 2011 11:53

O to mi się właśnie rozchodzi, żeby uzyskać lepszy przepływ.
Teraz jeszcze mam Garretta T3 seryjnego i jest ustawiony na 1.5 bara. Jak ustawię więcej to nie przynosi to efektu, a nawet jakby muliło silnik na wysokich obrotach - widać turbo jest za ciasne. Układ paliwowy już mam gotowy, ma spory zapas.
Zależy mi na tym, żeby turbosprężarka była względnie mała, tak żeby dało się ją jakoś wcisnąć i żeby starczyła na 200km.



EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » czw gru 01, 2011 12:05

t0mal pisze:O to mi się właśnie rozchodzi, żeby uzyskać lepszy przepływ.
Teraz jeszcze mam Garretta T3 seryjnego i jest ustawiony na 1.5 bara. Jak ustawię więcej to nie przynosi to efektu, a nawet jakby muliło silnik na wysokich obrotach - widać turbo jest za ciasne. Układ paliwowy już mam gotowy, ma spory zapas.
Zależy mi na tym, żeby turbosprężarka była względnie mała, tak żeby dało się ją jakoś wcisnąć i żeby starczyła na 200km.

Ja bym napewno nie dawał nic większego niż T3 ,a problem u Ciebie prawdopodobnie jest taki ,że masz mały kompresor ,który niestety już więcej nie napompuje .Masz założone takie seryjne T3 jak latał w starych 1,6 ? Jeśli tak to tam kompresor jest malusieńki .....pamiętaj ,że w turbosprężarkach z grupy T3 było wsiele kompresorów ......
..........strona gorąca i tak jest wielka ........przecież to T3 ........nikt już teraz nie montuje czegoś takiego do motorów 1,6 .........mam na myśli fabrykę


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » czw gru 01, 2011 12:12

masz może teraz Garretta o tym numerze :

465384-0002
465384-0005

z motoru JR / MF ?


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: t0mal » czw gru 01, 2011 12:40

Tak jest :) To mówisz zawalić mu większy kompresor i będzie latał? Fakt śmigiełko tam jest malutkie, ale i muszla na wydechu też niewielka.



EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » czw gru 01, 2011 12:53

t0mal pisze:Tak jest To mówisz zawalić mu większy kompresor i będzie latał? Fakt śmigiełko tam jest malutkie, ale i muszla na wydechu też niewielka.

To jest chyba najmniejszy kompresor jaki był w T3 ,ma wymiary 34.3/60,00 ........prawie jakby go nie było :D
To jest turbo z naprawdę super potencjałem ,ale niestety nie z takim kompresorem . Jest naprawdę wiele możlwości modyfikacji tych turbosprężarek .
U Ciebie napewno nie ma co wchodzić z większą stroną gorącą ,bo tą co masz to i tak jest za duża na motor 1,6 .Ja na bazie takich turbosprężarek (z podobną częścią gorącą ) robię hybrydy ,które obsługują po 400KM w autach benzynowych .
Kompresorów jest cała masa ,od takiego jak ty masz poprzez ( z tych co mam dostępne ) :

- 40,50/60,00
- 42,50/60,00
- 44,50/60,00
- 46,50/60,00

..........później już kompresory z T4 ,które też można montować na wałku T3 ........


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: arwam » pt gru 02, 2011 12:25

EMP-TURBO, na tym jak to mówisz malutkim kompresorze można robić całkiem niezłą moc.
ja co prawda robiłem to na silniku 1,9 TD i efekty były naprawdę niezłe.
dzisiaj mimo znacznie lepszego osprzętu ( pompa 11mm chwilowo a normalnie 12mm i turbo GT2052V) nie jestem z stanie dorównać osiągami tamtemu pierwszemu motorowiz pompą 11mm i tym " małym " turbem.

mam znacznie większy moment obrotowy ale jednak nie przekłada się to na osiągi. jedynie tylko chętniej pali kapcie i sprzęgło ( wtedy było tylko 210mm i to w słabej wersji, a teraz 228mm z dociskiem od VR'a)


nie tak dawno zacząłem się zastanawiać nad budową hybrydy z wałkiem i gorącym wirnikiem wraz z obudową z 1.6TD ale za to z większym kompresorem.
i tu mam pytanie. czy byłbyś w stanie czegoś takiego się podjąć i zbudować takie turbo, jednocześnie poszerzając o około 2-3mm szczelinę spalinową. do tego jak wiadomo trzeba zmodyfikować odpowiednio zimną stronę.
teraz pytanie czy jesteś w stanie się czegoś takiego podjąć, jednocześnie dając na to gwarancję i jaka byłaby przybliżona cena?

mnie nie bawi moment obrotowy który pali sprzęgła, choć nie powiem w codziennym użytkowaniu jest takie połączenie dość przyjemne.


chcę uzyskać przede wszystkim łagodniej i w wyższych obrotach moment obrotowy który nie bedzie tak szybko spadał jak obecnie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości