Które koncówki wtrysku do uturbionego 2,4D

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Rdauskas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 20:28

Które koncówki wtrysku do uturbionego 2,4D

Post autor: Rdauskas » czw mar 20, 2014 21:24

W moim nieco większym VW (T4) rok temu robiłem remont silnika + uturbienie. Załozona zotała pompa z LDA od audi 100TD. Rozpylacze we wtryskach zostały stare, a jedynie podniosłem ciśnienie otwarcia ze 130 do 155 bar ( o ile dobrze pamiętam ). I w sumie auto jeździło ok. Po uturbieniu silnik zrobił się głośniejszy ale nie żadne tam klekoty ( spalanie stukowe ),.. po prostu głośniej pracuj. I zastanawiam się czy coś by zmieniło ( pod jakimkolwiek względem ) gdybym zastosował rozpylacze od wtryskiwaczy z silnika 1,9TD (?). Nie wiem jaka jest pomiędzy nimi róznica. 1,9 i 2,4 to w zasadzie ta sama konstrukcja tyle, że 4 lub 5 cylindrów. A jednak w 1,9TD są inne rozpylacze niż w 2,4D. Ma ktoś może jakąś wiedze w tym zakresie?
P.S.
W zasadzie to mam nawet trzy opcje:
1. Wtryski jak do 2,4D z podniesionym ciśnieniem 130>155 bar.
2. Wtryski jak do 1,9 TD 155 bar.
3. Wtryski jak do Audi 100TD 155 bar.
Jest tu jakiś "wujek dobra rada"? :)



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Re: Które koncówki wtrysku do uturbionego 2,4D

Post autor: EnejVW » pt mar 21, 2014 20:17

Najlepiej podaj nr swoich wtrysków czy masz jedno czy dwu sprężynowe, wtedy ci się doradzi jakie będą lepsze, jeśli jedno to z 1.6 td(chyba to samo co audi 2.0) z silnika SB symbol bodajże dnosd274.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Które koncówki wtrysku do uturbionego 2,4D

Post autor: marcinas1983 » pt mar 21, 2014 23:03

Rdauskas, zasada jest taka, że powinno się zamontować wtryski do pompy wtryskowej, czyli jak masz pompę z audi 100 TD to takie wtryski wkładasz...
Rdauskas pisze:Rozpylacze we wtryskach zostały stare, a jedynie podniosłem ciśnienie otwarcia ze 130 do 155 bar
i to jest powodem głośniejszej pracy silnika.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Rdauskas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 20:28

Re: Które koncówki wtrysku do uturbionego 2,4D

Post autor: Rdauskas » sob mar 22, 2014 00:37

marcinas1983 pisze: i to jest powodem głośniejszej pracy silnika.
To tu wam opowiem ciekawostkę. Latem syn z kolegami wybrali się tym busem do Grecji. Pod Budapesztem auto stanęło. Okazało się, że padła pompa wtryskowa ( ta od audi100td,.. po regeneracji ). Tatuś ( czyli ja ) zorganizował akcje ratunkową, czyli stara pompa od 2,4D ( bez LDA ) w plecak, rano samolot i już jestm w Budapeszcie. Po zamontowaniu starej pompy auto wyjechało z warsztatu ale straszny muł. Ale za to jakie ciche! ( cały czas wtryski na 155 bar ). Jadąc autostradą stawałem na każdym parkingu i podkręcałem dawke paliwa ( ze 4 razy ). Za każdym razem auto robiło się żywsze ale i głośniejsze. Więc głośność nie jest raczej wynikiem samego podniesienia ciśnienia na wtryskach tylko zwiększenia "pałera" na garach.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Które koncówki wtrysku do uturbionego 2,4D

Post autor: marcinas1983 » sob mar 22, 2014 00:46

Rdauskas, to ja Tobie pokażę co się dzieje z wtryskiem gdy zwiększy się ciśnienie ponad to co producent przewidział czyli 115-120 barów, a kolega forumowy podniósł ciśnienie otwarcia na 175 barów...

[youtube][/youtube]

a tak wygląda pylenie tej samej końcówki ustawionej jak producent przewidział...

[youtube][/youtube]


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Rdauskas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 20:28

Które koncówki wtrysku do uturbionego 2,4D

Post autor: Rdauskas » sob mar 22, 2014 01:26

Ale czy to ten sam wtryskiwacz? Może ten z 1-szego filmu jest stary i zużyty, a z 2-go filmu nowy?
Wiem, że to inne technologie ale obecnie w układach CR walka idzie o ciągłe podnoszenie ciśnienia paliwa bo to się równa lepszemu rozpyleniu. Czy w starych rozpylaczach czopikowych ( z filmu ) nie jest tak samo? Podniesienie ciśnienia może pogorszyć rozpylenie?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Które koncówki wtrysku do uturbionego 2,4D

Post autor: marcinas1983 » sob mar 22, 2014 01:33

Rdauskas, to jest ta sama końcówka 265 z mercedesa diesla, ale na 2 różnych ciśnieniach otwarcia... seryjnym dla merca na 2 filmiki i podniesionym na pierwszym obie końcówki nowe. Tylko widzisz... CR to nie stary diesel, gdzie ciśnienie wtrysku jest ustalone dla danej końcówki i gdy to ciśnienie podnosisz wtedy igła rozpylacza znajduje się w innym miejscu a to powoduje że wtrysk nie rozpyla tak jak przewidział producent a sika jak mu się chce. Co zresztą widać na tych filmikach. Niestety tego się tak nie obejdzie jak się wydaje. To nie jest tak, że... a se przerobię pompę, wtryski założę od innego auta, podniosę do tego ciśnienie i będzie lux... owszem będzie to jeździć, ale pytanie jak :helm: ?? Dlatego Tobie napisałem o tym, że do pompy od audika powinieneś zapodać końcówki od audi i ustawić je na dane ciśnienie jak producent przewidział.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Rdauskas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 20:28

Które koncówki wtrysku do uturbionego 2,4D

Post autor: Rdauskas » sob mar 22, 2014 01:41

I być może tak zrobię,.. lub od 1,9 td ABL, które też mają 155bar. Ale musze dodać, że do awarii pompy przez pół roku auto jeździło super. Może nie rakieta, ale znajomy swoim VW T4 2,5TDI jechał za mną i gratulował mi potem bezdymnego odejścia. A sama głośność,.. no coż,.. może wytłumienie auta nie dostosowane do mocniejszego silnika. Bo tak na chłopski rozum- żeby była większa moc to musi być większy wybuch w cylindrze,.. a więc i głośniejszy :) Ale chyba kupie rozpylacze na 155 bar ( audi czy VW ? :) ) i wymienie. Akurat wtryski mam wyjęte,.. wymiane i regulacje zrobie sam.
P.S.
Nie wiem czy rozpylacze do tego audika są jeszcze dostępne. Te auta produkowali ćwierć wieku temu :)



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Które koncówki wtrysku do uturbionego 2,4D

Post autor: marcinas1983 » sob mar 22, 2014 01:52

Rdauskas, w swoje obsady wsadź końcówki jakie powinny być dla tej pompy wtryskowej i powinieneś być zadowolony. Końcówka wtryskiwacza ma nie tylko podać odpowiednią dawkę, rozpylić ją, ale też wytłumić ciśnienie panujące między sekcją tłoczącą a wtryskiem... dlatego są różne końcówki do różnych silników jak i pomp. Bo gdyby to nie miało żadnego znaczenia to byłby jeden typ pompy i końcówki wtrysku do wielu silników a tak niestety nie jest.
Rdauskas pisze:znajomy swoim VW T4 2,5TDI jechał za mną i gratulował mi potem bezdymnego odejścia
ojciec ma 2.4 AAB po remoncie również, w pompie zrobiony gov mod i timing mod, dawka seria nowe końcówki wtrysków... to auto sprawia wrażenie mułowatego, mamy też drugiego T4 z 1.9 diesel 1X chyba oznaczenie silnika i ten 1.9 blaszak daje takie uczucie, że się lepiej zbiera niż 2.4 8 osób cały przeszkolony. Też masz problem z dziwnymi drgawkami silnika między 1.5 a 2 tys obr/min gdy gazuje się na postoju??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Rdauskas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 20:28

Re: Które koncówki wtrysku do uturbionego 2,4D

Post autor: Rdauskas » sob mar 22, 2014 02:02

U mnie najbardziej ta telepawka jest wyczuwalna w przedziale 1200-1500 obr. Auto przejeździło tak rok i 10 kkm po remoncie ale wczoraj silnik poszedł ponownie do małej rozbiórki i szukamy przyczyny.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Które koncówki wtrysku do uturbionego 2,4D

Post autor: marcinas1983 » sob mar 22, 2014 02:06

Rdauskas, przeszukałem neta i wychodzi na to, że audi 100 2.0TD ma końcówki takie jak 1.6TD JR 70KM.
Rdauskas pisze:U mnie najbardziej ta telepawka jest wyczuwalna w przedziale 1200-1500 obr. Auto przejeździło tak rok i 10 kkm po remoncie ale wczoraj silnik poszedł ponownie do małej rozbiórki i szukamy przyczyny.
trochę poczytałem na ten temat i... nie ma rozwiązania tego problemu... może kwestia wyważenia silnika?? W każdym razie jest coś takiego i nie wiemy jak sobie z tym poradzić. Poprawia się to trochę gdy opóźni się kąt wtrysku, ale wtedy zaczyna dymić niespaloną ropą jak zimny i gorzej odpala, ale to nie ważne napisz jak będzie się AAB turbo zbierał na końcówkach nowych.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Rdauskas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 20:28

Które koncówki wtrysku do uturbionego 2,4D

Post autor: Rdauskas » sob mar 22, 2014 02:18

To jak będzie się zbierał zależy też od regulacji dawki i turba. Przed awarią pompy ustawiłem dawkę tek, że na hamowni wyszło 92 KM ( NM nie pamiętam ) i w zasadzie bez dymu. Zrobie wtryski, zrobiona ( poprawiona ) też będzie głowica bo ssące popuszczały. Zobaczymy co wyjdzie. Zaraz po remoncie miałem bardzo równą kompresje,... 26 na wszystkich garach ,.. To się kwalifikuje do remontu :) A z tym telepaniem to wiem, że ten typ tak ma. Ale mój telepał za bardzo.



arwam

Które koncówki wtrysku do uturbionego 2,4D

Post autor: arwam » pt kwie 25, 2014 19:04

EnejVW, w 2.4D nie było dwusprężynówek. ja proponuję założyć końcówki z silników JR lub SB,
na tych drugich przy ciśnieniu 155bar, daje isę wykrzesać sporo ponad 200KM, przy silniku 1.9TD

co do pompy to można w korpus tej od 2.4D wrzucić tłokorozdzielacz i falę z 2.5TDI R5.
wtedy zamiast 8mm masz 11mm, pompa od silników 2.5TDI pozwala w nich na rozwinięcie mocy nawet 230-240KM.
w TD można trochę więcej wydusić,
szkoda że nie zrobiliście próby olejowej, wiedzielibyście teraz czy szukać problemu małej kompresji w dolnej czy w górnej części silnika.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Które koncówki wtrysku do uturbionego 2,4D

Post autor: marcinas1983 » śr sie 26, 2015 13:34

Mały odkop :helm: .

Powoli zbieram informacje na temat uturbienia 2.4D AAB i chciał bym się Rdauskas, dowiedzieć czy ogarnąłeś już swoje auto?? Na jakich końcówkach teraz jeździsz??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości