Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: tomogolf2 » wt gru 06, 2011 15:46

te turbo VNT ktore siedzu u mnie na silniku ma kolo kompresji 42,5/59, a wydechowe 45mm... turbo z nieco wiekszym kolem wydechowym byloby najlpeszym rozwiazaniem tylko nie wiem jakie moglo by spelnic takie kryteria,okolo 50mm było by optymalne

myslalem nad gtb2260vk ale nie wiem jakie ma wydechowe...


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » wt gru 06, 2011 16:53

tomogolf2 pisze:Mam załozlona turbine vnt kkk z 3,0 audi tdi nr 059 145 702S lub R do 1,9 TD( turbo sterowane cisnieniowo, niemalze czysto mechanicznie), jestem z niej zadowolony jakos to jedzie aczkowliek czuje za dławi sie na wydechu przy wyzszych obrotach, jaka z nieco wiekszym wylotem wydechowym bys polecil?
musiałbym sprawdzić jakie jeszcze większe wirniki byly w K04 i możnaby powiększyć jeszcze wylot spalin ,ale nie wiadomo czy on jest restrykcją czy już zmienna geometria . Jakby nie bylo w turbosprężarkach ze zmienną geometrią wszystkie spaliny muszą przelecieć przez nią ,a ma ona jednak swoje granice przepływu . Z większych turbosprężarek to coś w stylu GT23V np . z BMW 3,0 d lub Mercedesa 3,2 CDI ,gdzie wylot spalin dochodzi do 48 mm ,a kompresory są w rozmiarach od 41,50 do 44,50 .......


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » wt gru 06, 2011 17:03

marcinas1983 pisze:W takim razie ja też mam pytanie.... mam turbinę kkk k24 z mk2 1.6TD kod silnika JR... jak ją kupiłem to miała zapieczony zawór WG, uruchomiłem go, ale widziałem że między otworem a wylotem spalin jest pęknięcie w części żeliwnej. Czy to w czymś przeszkadza?? Druga sprawa czy część wydechowa takiej turbiny nie jest za mała/duża do 1.6TD oraz jakie koło kompresji można by zapodać do takiej turbiny skoro ona jest obliczona do mocy 70KM??
muszę odgrzebać gdzieś takie K24 i zobaczyć na czym to latało ........ale Panowie ..........zrozumcie jedno ,taka turbosprężarką jak K24 czy T3 to są turbosprężarki ,które mają napradę wielkie części gorące .Dla przykładu powiem Wam ,że np. w nowych motorach 1,6 HDI powiedzym z Citoena C3 jest turbosprężarka ,która ma wylot spalin około 28 mm !!! ,a jej muszla jest chyba z 3 razy mniejsza niż takie T3 czy K24 i takie turbo obsługuje w serii 90 KM !!! ........taka mała gówniana turbinka .Ta jakie macie obawy czy turbosprężarka typu T3 czy K24 będzie tłamsiła spaliny .......nie ma takiej opcjii .Problemem w nich są małe kompresory ,które mają niestety małą wydajność .Kiedyś niestety tak budowali turbosprężarki ,gdzie był wielki wirnik i mały kompresor ..........teraz jest na odwrót ........mały wirnik i duży kompresor .


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: marcinas1983 » wt gru 06, 2011 17:10

EMP-TURBO, po przeczytaniu tego co wcześniej napisałeś wiem, że k24 część wydechową ma dobrze dobraną, tylko zastanawiam się co by dała zmiana koła kompresji na większe. Chociaż nie powiem na k14 lepiej auto budziło się do życia, tylko znów góra była słaba, i teraz pytanie czy to przez część wydechową czy przez koło kompresji za małe?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » wt gru 06, 2011 17:24

marcinas1983 pisze:EMP-TURBO, po przeczytaniu tego co wcześniej napisałeś wiem, że k24 część wydechową ma dobrze dobraną, tylko zastanawiam się co by dała zmiana koła kompresji na większe. Chociaż nie powiem na k14 lepiej auto budziło się do życia, tylko znów góra była słaba, i teraz pytanie czy to przez część wydechową czy przez koło kompresji za małe?
zmiana kompresora na większy powoduje to ,że rośnie potencjał turbosprężarki ........
..........K14 napewno będzie szybciej wstawało ,bo ma dużo mniejszy wirnik ,ale ma w serii też mały kompresor ,co nie zmienia faktu ,że w turbosprężarka z grupy K14 było też kilka kompresorów ,które można by zamontować .

wirnik w K14 :

- 37,20/50,00

kompresor

30,10 / 50,00

Możnaby wrzucić wirnik o rozmiar większy oraz kompresor np .35,00/50,00 ..........


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » wt gru 06, 2011 17:31

zapraszam też do lektury na forum FCKP :

http://www.forum.fiatcoupe.pl/viewtopic.php?t=16622" onclick="window.open(this.href);return false;


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: tomogolf2 » wt gru 06, 2011 17:57

EMP-TURBO pisze:musiałbym sprawdzić jakie jeszcze większe wirniki byly w K04 i możnaby powiększyć jeszcze wylot spalin
to czekam na wiesci :food:

bo moze lepiej wymienic tylko kolo kompresji na nieco wieksze np 44,5 lub jeszcze troche wieksze i objaw dławienia zniknie...ale warto wiedziec czy mozna wstawic wiekszy wirnik wydechowy hmm


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: JABcok20 » śr gru 07, 2011 00:32

mam turbo około 45/50 jakby ktoś był chętny:D


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Turbosprężarki pomoc techniczna.

Post autor: arwam » śr lut 15, 2012 12:02

i jak już coś w temacie się u kogoś ruszyło?


tomogolf2, ja bym na Twoim miejscu jeszcze przetestował taki system sterowania jak mam u siebie. skoro na GT20 podniosło już trochę granice przy której przestaje ciągnąć to na BV50 powinno być to mocno odczywalne ze względu na jej gabaryty.



narfik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob paź 01, 2011 14:03

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: narfik » pt lut 24, 2012 02:32

EMP-TURBO,Mam pytanie odnośnie PRZEWÓD OLEJOWY TURBINY do golfa 3 1.9td AAZ czy da go odetkać,bo przez niego turbo mi i czy przez niego turbo może się pocić.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: JABcok20 » pt lut 24, 2012 09:52

masło maślane:D


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » ndz lut 26, 2012 00:43

autor tematu chyba uznał że stawiamy za trudne pytania...



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: Orzeł_01 » czw mar 08, 2012 22:40

arwam pisze:autor tematu chyba uznał że stawiamy za trudne pytania...
Kolega EMP-TURBO, bardzo dobrze ogarnia temat turbosprężarek i ich hybryd. Miałem przyjemność rozmawiać z nim telefonicznie, ponieważ regeneruje moją GT2052V. Zadałem parę pytań na temat hybryd turbosprężarek. Udzielił mi szybkiej i bardzo sensownej odpowiedzi. Z tego co wiem ma bardzo dużo pracy. Pewnie dlatego nie odpowiada na forum.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » czw mar 08, 2012 23:05

Orzeł_01 pisze: Pewnie dlatego nie odpowiada na forum.

a szkoda...



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości