Z 1.6d do TD

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
adamer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 11:45
Lokalizacja: Lędziny ŚLĄSK
Kontakt:

Z 1.6d do TD

Post autor: adamer » wt mar 19, 2013 11:00

Mam 1.6d JP. Jak rozwiązać sprawe z podłączeniem Turbiny? Bo mam wszystkie części z 1.9td AAZ, dokładnie kolektory, T2-jke, przewody olejowe itd. pompa z AAZ do 1.6d niestety nie pasuje bo inne osadzenie kółka i musiałbym robic adapter.. Wtryskiwacze z AAZ także mam gotowe do założenia. :grin:
Przewód doprowadzający z filtra oleju pasuje? Wiem, że musze zmienić miske i rure spływu z turbiny z 1.6 TD włożyć ;)


VW Golf II GLD 91' 1.6d JP 4b

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3830
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Z 1.6d do TD

Post autor: grandi » wt mar 19, 2013 13:38

A natrysk na denko tłoka , ktoś już robił taki prijkt pojezdziło to dwa lata i cylindry spuchły od temp


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Marcin mk1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: ndz paź 24, 2010 10:48

Re: Z 1.6d do TD

Post autor: Marcin mk1 » wt mar 19, 2013 20:02

grandi pisze:A natrysk na denko tłoka , ktoś już robił taki prijkt pojezdziło to dwa lata i cylindry spuchły od temp
Nie cylindry tylko tłoki jak to by wytrzymało 2 lata to i tak długo :-) Tzn.zależy co chcesz osiągnąć z tego silnika, jak będziesz jeździł i w jakim jest stanie ten D.Wtryski zostaw od JP bo są wydajniejsze od tych z AAZ.Do pompy musisz przełożyć jej całe mocowanie z 1.9.Wiadomo twoja decyzja ale ja bym się na takie coś nie porywał ze względu na brak natrysku oleju na tłoki jak już kolega wspomniał.



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Z 1.6d do TD

Post autor: EnejVW » wt mar 19, 2013 23:38

Lepiej będzie kupić goły słupek z td i do tego wpakować te graty, chyba że to do spokojnej jazdy na co dzień chcesz to jeszcze by dało radę.



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Z 1.6d do TD

Post autor: J.B.S. » wt mar 19, 2013 23:50

Nie gadajcie da sobie rade spokojnie chyba że zacznie pod 160 koni robić i pałowac dez sensu.
Jak masz pewnego D ,to zakładaj graty na niego.
Kolega Euglen miał chyba przerobionego zwykłego diesla i wytrzymał dwa lata,ale dowalał do pieca dobrze.Jak będziesz jeździł z głową to nic mu nie bedzie.



Awatar użytkownika
adamer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 11:45
Lokalizacja: Lędziny ŚLĄSK
Kontakt:

Z 1.6d do TD

Post autor: adamer » śr mar 20, 2013 12:48

Mam pewny silnik w stanie bardzo dobrym , od nowości 57tyś przejechane :bigok: Także będę ładował do niego te graty, jak sie sypnie to sie załatwi nowy i tyle, szkoda mi go nie będzie. Jakieś 120km bym chciał uzyskać, a auto nie będzie do pałowania, zwykła jazda na codzień powolutku na glebie :chytry: :grin:
Teraz następujące sprawy:

Które wtryski? 130bar JP czy 155bar AAZ ?
Pompa AAZ z kółkiem do JP - mocowanie, osadzenie spasuje czy kupować łape od AAZ?


VW Golf II GLD 91' 1.6d JP 4b

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Z 1.6d do TD

Post autor: marcinas1983 » śr mar 20, 2013 15:16

adamer pisze:Pompa AAZ z kółkiem do JP - mocowanie, osadzenie spasuje czy kupować łape od AAZ?
i myślisz, że łapa od AAZta załatwi sprawę?? Otóż nie... trzeba po prostu kupić kółko od AAZta i do tego obudowę paska rozrządu od AAZta lub wywiercić w starej otwór tam gdzie będzie wypadać nakrętka w obudowie.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
adamer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 11:45
Lokalizacja: Lędziny ŚLĄSK
Kontakt:

Z 1.6d do TD

Post autor: adamer » czw mar 21, 2013 01:11

Pytam sie o sama lape, kolko juz mam :)


VW Golf II GLD 91' 1.6d JP 4b

Awatar użytkownika
adamer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 11:45
Lokalizacja: Lędziny ŚLĄSK
Kontakt:

Z 1.6d do TD

Post autor: adamer » czw mar 21, 2013 01:13

Pytam sie o sama lape, kolko juz mam :)


VW Golf II GLD 91' 1.6d JP 4b

Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Z 1.6d do TD

Post autor: EnejVW » czw mar 21, 2013 09:58

łapy nie musisz zmieniać bo to jest to samo



Awatar użytkownika
adamer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 11:45
Lokalizacja: Lędziny ŚLĄSK
Kontakt:

Z 1.6d do TD

Post autor: adamer » pt mar 22, 2013 01:11

Ok czyli jeden problem z glowy.. :) Jako intercooler zastosuje ten ze sprintera ktory miesci sie fajnie przed chlodnice :) Dzieki za porady, teraz pozostalo dozbierac kilka brakujacych elementow i skladac, stroic i zobaczymy co z tego wyjdzie :) Dzis zaczalem robic pelen wydech przelotowy 2,25"


VW Golf II GLD 91' 1.6d JP 4b

Awatar użytkownika
PhoeniX
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2167
Rejestracja: śr maja 18, 2011 18:04
Lokalizacja: Bad Dirsdorf
Auto: MK2 oraz MK3
Silnik: 2xRP

Z 1.6d do TD

Post autor: PhoeniX » sob kwie 27, 2013 09:11

Witam podłącze sie do tematu, abym kolejnego WARMA nie dostał. W czwartek skasowałem swojego MK2 1.6 TD i wypatrzyłem 1.6 D celem zakupu. Jeżeli kupię chciałbym trochę wzmocnić tego zwykłego Dieselka elementami z motoru TD. Ma to sens? Czy lepiej szukać TD lub GTD


PhoeniX
Boże jak umrę, nie pozwól mojej żonie sprzedać auta za cenę zakupu z umowy
MK2 by PhoeniX http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6250552

Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Z 1.6d do TD

Post autor: EnejVW » sob kwie 27, 2013 12:33

PhoeniX, ja bym kupował budę i wkładał silnik z rozbitego tdka



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Z 1.6d do TD

Post autor: piotrekgal » ndz maja 05, 2013 23:15

EnejVW pisze:ja bym kupował budę i wkładał silnik z rozbitego tdka

dobrze Ci kolega radzi :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości