Czujnik połozenia wału

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Czujnik połozenia wału

Post autor: tomogolf2 » wt kwie 17, 2012 22:12

Chce załozyc czujnik połozenia wału do AAZ, jest taka mozliwosc?, czy te miejsce jest zalane i nie da sie załozyc tego czujnika?


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Czujnik połozenia wału

Post autor: stonefree » wt kwie 17, 2012 22:26

tomogolf2 pisze:Chce załozyc czujnik połozenia wału do AAZ
A w jakim celu?



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Czujnik połozenia wału

Post autor: tomogolf2 » wt kwie 17, 2012 22:29

chce dołozyc swinke do regulacji cisnienia...


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Czujnik połozenia wału

Post autor: Q_mac » pt kwie 20, 2012 19:43

Potrzebujesz badać ilość obrotów ? Chcesz zastosować kompa z TDI czy jakieś inne rozwiązanie ?



Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Czujnik połozenia wału

Post autor: IRAS AAZ » pt kwie 20, 2012 21:37

Nie dasz rady bo w TD nie ma blachy na wale z 4 wcieciami które daja impuls na czujnik :bigok: Musiał bys zmienic wał na TDI co masz za pomysła gadaj TU :pub:


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

ZWIREK1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:38
Lokalizacja: łęczna

Re: Czujnik połozenia wału

Post autor: ZWIREK1 » pt kwie 20, 2012 23:01

Witam
Obroty silnika tylko z alternatora .
Pzdr



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Czujnik połozenia wału

Post autor: Q_mac » sob kwie 21, 2012 00:40

Dałoby się zamienić impulsy z alternatora w sygnał prostokątny (0-1). Powoli zaczynamy pracować z qmplem nad sterowaniem VNT przez procka, ale to chwile potrwa.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14106
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Czujnik połozenia wału

Post autor: Michał_1977 » sob kwie 21, 2012 07:08

tomogolf2, przerzucę do SPEED :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Czujnik połozenia wału

Post autor: stonefree » sob kwie 21, 2012 07:38

Q_mac pisze:Dałoby się zamienić impulsy z alternatora w sygnał prostokątny (0-1)
Skoro masz kolesia, który programuje mikroprocesory, to żaden dla niego problem, żeby zrobić z sinusoidy prostokąt.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Czujnik połozenia wału

Post autor: Q_mac » sob kwie 21, 2012 23:21

Prościej jest to nam zrobić "sprzętowo" (wystarczy zaprzęgnąć komparator). Przetwornik A/C poleci na MAP sensor i musiałby robić przerwania co skomplikuje program, a dopiero się uczy. Łatwiej będzie mu zliczać impulsy 0-1. Generalnie plan jest taki żeby turbina była sterowana krokowcem (ale decyzja nie zapadła jeszcze). Na pedale dwa czujniki, kiedy pedał jest zamknięty doładowanie ma wynieść 0, kiedy jest wciśnięty np. do 1/4 ma kierownicę będą częściowo otwarte (niewielkie ciśnienie dla oszczędnej jazdy) powyżej narastać do zadanego ciśnienia. Z tym wyjątkiem że poniżej 2000 RPM ciśnienie będzie ograniczane (co by się dół nie rozpadł) no i powyżej pewnych obrotów (4500?) ciśnienie lekko opadało. Jeśli sterowanie będzię silnikiem krokowym dorzuci się "skrobanie" kierownic po zgaszeniu. Ale to wstępny plan, zobaczymy co z tego wyjdzie. Oczywiście powstanie też tryb EKO, czyli mniejsze doładowanie plus odłączanie LDA.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości