Strona 1 z 1

1.9 TD ABL + LDA z AAZ nie reguje na gaz

: czw paź 10, 2013 23:38
autor: Cycu86
Witam,

dziś wykonałem przeróbkę pompy w moim T4 z silnikiem ABL. Polegała ona na założęniu LDA z AAZ do mojej eco pompy.

Dawcą jest wspomniana pompa z silnika AAZ. Cała góra została przełożona do mojej pompy - bez wyciągania jej z samochodu.
wycięty został bolec w mojej eco pompie który mial blokować działanie LDA.

po skręceniu, dłuższym kręceniu rozrusznikiem w celu odpowietrzenia, po korektach na śrubie od dawki paliwa udało się odpalić silnik.

pracuje ładnie jak wczesniej, silnik reaguje na wyciągniecie przyspieszacza - obroty toche wzrosły.

Problem się pojawił kiedy chciałem ruszyć. Silnik nie reaguje na gaz - wogóle.

i tu teraz moje pytanie do was, od czego zacząć sprawdzać, gdzie szukać blędu który popełniłęm sskręcając pompe, czy może to kwestia regulacji śrubkami ???.


Dodam że jak już odkręciłem swoja eco góre pompy i odkręciłem LDA z AAZ, porównywałem je obie. zdemontowałem z nich governery i tu się przyznam że mogłem je pomylić :kac:
co więcej podczas porównywania governerów z obu pomp okazało się że jeden był dłuższy o ~5mm. Dłuższy był trzpień na którym jest malutka sprężynka i ta metalowa zawleczka. Czy pomylenie governerów i założenie długiego zamiast krótszego lub odwrotnie może skutkować brakiem reakcji na gaz ??

ponadto bylbym wdzieczny jakby ktoś udostepnił mi schemat jak co i gdzie która podkladka ma iść w jakiej kolejności jeśli chodzi o te podkladeczki od strony zawleczki bo one jak juz zdemontowałem zawleczkę, to spadly z trzpienia no i się mogły pomieszać i źle je zmontowałem.


Prosze o rady, bo autko musi jeździć

1.9 TD ABL + LDA z AAZ nie reguje na gaz

: pt paź 11, 2013 08:39
autor: marcinas1983
Cycu86 pisze:co więcej podczas porównywania governerów z obu pomp okazało się że jeden był dłuższy o ~5mm. Dłuższy był trzpień na którym jest malutka sprężynka i ta metalowa zawleczka. Czy pomylenie governerów i założenie długiego zamiast krótszego lub odwrotnie może skutkować brakiem reakcji na gaz ??
domyślam się, że tu jest problem... możesz to sprawdzić przez przełożenie dźwigni gazu na ośce gazu. Czyli ośkę gazu musisz przestawić o jeden ząbek w lewo i wtedy zobaczyć czy będzie reagować na gaz.

Re: 1.9 TD ABL + LDA z AAZ nie reguje na gaz

: pt paź 11, 2013 09:24
autor: Cycu86
no tak tylko nie wiem o jaki ząbek może chodzić???

skladając spreżynki od gazu wszystkie elementy w sumie wchodziły luźno, albo może nie zwróciłem uwagi. Oby to było to bo nie chciałbym rozkręcać pompy znowu.

możecie podpowiedzieć jak wyregulować tą dźwignie od gazu ze spreżynkami ??? tak na wypadek jakby się okazało że obkręciła mi się całkiem i nie wiem w jakim polozeniu powinna być.

1.9 TD ABL + LDA z AAZ nie reguje na gaz

: pt paź 11, 2013 09:27
autor: marcinas1983
Cycu86, ośka gazu ma wieloklin, dźwignia gazu ma wieloklin... na dźwigni gazu ma kreski zaznaczone, albo 3 po jednej stronie i drugiej, albo 5... na ośce gazu masz nacięcie i to nacięcie przeważnie jest ustawione na środek kresek na dźwigni gazu możesz sugerować się tymi kreskami i przestawić tak, żeby auto reagowało na gaz.

1.9 TD ABL + LDA z AAZ nie reguje na gaz

: pt paź 11, 2013 16:47
autor: Cycu86
dzieki, juz działa i reaguje na gaz.

a czy jak pomysle regualcje i przesune o jeden ząbek nie w tą strone co trzeba, to moze dojść do sytuacji że auto bedzie mnieć mniejszego kopa przy bucie w podloge ?? tak jakby gaz wciskal sie mniej

1.9 TD ABL + LDA z AAZ nie reguje na gaz

: sob paź 12, 2013 13:30
autor: marcinas1983
Cycu86, jak za źle ustawisz ośkę względem dźwigni gazu w jedną lub drugą stronę to:
- nie będzie reagowaćna gaz/albo słabo będzie się wkręcał na obroty,
- po odpaleniu automatycznie obroty wzrosną prawie na max'a i zamknie obrotomierz