Strona 1 z 52

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

: pn lip 17, 2006 09:15
autor: adam16v
Witam! od niedawna jestem posiadaczem auta z opisu. Podczas kupna byłem pewny że to jest wersia 70KM, ale jak się teraz wgłąbiłem w dane to już wiem że to wersia eko i marne 60km :grrr: . troche poczytałem na forum i na necie o zwiększaniu ciśnienia turbo w mk2, ale niewiem jak sie to ma do mojego silnika 1V. warto coś z tym robić? czy podkręcenie turbo do jakiś 0.8-0.9 bara da mi coś? chodzi mi o podniesienie troche dynamiki auta nie obniżając zabardzo jego trwałości. Proszę o jakieś rady, linki! :okej: dodam że jest to wersia z katalizatorem 60 KM/110Nm

[ Dodano: 17 Lip 2006 10:42 ]
Zastanawiam sie nad wymontowaniem katalizatora tylko czy to duzo da i niepogorszy żywotności silnika?

: pn lip 17, 2006 11:07
autor: Cinek
to chyba nie czytałeś wszystkiego dokładnie. wszyskto było opisane już kilka razy. pompa inna, większe ciśnienie i dopiero większe ciśnienie turbo. katalizator obowiązkowo out.
i polecam opcje szukaj, na pewno znajdziesz wszystko

: pn lip 17, 2006 12:58
autor: adam16v
A w zabawy z wymianą pompy to sie niechce bawić. Czy duzo zysskam z tych obecnych 60KM poprzez wywalenie katalizatora i dodanie IC?

: pn lip 17, 2006 14:55
autor: zaprzal
adam16v pisze:Czy duzo zysskam z tych obecnych 60KM poprzez wywalenie katalizatora i dodanie IC?
nieduzo. Zwieksz najpierw cisnienie i lekko dawke, ale ze wzgledu na pompe na duzo sobie nie mozesz pozwolic, ale napewno to odczujesz.

poza tym http://forum.vwgolf.pl/search.php

: pn lip 17, 2006 15:55
autor: adam16v
Wszyscy na forum jak przeglądałem posty piszą o zamulonym i ekonomicznym silniku 1V, a patrząc w dane techniczne spalania (fabryczne) to właściwie wszystkie wersie 1.6D i TD sa ekonomiczniejsze niż 1V. Inna sprawa że 1V ma jako jedyny katalizator. Jasną sprawą jest że katalizator wywiera opór na spaliny w wydechu ale czy na tyle że zwiększa spalanie o kilka dzisiątych litra? Jeśli by tak było to zastąpienie katalizatora rurą przelotową poza niewielkim zyskiem na mocy powinno zaowocować spadkiem zpalania?

: pn lip 17, 2006 16:18
autor: vw_vandal
adam16v, jeżeli chcesz coś kombinować w 1V to zacznij od wywalenia kata i zamontowaniu pompy z "grzybkiem". Po tym zabiegu nie poznasz fury. Ja obecnie kombinuje przy 1V. Mam już pompe z "grzybkiem" i wywaliłem kata. Za radą kolegi zaprzal, zakupiłem wskaźnik doładowania i co się okazało turbo dmucha do 0.9 bara ale musiałem zakręcić zawór bezpieczeństwa na amen. Teraz myśle, że ma moc jak JR (bo z autem żony idę łeb w łeb :P, a ma JR GTD). Na dniach montuje IC (orginalny od SB ale można zamontować jakiś przed chłodnicą i będzie lepiej) napewno będę musiał zwiększyć trochę ciśnienie i obróce tą membrankę w grzybku oraz zwiększe dawkę paliwa i nie będę miał litości dla bendzyn :bigok:. Mój tuning wyniusł mnie:
- pompa 150 + 140 regeneracja = 290 zł
- nastawka na kolektor (tam podłanczasz ciśnienie do pompy) 40 zł
- wywalenie kata 20 zł
- IC (orginalny) 450 zł ale można kupić jakiś inny od 100 w zwyż. Mam na sprzedaż od Polo g40, jakby co.
- ustawiasz sam
- no i paliwko bo trzeba było jeżdzić za gratami z 50 zł

Reasumując opłaca się

Bez pompy nie masz nawet co myśleć że coś wydembisz z tego silnika. A potencjał jego jest duży bo nigdy nikt mu sie wstawiał w pi....

: pn lip 17, 2006 17:41
autor: zaprzal
adam16v, w danych technicznych moze i tak, ale w praktyce 1v i tak malo pali

: pn lip 17, 2006 17:45
autor: vw_vandal
Tu się zgodze z przed mówcą mi palił 4,8 w miescie 4,2 na trasie jazda tak do 110 km\h. Jak założyłem pompe pali 5 l na trasie 5.9 l w mieście. Różnica litra ale frajda lepsza :P

: pn lip 17, 2006 21:20
autor: adam16v
Jutro jestem umówiony u mechanika na wywalenie kata. dalej pomyślę o IC a potem zobaczymy, bo szykują mi się inne wydatki:D

[ Dodano: 17 Lip 2006 21:23 ]
Aha szukałem tych zaworów na turbosprężarce , ale za cholerę nie mogłem ich zlokalizować. Aha, co daje ta przeróbka pompy z gzybkiem coś tam ze sprężynką i membrankom?

: pn lip 17, 2006 21:47
autor: adam16v
Aha, już czaję. A do tego trzeba wymianiać cała pompę czy nada się moja i wystarczy przełożyć jakieś części? Aha, czy dysponuje ktoś screenami z ETKA z moja trurbinką ? bo jak wspomniałem oglądałem turbinkę dzisiaj i za diabła żadnych śrubek regulacyjnych i zaworów zlokalizować niemogłem. Jeszcze jedno, czy lekkie podniesienie ciśnienia doładowani bez zwiększania dawki paliwa da choćby troszkę więcej poweru ?

: wt lip 18, 2006 07:11
autor: Cinek
a ty jak pijesz a nie jesz to masz więcej poweru ?? na powietrzu sie nie jeździ

: wt lip 18, 2006 07:35
autor: adam16v
No w sumie prawda... :helm: