Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

brabus124
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn gru 26, 2011 00:27
Silnik: 1Z

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: brabus124 » pn sie 24, 2015 21:50

Nie ma takiej opcji że muszla T15 wejdzie na większy kompresor VNT15, tak jak piszę przy tym większym kole kompresji już jest też inny talerzyk i muszla nie podpasuje, chyba że założysz talerzyk T15 - przetoczony na 50mm (pod koło kompresji 49mm) ale wtedy też musiałbyś przetoczyć muszlę bo i ona nie najdzie.

Ale Ty chcesz zrobić hybrydę t15/gt1749V ?


Na sprzedaż turbo garrett gt1549s (WG)pod montaż w vw 1z na moce 150-160KM lub model na moc ok. 160-170KM. info priv
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: drakula500 » wt sie 25, 2015 18:07

no jeśli miałbym robić to właśnie coś bym celował albo w 10 łopatek t15 albo w 9łopatek 1549 na tym samym core.... kwestia tylko większego kompresora.



brabus124
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn gru 26, 2011 00:27
Silnik: 1Z

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: brabus124 » śr sie 26, 2015 00:01

drakula500,
Ja proponuję wirnik typu gt - 9 łopatek. Jest nowszej generacji - wydajniejszy. Ogólnie to mogę polecić gt1549s z citroena/peugota. Wirnik ciut większy niż w t15, koło kompresji dość pokaźne, wielkością - to samo co w Arl więc jest potencjał. Flansze pod kolektor mogę Ci ogarnąć a DP dasz od citroena i dospawasz do niego rurę. Jak dla mnie turbo z dołu wstaje może ciut gorzej jak t15, Ale trzeba zaznaczyć że ma większe A/R (40)muszla gorąca, więc ma prawo gorzej wstawać. Ewentualnie można przerobić muszę t15 pod wirnik 1549s i będzie a/r 35, więc powinno lepiej wstawać.

Jeśli chodzi o gt1549s to wiem że już 3 osoby smigają na takich i nikt nie narzekał. ;-) ale, Twój wybór


Na sprzedaż turbo garrett gt1549s (WG)pod montaż w vw 1z na moce 150-160KM lub model na moc ok. 160-170KM. info priv
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: drakula500 » pt sie 28, 2015 08:04

Ja znam tylko jedną osobę z gt1549, na której zdaniu mogę polegać i wiem że będzie wytestowane i nie będzie ohów ahów typu "jedzie zajeb... i nie ma buuu"... także co do oceny 1549 to jeszcze poczekam, ale rzecz w tym że 1549 musiałbym kupić czy to z opla czy z czego innego, a zetorowski T15 mam ze 3 i mógłbym coś złożyć od strzała tylko że musiałbym mieć graty innej żeby porównać, a nie mam i koło się zamyka. Na razie będę śmigał na T15 tylko muszę znaleźć sposób żeby wywalić z niej z 1.5 bara.



brabus124
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn gru 26, 2011 00:27
Silnik: 1Z

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: brabus124 » pt sie 28, 2015 10:34

Oczywiście, tylko wlaśnie do hybrydy potrzebujesz innej turbosprezarki i do tego dochodzi skladanie i wywazanie. A do jakiego silnika chcesz montować te turbo ?
Wyciąganie 1,5 bar z t15 przy silniku 1,9 - to nic dobrego. Przy 1,2bar i ok. 3,2tys. obr. wychodzisz poza mapę, przy 1,5 bar wychodzisz jeszcze wcześniej. Jak walniesz w peaku 1,5bar + mocny program będziesz miał problem - sprzeglo, skrzynia,trakcja - od nagłego przyrostu Nm a górą i tak auto będzie słabo jechać.


Na sprzedaż turbo garrett gt1549s (WG)pod montaż w vw 1z na moce 150-160KM lub model na moc ok. 160-170KM. info priv
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: drakula500 » pt sie 28, 2015 18:22

Brabus teoria teorią, a praktyka praktyką. A miałeś takie T15 w 1.9 na doładowaniach 1,3+? Przecież nie możesz pisać że T15 na 1,5 jest złe skoro nawet takiego programu nie zrobiłeś - a wiemy dobrze że nie zrobiłeś bo i na 1549 nie jeździsz na optymalnym programie i osobiście ich nie robisz. T15 bardzo dobrze pracuje na doładowaniach 1.3+, nikt nie mówi żeby dokopcać jej 2.0, ale do 1.6 na spokojnie sobie poradzi. Oczywiście większy kompresor będzie jeszcze lepszy ale to znowu tylko w teorii. Sprzęgło, skrzynia, trakcja... daj spokój, jakbym się miał bzdurami przejmować to bym w ogóle tu nie pisał.



brabus124
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn gru 26, 2011 00:27
Silnik: 1Z

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: brabus124 » pt sie 28, 2015 20:13

Właśnie się zastanawiam o jaką praktykę chodzi ? :grin: Oczywiście że nie jeździłem na 1.5bar na t15, ale jak chcesz to próbuj :hmm: tylko pomyśl o tym że wyższe ciśnienie przegrzewa bardziej dolot, a wydajności nie oczekuj większej bo niestety ale zależy ona od wielkości turbosprężarki ( zestawu wirującego)- tego nie oszukasz. Oczywiście - teoretyzuję :hmm: Ale, spróbujesz i będziemy mieli też praktyczne wnioski :hmm:

Ciekawe stwierdzenie że t15 chodzi dobrze na doładowaniach 1,3bar + a czemu miałaby źle chodzić ?? wirnik kręci się trochę szybciej i auto jedzie dobrze - nic nowego. Tylko pytanie co uzyskasz zwiększając ciśnienie do 1.5bar ??


Na sprzedaż turbo garrett gt1549s (WG)pod montaż w vw 1z na moce 150-160KM lub model na moc ok. 160-170KM. info priv
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: drakula500 » pt sie 28, 2015 20:25

bawie się tutaj dwoma autami w tdi, akurat do jednego zestawu założyłem wtryski 210, obydwa auta na t15, jeździ to wystarczająco dla mnie, ale uważam że do 210 trzeba podnieść po prostu doładowanie bo mimo, że czuje się że auto na większych wtryskach odpycha się lepiej to ma chyba nie przepalone do końca paliwo i doładowanie może polepszyć sprawy to czemu nie... a co do wydajności T15 na wyższym doładowaniu niż 1.3 to jestem po prostu przekonany i ono będzie dmuchać. O takich oczywistych rzeczach jak temperatura dolotu to nie musisz mi tłumaczyć, to jest małe turbo WG jest zawsze coś za coś. Jak zrobię to Ci powiem ile podniosła się temperatura na dolocie po fmicu.



brabus124
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn gru 26, 2011 00:27
Silnik: 1Z

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: brabus124 » pt sie 28, 2015 20:37

Ja nie twierdzę że t15 jest złe, czy coś w tym stylu. Jest dobre, ale do odpowiednich wydajności. Sam jeździłem na t15 i chwaliłem, ale trzeba przyznać że jak się chce powyżej 130KM to nie ma co katować t15, a trzeba coś większego. Nawet taki pomysł jak miałeś np. T15/Gt1749VA - to już dużo by zmieniło.


Na sprzedaż turbo garrett gt1549s (WG)pod montaż w vw 1z na moce 150-160KM lub model na moc ok. 160-170KM. info priv
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ

PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: PiterMK95 » sob sie 29, 2015 23:19

Witam panowie, jaką turbinę polecacie do golfa 2 1.6 td?
Mam zamiar uzyskać więcej mocy i własnie jakie polecacie wtryski i turbinę?


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

brabus124
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn gru 26, 2011 00:27
Silnik: 1Z

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: brabus124 » ndz sie 30, 2015 14:57

Ja Ci nie napiszę jaka turbina będzie najbardziej odpowiednia do 1.6TD bo nie obracam się w takich silnikach, a podstawowe pytanie, jaką moc chcesz uzyskać i jakie modyfikacje masz zastosowane w aucie ?? I jaką masz ori. turbosprężarkę ??


Na sprzedaż turbo garrett gt1549s (WG)pod montaż w vw 1z na moce 150-160KM lub model na moc ok. 160-170KM. info priv
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ

PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: PiterMK95 » ndz sie 30, 2015 15:02

Jaką chcę moc uzyskać jak największą, żeby silnik wytrzymał i bez konieczności swapa :)
Teraz mam oryginalną turbinę z golfa 2.


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: drakula500 » ndz sie 30, 2015 19:14

najlepiej podbij ciśnienie w swojej i jeździj, jak chcesz zmienić to albo gt1544 albo gt1549 do normalnej jazdy, wtryski JR albo SB, pompa? historie można pisać, mogę Ci dać namiar na dobrą 10tkę która będzie śmigać w 1.6 bardzo fajnie.

Zamkniesz się w okolicy 1500 - 2000 z IC, warto?



brabus124
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn gru 26, 2011 00:27
Silnik: 1Z

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: brabus124 » ndz sie 30, 2015 20:01

Kolega dobrze pisze, T15 (gt1544s) - będzie zdecydowanie lepiej wstawać od tej co masz, ale góra może być minimalnie gorsza - ale to już przy sporych modach. Z gt1549s można na pewno dużo osiągnąć jak na silnik 1.6 ale do tego też są potrzebne inne graty, o których też kolega pisał (FMIC, pompa itp. )


Na sprzedaż turbo garrett gt1549s (WG)pod montaż w vw 1z na moce 150-160KM lub model na moc ok. 160-170KM. info priv
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości