aaz plus kolektor awx

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: aaz plus kolektor awx

Post autor: ciepek » wt sie 28, 2012 08:54

arwam pisze: chodzi o częstotliwości rezonansowe...
Arwam odpuść sobie bo sam pod soba dołek kopiesz.
Częstotliwość rezonansowa to taka częstotliwość przy której występuje max amplituda drgań. A na chłopski rozum to tak ....Jak tłumik Ci niesie drgania po nadwoziu az po samą d....e. to wtedy masz max częstotliwośc rezonansową.
Rezonans to drgania masz drgania to wszysto sie rozkręca a przecież nie o to chodzi. drgan powietrza w układzie dolotowym nie uzyskasz chyba ze chcesz miec drgania a nie miec powera to tak.

arwam pisze:a kiedy nie ma doładowania to znaczy wtedy kiedy go nie ma,bo równie dobrze mogę mieć 1.0bar przy 2000rpm a równie dobrze 0,1bara czy 5000rpm wszystko zależy od pozycji pedału gazu
Koksujac silnik chyba kazdy chce uzyskac max i priorytetetem są parametry maksymalne . a to czy przy 2000obr bedzie miał 1,0b czy 0.8bar to chyba drugorzedna sprawa i bynajmniej nie warta 100 godzin przeróbki i nakładu kosztów a pózniej i tak to wszystko sie porozkreca od drgań.



arwam

aaz plus kolektor awx

Post autor: arwam » wt sie 28, 2012 22:01

ciepek pisze:Arwam odpuść sobie bo sam pod soba dołek kopiesz.
Częstotliwość rezonansowa to taka częstotliwość przy której występuje max amplituda drgań. A na chłopski rozum to tak ....Jak tłumik Ci niesie drgania po nadwoziu az po samą d....e. to wtedy masz max częstotliwośc rezonansową.
Rezonans to drgania masz drgania to wszysto sie rozkręca a przecież nie o to chodzi. drgan powietrza w układzie dolotowym nie uzyskasz chyba ze chcesz miec drgania a nie miec powera to tak.

jak się wgryziesz trochę w temat to jednak zobaczysz że jest to ze sobą powiązane a ja nie mówię o częstotliwości rezonasowej tłumika a tylko dolotu. zobacz że czym dłuższy a węższy tym czestotliwość rezonasowa jest niższa i taki dolot może poprawić napełnienie w dolnych obrotach. natomiast krótki a szeroki w górnych właśnie dlatego w silnikach wyczynowych które kręcą się wysoko, masz kolektory jak najgrubsze ale i o jak najkrótszych kanałach...


ciepek pisze: arwam napisał(a):
a kiedy nie ma doładowania to znaczy wtedy kiedy go nie ma,bo równie dobrze mogę mieć 1.0bar przy 2000rpm a równie dobrze 0,1bara czy 5000rpm wszystko zależy od pozycji pedału gazu

Koksujac silnik chyba kazdy chce uzyskac max i priorytetetem są parametry maksymalne . a to czy przy 2000obr bedzie miał 1,0b czy 0.8bar to chyba drugorzedna sprawa i bynajmniej nie warta 100 godzin przeróbki i nakładu kosztów a pózniej i tak to wszystko sie porozkreca od drgań.


dla ciebie nie jest to warte a dla mnie jest, i tak jak już kiedyś mówiłem że dlamnie jest sztuką wlać możliwie dużo paliwa w silnik, pompując możliwie mało ale jednocześnie jak najlepiej wykorzystać to paliwo, wtedy minimalizujesz straty związane z napełnieniem silnika( mało energii zużytej na sprężenie powietrza w turbosprężarce, oraz zmniejszone straty podczas suwu sprężania) oraz z opróżnieniem silnika ( geometria szeroko otwarta ponieważ nie trzeba aż tle energii do napędu wirnika turbiny) dobierając odpowiedni wałek, i kolektor jesteś my w stanie polepszyć te parametry.

co prawda nie potrafię dokładnie wyliczyć wszystkiego ale znając ogólne zasady jest już dużo łatwiej coś uzyskać. a skoro mówisz że taka przeróbka nie ma sensu to może najpierw przerób a dopiero potem się wypowiedz czy jest poprawa, jakbyś dobrze poszukał to było parę osób które już podobnego "swapa" zrobiły i nie słyszałem osoby która by powiedziała że się nie opłacało tego robić?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości