Jak ze zwyklego 1.6D zrobic 1.6TDi i czy to oplacalne???

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
TACYK
Vw master
Vw master
Posty: 178
Rejestracja: pt gru 31, 2004 15:15
Lokalizacja: Tarnogród
Kontakt:

Jak ze zwyklego 1.6D zrobic 1.6TDi i czy to oplacalne???

Post autor: TACYK » pn sty 03, 2005 20:19

Mam prosbe jesli ktos mogl by mi przedstawic koszt przerobienia mojego zwyklego dizelka na takiego z turbinka i intercoolerem to bardzo bym prosil o pomoc.I jak po zmianie przedstawia sie zmiana mocy?Moze jest mozliwosc zamontowania jakiejs lepszej turbiny???Za pomoc z góry wielkie dzieki!!! :pub:



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt sty 04, 2005 12:59

Po pierwsze to tłoki do wymiany. Koszt tłoków nie wiem.



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » wt sty 04, 2005 13:43

no i jeszcze natrysk oleju na denko tłoka do zrobienia

temat często poruszany, najlepiej ( i chyba eokonomiczniej) wymienić na silnik już z turbiną.


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » wt sty 04, 2005 18:13

Witam! Znam co nie co silnik 1.6 TD :) Moj ojciec modernizuje takiego w Passacie. W TD sa inne cisnienia wtryskiwania, inne koncowki wtryskiwaczy, inne sterowanie dodatkową dawką paliwa w zaleznosci od ciśnienia doładowania, inny układ sterowania świecami żarowymi (palą się na zimnym silniku ok 15s po odpaleniu), natryski tłoków, tłoki. Do tego dochodzi temat taki, iż były 2 rodzaje włowic w 1.6 TD z dużą i małą Fordcamerą (czy jak to się tam pisze), bloki też uległy zmianie (wyjście lub wejście na chłodzenie turbiny wodą-nie pamiętam jak to leci). Dochodzi również chłodnica oleju, inna miska olejowa (opadowy powrót rozprężonego oleju z turbiny)...No i żeby mieć to "i" po TD wypadałoby zapodać jakiś intercooler (jak największy).
A tak właściwie to ten sam silnik ;P
Jak coś sobie więcej przypomnę, to napiszę. Pozdro!


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » wt sty 04, 2005 18:36

Zapomniałem dodać, że były, o ile mi wiadomo co najmniej 3 rodzaje turbin, do starszych silników T1, a do nowszych (z małą FordCamerą) T2 z chłodzeniem wodą lub bez. Do tego dochodzi jeszcze koszt kupienia kolektorów i podstawki pod filtr, rurki zasilającej olejem turbinę i węża spustowego oraz w przypadku intercoolera wszelakich rur i węży do powietrza.
Jednym słowem wolałbym kupić 1.9TDI, nabić numery z 1.6 i te baranie łby w niebieskich wdziankach i tak się nie zorientują.
Pozdro all!


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
TACYK
Vw master
Vw master
Posty: 178
Rejestracja: pt gru 31, 2004 15:15
Lokalizacja: Tarnogród
Kontakt:

Post autor: TACYK » wt sty 04, 2005 20:48

Dzieki za pomoc zwlaszcza dr Richie :pub: :pub: Tylko jestes pewny ze da rade do golfizny 2 wstawic 1.9????teraz od nowego roku silnik nie obowiazkowo mosi miec nr wiec bylo by spoko.jeszcze raz dzieki



Awatar użytkownika
TACYK
Vw master
Vw master
Posty: 178
Rejestracja: pt gru 31, 2004 15:15
Lokalizacja: Tarnogród
Kontakt:

Post autor: TACYK » wt sty 04, 2005 20:53

A co do baranich łbów to dostalem wlasnie dzisiaj prezencik 400 zł i 8 punkcikow za 130 w terenie zabudowanym ,wyprzedzanie na pasach i podwójnej ciaglej.Po prostu sie ich nie spodziewalem :grin: :grin: :grin:



Lucius Snow

Post autor: Lucius Snow » wt sty 04, 2005 22:01

dr Richie pisze:Witam! Znam co nie co silnik 1.6 TD :) Moj ojciec modernizuje takiego w Passacie. W TD sa inne cisnienia wtryskiwania, inne koncowki wtryskiwaczy, inne sterowanie dodatkową dawką paliwa w zaleznosci od ciśnienia doładowania, inny układ sterowania świecami żarowymi (palą się na zimnym silniku ok 15s po odpaleniu), natryski tłoków, tłoki. Do tego dochodzi temat taki, iż były 2 rodzaje włowic w 1.6 TD z dużą i małą Fordcamerą (czy jak to się tam pisze), bloki też uległy zmianie (wyjście lub wejście na chłodzenie turbiny wodą-nie pamiętam jak to leci). Dochodzi również chłodnica oleju, inna miska olejowa (opadowy powrót rozprężonego oleju z turbiny)...No i żeby mieć to "i" po TD wypadałoby zapodać jakiś intercooler (jak największy).
A tak właściwie to ten sam silnik ;P
Jak coś sobie więcej przypomnę, to napiszę. Pozdro!
Wypada cała masa przeróbek, co? :pub:
W zamian proponuję zainstalowanie 1,9TD i dołożenie intercoolera.
Jest to stosunkowo proste rozwiązanie, w moim poprzednim aucie (mk2) zostało zastosowane. Niestety nie doszedłem do etapu intercoolera, gdyż wcześniej zrobiłem z golfa puszkę po sardynkach.
Ale co się odwlecze, to nie uciecze, jak mówią stare baby wsiadając do malucha :grin:
Pomału robi się mk1...



vwkazik

Post autor: vwkazik » śr sty 05, 2005 10:49

kolega w takim dieslu 1.6 z turbo i intercoolerem ma narazie coś ok. 90KM i 170NM,a w planach na wiosnę chce osiągnąć cos ok.120KM



arek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: arek » czw sty 06, 2005 04:48

w jaki sposób chce osiągnąć te 120 KM ?????


Golf Mk2 TDI 110KM Max Voll :)

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » czw sty 06, 2005 15:56

chyba jak zamontuje turbo od Kamaza
ciekawi mnie ile on pojezdzi przeciez ten silnik jest nie przystosowany do takich przeciazen uwazam ze 90km z 1.6 to max
koszt przerobki z 1.6d na td bedzie za duzy lepiej kupic gotowca
pompa wtryskowa--500-800zl
turbina--500zl
kolektory--niewiem ile
miska olejowa--50zl
pompa olejowa--?
tloki+caly zestaw-?
glowica inna bo td posiada hydraulike
dodaj sobie ceny i osadz czy sie oplaca



Awatar użytkownika
Koolas
GolF UseR
GolF UseR
Posty: 261
Rejestracja: pt wrz 24, 2004 13:59
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Koolas » czw sty 06, 2005 20:27

jak VR6'chy wchodza do Mk1 to czemu 1,9TDi nie ma wejsc do Mk2 - POLAK potrafii :!: troche wiary w siebie i kupa kasy ;) a napewno sie uda :)


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r3.fodey.com/16ca283f31d0e4e2bb49d6596ec5f09b4.1.gif[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]

Awatar użytkownika
TACYK
Vw master
Vw master
Posty: 178
Rejestracja: pt gru 31, 2004 15:15
Lokalizacja: Tarnogród
Kontakt:

Post autor: TACYK » czw sty 06, 2005 20:42

Ogolnie dzieki chłopaki za podpowiedzi i chyba tak sie zrobi ze na wiosne bedzie proba zapakowania 1.9TDi i ma byc nie kiepsko a moze ma ktos namiary na kogos kto chce sprzedac wersje 110km??????????????Jeszcze raz dzieki chlopaki :pub:



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » czw sty 06, 2005 21:51

spokojnie wejdzie nawet z 6biegowa skrzynia biegow
sam zaczynam zbierac na takiego TDi a jeszcze lepiej jakby sie trafil PD



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości