Strona 1 z 4

Swap z 1.6 PN na AAZ.Pomożecie?

: ndz lis 30, 2014 16:56
autor: Domismchw
Witam,mam kilka pytań dotyczących swapa z 1.6PN na AAZ.Jaki najlepiej licznik kupić żeby był z obrotkiem?;) Pytanie następujące muszę zmieniać bak w mk2 od 1.6 TD ? czy sam kosz podejdzie od mk3? :chytry: :chytry: Na chwile obecną mam wyciągnięty silnik z mk2 i przy okazji robię clean look,chwilowo u lakiernika jest goferek. Z mk3 silnik też już wytargany i wszystkie częśći do swapa potrzebne. Dzięki za wszelkie porady!! :pub: :pub:

Swap z 1.6 PN na AAZ.Pomożecie?

: pn gru 01, 2014 01:39
autor: bartek18150
co do swapa to nie powiem za wiele, ale co do silnika to proponuje poszukac przerobionej pompy z glowica TDI, zestawic to z wtryskami z mercedesa, oraz turbina TDS TD04.
Bedzie z tego kupa dymu i jakies 185km i 390NM

Swap z 1.6 PN na AAZ.Pomożecie?

: pn gru 01, 2014 09:32
autor: Domismchw
bartek18150 moj aaz juz ma turbo do bmw 2.5tds wwtryski od sb-ka i zmodzona pompe,ja mialem ten silnik w mk3 ale niestety dzwon z nie mojej winy;(i kupilem mk2 zrorbilem na bustwo tylko teraz swapnac i pompe 11mm zapodac i sprzeglo organiczne ;)moze ktos sie wypowie co do licznika;)bo bak to juz padlo ze zmienie od mk2 1.6Dalbo 1.6Td ;) powiecie mi czy bak 1.6td a 1.6D tp wszystko tp samo,spasuje mi wtedy kosz od mk3?;)bartek 18150 powiedz mi skad wiesz ze akurat tyle jest km i nm z takich modow?;]ja myslalem ze 150km to maks wyciagne z tych modow co pisales;]

Swap z 1.6 PN na AAZ.Pomożecie?

: pn gru 01, 2014 10:27
autor: Havan
Licznik załatw sobie z mk2 1.6 TD z obrotomierzem ja mam taki w swoim mk2 aaz na skrzyni od tdi i jest gitarra.

Co do modów to też myslałem że na pompie 10 więcej jak 150 nie będzie..

Domismchw Jak u Ciebie się sprawuje TD04? Ja mam wersję 13T i w tym tygodniu dokończę wojować z pompą i na weekend będę już coś tamjeździł. Jakie moce wykrzesałeś?? Jakiś filmik? Ciekawy jestem czego mogę się spodziewać :)

Swap z 1.6 PN na AAZ.Pomożecie?

: pn gru 01, 2014 17:16
autor: Domismchw
Havan TD04 sprawuje się bardzo dobrze jezdzilem na 1.1bara lecz za mała pompa ( dawka paliwa na max,govermod,ogranicznik dawki paliwa wywalony,przyspieszony kat wtrysku,boost pin).Teraz jak już wpadnie 11mm to myślę że zrobi robotę.Myślę że moc na moim setupie to było około 130 km ale trudno ustrzelić trzeba by na hamownie pocisnąć.Icka miałem od Grandepunto ale teraz już zakupiłem orurowanie z kwasówki 57mm i icka FMiC dość spory średnica otworów 57mm.Dolot 70mm kwasówka stożek simota.Powiem Ci że ładnie hulało lecz brakowało paliwka i sprzęgła;(Sprzęgło rozwiąże sprawę bo założę organiczne a słyszałem że wytrzymuje 500~`600NM ale mogę się mylić :grin: :grin: Czyli licznik wkładać od 1.6 TD i jakoś to trzeba przerobić bo w mk3 jest jedna kostka a w mk2 dwie i linka na dodatek. :grin: :grin:

Swap z 1.6 PN na AAZ.Pomożecie?

: pn gru 01, 2014 23:22
autor: bartek18150
Domismchw pisze:Teraz jak już wpadnie 11mm to myślę że zrobi robotę
Tylko do takiej glowycy to turbo za male bedzie, zapcha sie szybko TD04

Swap z 1.6 PN na AAZ.Pomożecie?

: wt gru 02, 2014 00:05
autor: Michał_1977
Domismchw pisze:Jaki najlepiej licznik kupić żeby był z obrotkiem?
Od mk2 1,6TD ale jest taki myk,że trzeba obrotek wyskalować,bo będzie przekłamywał.

Swap z 1.6 PN na AAZ.Pomożecie?

: wt gru 02, 2014 00:10
autor: Qball
Domismchw pisze:bo w mk3 jest jedna kostka a w mk2 dwie i linka na dodatek.
Nie jest to problem przerobić na jedną wtykę. Jest w FAQ temat jak to zrobić. Sam to robiłem i żaden problem, tyle że po sawpie na AAZ jak Michał pisze trzeba obrotomierz wyskalować ale to nie taki problem. W kwestii licznika się nie wypowiadam bo nie wiem :jezor:

Swap z 1.6 PN na AAZ.Pomożecie?

: wt gru 02, 2014 08:45
autor: Domismchw
bartek18150 Tylko do takiej glowycy to turbo za male bedzie, zapcha sie szybko TD04
To co myślisz zrobić na moim miejscu co do pompy mniejszą niż 11mm wpakować czy od razu 11mm i kolejna zmiana turba? Szkoda mi trochę tego turba od razu wywalać bo ono ledwo co zostało zamontowane i zaraz był dzwon;/ Tylko jakie to turbo mocniejsze dać ?;] Przypuszczam że już na większym turbie i pompie 11mm pasuje zmienić słupek od 1Z :hmm: :hmm:
Trochę czytałem na te tematy i chłopaki pisali że z tym turbem i pompą 11mm nawet robi robotę :okej: :okej:

Michał_1977 Czyli linka jest od licznika,jedna kostka odpowiada za kontrolki a druga kostka za obrotek? :chytry: :chytry: Dobrze myślę? :grin: :grin:

Swap z 1.6 PN na AAZ.Pomożecie?

: wt gru 02, 2014 09:31
autor: Michał_1977
Domismchw pisze:jedna kostka odpowiada za kontrolki a druga kostka za obrotek?
Niekoniecznie tak musi być,bo w nowszych licznikach z jedną kostką też były obrotki :bigok:
Domismchw pisze:Czyli linka jest od licznika
Tak. Obrotek jest zasilany bezpośrednio z altka (wyjście W) :bajer:

Swap z 1.6 PN na AAZ.Pomożecie?

: wt gru 02, 2014 09:42
autor: Domismchw
Michał_1977 dzięki wielkie za info i myślę że jakoś sobie poradze z tym licznikiem :okej: :pub: :pub: :pub: Powiedz mi bo ty w tym siedzisz dość ostro wystarczy TD04 na pompe 11mm czy za długo na tym nie pohulam ? tym masz już u siebie zamontowane turbo od l-tka? :grin: :grin: :grin:

Swap z 1.6 PN na AAZ.Pomożecie?

: wt gru 02, 2014 09:52
autor: Havan
Ja mam obrotomierz od MK2 TD na jeden wtyk i normalnie go podpiąłem jak była stara wiązka. Fakt był problem z obrotami i założyłem kółko od alternatora 2,5 TDI R5 i mi dobrze pokazuje bez skalowania a sprawę skrzyni od TDI i liczników od 1.6 załatwiłem linką prędkościomierza z mk2 1.3 NZ i prędkość też już jest wporzo :P Przynajmniej narazie ale jeszcze wszystko dokładnie posprawdzam dla pewności.

Swap z 1.6 PN na AAZ.Pomożecie?

: wt gru 02, 2014 10:12
autor: Michał_1977
Domismchw pisze:wystarczy TD04 na pompe 11mm
Zależy jaka TD04 i na jakiej dawce zamierzasz jeździć,no i podstawowe pytanie-jak zrobiona pompa i na czym.
TD04-13 może dać radę :?
Ja poruszam się na pompie Iveco Turbo Daily 2,8 i jest w całości na ori częściach tylko z govem i timingiem. Zadowolony jestem z niej :bajer:

Swap z 1.6 PN na AAZ.Pomożecie?

: wt gru 02, 2014 16:00
autor: Domismchw
Michał_1977 suszarka u mnie siedzi TD04-11G-4 .Pompe myślę że zbuduję ze znajomym bo co do pompy to trochę ciężka sprawa jak dla mnie( z drobnymi modami na seryjnej pompie sobie poradziłem ale nie mam stołu probierczego ani na tyle wiedzy żeby od podstaw zbudować 11mm)
Teraz jestem w trakcie clean look i swapa i potrzebuję wiedzieć jakie wentylatory ewentualnie wentylator zalozyć żebym go zmiescił przed chłodnice albo żeby był jak najbardziej płaski żeby zajął jak najmniej miejsca w komorze a zarówno był w przybliżeniu wydajny taki jak był w mk3 :grin: :grin: niestety problem jest też taki że Icka wkładam przed chłodnice no i tu się robi problem z dopasowaniem wentylatorów :banghead: :banghead: :banghead:

chciałem wyeliminować zbiorniczek płynu chłodzącego lecz nie wiem jak się nazywa profesjonalnie to coś zaznaczone na zdjęciu i gdzie to można kupić? :hmm: :hmm:

Obrazek