Strona 1 z 10

WG czy VNT

: śr wrz 12, 2012 19:06
autor: EnejVW
Witam mam mały problem, ponieważ okazało się że moją poczciwa T3 dała :ass: zaczęła spożywać oil, choć miała jeszcze zostać to postanowiłem że jeśli już zmieniać to na pewno nie na T3 bo znudziła mi się turbo dziura do 3,5 tysiąca. Czy istnieje turbo WG które które ładowałoby od 2-2,5 i ciągło do 5,5(bez zamulania).Zastanawiam się więc czy szukać VNT i i bawić się w sterowanie kierownicami czy zostać przy tradycyjnych suszarach :otepienie:

Re: WG czy VNT

: czw wrz 13, 2012 13:27
autor: ciepek
tak istnieje to tds 2,5 (td04) lub jak wolisz mitsubishi 2,5 2,8td bo to to samo . wstaje od biegu jałowego a przy 3 tys obr wyrwie ci wszystkie węże . na hybrydzie z kompresorem volvo robia 220 koni a w seri na 180 .po rozwierceniu wg za chiny nie wyhamuje wydechu
strona goraca ma wg wieksze w seri niz om 606 i siada miodzio z dp 3cale .kupisz za 200 zł a za kase pozostałą z vnt bedziesz pił miesiac i nie pierd....sie ze sterowaniami . a z awx który chcesz montowac pasi pefekcyjnie jedynie rzezba przejscówki ale to pikuś . mój zapierd... na tym masakrycznie z urzeżbiona na max pompą 11 . olej 10w60 inaczej moze byc nieciekawie....
w porównaniu z t3 to jak przejscie w inny wymiar. t3 to stary szajs o konstrukcji wozu drabiniastego cała tds wazy tyle co wirnik samej t3 a wiec poysl co robi sama bezwładność z tymi wirnikami .
Arwam zaraz napisze vnt ...tylko koszty sa min 5X wieksze a i tak duze vnt nie wstanie szybciej ...

WG czy VNT

: czw wrz 13, 2012 21:21
autor: EnejVW
ciepek, bardzo ciekawe co piszesz chciał bym to zobaczyć masz może jakiś filmik z jazdy, lub fotki z montażu?

Re: WG czy VNT

: pt wrz 14, 2012 10:15
autor: ciepek
arwam pisze: Co prawda 1.6TD nie da aż takiego momentu obrotoweg ze względu na budowę układu korbowo tłokowego.
To jest ten (mały) szczegół ...a drugi (mały) to wtrysk pośredni w td
arwam pisze: lekka rzeźba przy samym montażu,
gwarantuje w obu przypadkach łacznie z dolotem wydechem 50 godzin +10 na instalacje vnt
arwam pisze:na takiej samej konfiguracji, ( pompa, wtryskiwacze,dawka paliwa, doładowanie) nie dogonisz.
rozumiem Arwam ze chciaes napisac ze jak jest vnt to nie dogoni sie go na wg ? jezdziłes juz na tds i stąd ta opinia?
arwam pisze: minus mała wytrzymałość i i to że nie ukrzesasz dużego momentu obrotowego.
A kury na wsi mają po dwie głowy....
jak turbo z roku 1995-2000 na wg ma mniejsza wytrzymałośc niz vnt z 2005 to ja jestem świety mikołaj.
poza tym na vnt bedziesz co troche czyscił zapiekajace sie kierownice . do opla jak i bmw tds zadoptowano japonskie turbosprezarki z mitsubishi min.2,5 2,8 td . niemcy wszystko wtedy robili na wyrost jak pewnie zauwazyłes po silnikach 1,6 i 1,9 td nie to co teraz.
jesli nie wierzysz zadzwon sobie do firmy moto remo -przedstawiciel garret na polske i porozmawiaj z serwisantami bardzo chetnie odpowiadaja na pytania.
mój golf przy dodaniu gazu na 2 biegu traci trakcje i do konca 3go pali laka nie ma opon kumcho czy innego szmelcu z wybitymi amorami a moment jest fantastyczny.
jednak generalnie rozchodzi sie chyba o koszty i sensownosc instalowania czegos b drogiego w czyms bardzo starym i styranym .

Re: WG czy VNT

: pt wrz 14, 2012 16:16
autor: ciepek
arwam pisze:no to gdyby nie to że robiłem z doskoków to około dzień roboczy,
Arwam ja pisze o zwykłych ludziach nie o Tobie Ty zawsze jak widze robisz "wszystko" najszybciej...
Mnie tylko sama przejsciówka zajeła min 2 dni robocze przy pełnym zapleczu narzędzi o wydechu ,spawaniu 20 demontazach i montazach nie wspominajac
arwam pisze:testowałem rózne opcje i powiem tak że lepsze jest duże VNT niż duże WG.
Czyli tds -owej nie testowałes ale i tak wiesz ze jest do dupy... super

arwam pisze:co do momentu to powiem tak: załóż nawet AAZ'a żebyś nie mówiłże to wina mniejszej pojemności, ASD i Gwint który nie pozwala na bujanie sie nadwozia w tą i z powrotem, wtedy pogadamy czy będzie palił kapcia nawet jak założysz 13-tki na napędzaną oś.
jak idę w sprincie to trakcji nie mam pierwsze dwa biegi jak mam zdjętą dawke na bezdymną przy ca 2.0bara. za to z rolki zrywa ją.
Akurat zawieszenie mam czerwone H&R -40mm i poza tym ze nie da sie regulowac sztywności to akurat niczym sie od gwintu nie rózni . Ale to zapewne szmelc w porównaniu z Twoim gwintem.
Moja Skrzynia aff to najdłuzsza skrzynia stosowana w td .na 3 biegu przekracza 100km/h reszta to długie wolnoobrotowe tdi . a montowanie takiej do turbiny wg to bez urazy głupota(turbodziura)
We wszystkim naturalnie masz racje nie ma ani tu ani w europie na forum nikogo kto by wiedział cos wiecej w jakimś temacie Td niz Ty .No i samochodu który na 3 biegu jezdzi 170 kmh z doładowaniem turbo rezonansowym na kolektorze 1y.
jak osiagne 200 na wstecznym to dam Ci znac.
Jak na razie nie mam pier...... na punkcie samochodu i wole zamiast grzebać pod maska i smierdzieć ropa klepac po d...żonke
Tak na marginesie przydałoby Ci sie więcej pokory i mniej zarozumiałości ...

WG czy VNT

: sob wrz 15, 2012 08:21
autor: EnejVW
Heh, arwam, jak najbardziej przekonałeś mnie do VNT, wiem już o co w tym chodzi i że ze sterowaniem tego też niema filozofii. Ale jak poskładam silnik to jadę na szrot po td04. :grin: Dlaczego? po 1: $$(nowa pompa12, remont silnika, turbo itp) po 2: brakuje mi 2 samochodu(czas) po 3: sam montaż turbiny który składa się z dorobieniu 2 flasz(i już jeżdżę). Teraz tak, jestem bardzo ciekawy jak się będzie na tym jeździć,jeśli dobrze to może jeszcze zostanę przy WG jakiś czas, a jak nie to zbieram kasę na 1.9 i robię VNT. Na razie zostaje jeszcze problem skrzyni bo miała być ASD ale właśnie, dodam że do wyboru mam ASD i CHA(która mi się nie widzi). Także mam jeszcze pytanie czy nie zamulę za bardzo auta na niej? co o tym myślicie

I jak na razie dziękuję za rady bardzo mi pomogliście:)

WG czy VNT

: sob wrz 15, 2012 15:03
autor: Michał_1977
arwam pisze:jak osiągniesz 170km/h na trzecim biegu to daj znać.
Chcesz powiedzieć,że ty osiągnąłeś? :goof: Taaaa,a może pincet? :bajer:
Zesr***ła się bida i płacze... :panna: Toż obrotek 2 razy musiałby się obkręcić...
ciepek pisze:jak osiagne 200 na wstecznym to dam Ci znac.
Odpowiednio posumowane :bigok:

WG czy VNT

: sob wrz 15, 2012 17:01
autor: EnejVW
Na pewno będzie tdo4, tylko zakładać ASD czy tą nieszczęsną CHA?
jak na ASD z dołu pojedzie jak 1Z to będę zadowolony.

WG czy VNT

: sob wrz 15, 2012 19:56
autor: Michał_1977
arwam,ale co Ty mi tu pitolisz? Ja ze skrzynią ASD na 3ce dobijam do 130km/h i mam coś ok. 5000rpm,a może nawet więcej,więc przetłumacz mi z Twojego na nasze-ile Twój klekot się kręci.
Pomijając opory powietrza itd. a biorąc pod uwagę wysokie kręcenie silnika,to na 5ce powinieneś mieć przynajmniej 3 paki :goof:

WG czy VNT

: sob wrz 15, 2012 20:20
autor: EnejVW
Michał_1977, wedłud moich obliczeń na ASD na 3 przy 6000 jest jakieś 155km/h(mogłem się pomylić)
także teoretycznie do 160 mógł dociągnąć.
A jaką ty masz turbinkę?

WG czy VNT

: ndz wrz 16, 2012 07:03
autor: Michał_1977
TDiesel power pisze:A jaką ty masz turbinkę?
Zajefajną.
T3 od VW LT 2,4TD. W połączeniu z pompą 11mm,bardzo fajnie dmucha.Wskazówka wskaźnika doł. zaczyna się podnosić od 1800rpm :bajer:

WG czy VNT

: ndz wrz 16, 2012 09:11
autor: EnejVW
Michał_1977, i jak ci się jeździ na tej ASD?

WG czy VNT

: ndz wrz 16, 2012 10:10
autor: Michał_1977
TDiesel power pisze:jak ci się jeździ na tej ASD?
Wyśmienicie,ale po swapie na AAZ,mogłaby być nieco dłuższa,zwłaszcza 2 pierwsze biegi.

WG czy VNT

: ndz wrz 16, 2012 12:01
autor: biznes88
ciepek, Masz jakis filmik jak jezdzi autko na tej turbinie. Tez o niej myslalem kiedys . . . Od ilu wstaje i ile pompuje?