Strona 3 z 6

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: pt maja 25, 2012 22:30
autor: t0mal
ciepek pisze:dobrze rozumuje czy zle?
źle, wraz z ciśnieniem rosną straty - grzeją się rury, grzeje się silnik, a sama sprężarka potrzebuje więcej energii żeby mieć siłę napędzić kompresor. Dodatkowo podejrzewam, że przy takim doładowaniu może wyjść poza mapę.
ciepek pisze:a gdzie to jest motowane?
No panie ;) toć OM606 to chyba najlepszy turbodiesel montowany w osobówkach, jest to silnik z merecedesa 210, wpisz w youtube, jest nawet driftowóz na tym silniku.

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: pt maja 25, 2012 22:36
autor: arwam
nie porównuj turbo na WG z VNT. to że wydech ma taką a nie inną średnicę to jeszcze nie przesądza o wszystkim choć też jest ważne.
w turbo na WG o przepustowości decyduje pole przekroju szczeliny spalinowej i pole przekroju zaworu WG. w VNT szczelina spalinowa mnienia pole prxzekroju. czym mniejsze czyli im "żaluzje" bardziej zamknięte tym mocniej turbo pompuje ale jednocześnie masz znacznie mniejszą przepustowość. czymn bardziej je otwierasz tym bardziej zwiększa się pole przekroju ale turbo mniej pompuje ponieważ zmniejsza się prędkość wirowania spalin wokól wirnika turbiny.

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: sob maja 26, 2012 14:07
autor: ciepek
0

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: sob maja 26, 2012 15:12
autor: marcinas1983
ciepek, widziałeś ten wykres:

Obrazek


1.9 td AAZ
IC master orurowanie 2 cale
wydech seria
pompa 10 wtryski SB koncówki z merca 265
doładowanie 1.4 bara
turbina garrett T3

Jeszcze siedzi seryjny wydech... widać właśnie na tym wykresie jak wstaje T3... to już trochę rozjaśni postać rzeczy. Z drugiej strony nie ma co pakować turbo jak wiadra bo z dołu to auto będzie jeździć jak diesel... po za tym ważniejsze jest też wysterowanie poprawne kąta wtrysku. Sam miałem k24 i fale od wolnossącego diesla, szkoda że o tym nie wiedziałem wcześniej i ustawiłem kąt wtrysku jak na serię... auto jechało dopiero do 3.5 tys obr/min wcześniej z dołu była kupa dymu i zero mocy.

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: sob maja 26, 2012 17:02
autor: t0mal
Ja mam turbo jak wiadro i stwierdzam, że jest dobrze. Ważne, żeby skrzynia nie miała bardzo długich odstępów między przełożeniami, żeby nie wpadać w turbodziure po zmianie biegu.

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: pn maja 28, 2012 12:50
autor: ciepek
0

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: pn maja 28, 2012 13:34
autor: marcinas1983
ciepek, ja bym zaryzykował tą od TDS'a i rozwiercić WG tak, żeby po 1mm od klapki była ścianka i wtedy sprawdził jak to jeździ... Wynik na T3 już widać, teraz pora coś innego shamowac :helm: . T3 z mk2 ma większą część wydechową, ale koło kompresji najgorsze chyba ze wszystkich T3. Ja bym wolał założyć coś z mniejszą częścią wydechową, ale za to większym kołem kompresji. Po za tym ta z TDS'a pochodzi z 6 cylindrowego silnika o pojemności o litr większej niż T3 z golfa więc chyba nie będzie ograniczać przepływu spalin....

Re: Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: pn maja 28, 2012 16:46
autor: ciepek
0

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: sob lip 21, 2012 11:10
autor: marcinas1983
ciepek, i jak turbo z TDS'a już zamontowane??

Re: Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: śr lip 25, 2012 21:41
autor: ciepek
0

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: śr lip 25, 2012 23:57
autor: marcinas1983
ciepek, możesz pokazać jak to wygląda pod maską?? Bo może i ja coś takie zamontuje skoro taki problem jest z WG do k24 :panna: .

Re: Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: czw lip 26, 2012 15:03
autor: ciepek
0

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: czw lip 26, 2012 15:23
autor: marcinas1983
ciepek pisze:spływ i zasilanie trzeba pospawac po kawałku
akurat spływ mam łączony wężem więc jeden kawałek by został od TD drugi od TDS'a, zasilanie tu już trzeba by wykazać się jakąś inwencją twórczą tak samo z DP, ale to też żaden problem. Poszło P.W. Ile ta z TDS'a pompuje w serii??

Re: Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: pn lip 30, 2012 17:43
autor: ciepek
0