Strona 1 z 1

[mk2] 1.6 TD modyfikacja wydechu pod k24 - przelot?

: ndz sty 25, 2015 15:43
autor: Pitterekk
Witam. golfa mam na ukończeniu - pora zabrać się za modyfikację osiągów. Turbina niebawem wróci mi z regeneracji i pasuje odetkać trochę wydech-
Baza:
silnik JR, pompa z grzybkiem, wtryski od SB i turbo k24 = grzech nie podkręcić :hmm:


Otóż zastanawiam się co zrobić z wydechem. Downpipe w najwęższym miejscu w środku ma około 40 mm średnicy. to chyba troszkę mało ? obecnie mam oryginalne dwa tłumiki VW środkowy i końcowy. Końcowy ma bardzo ładną końcówkę z nierdzewki oryginalnie zakrzywioną na bok i nie chcę się go zbytnio pozbywać bo pasuje do wizji auta.

Kupiłem wczoraj downpipe z 1.9TD dla porównania za grosze - nie jest żeliwny tylko stalowy. ale średnica nie wiele większa niż tego żeliwnego ori. teraz moje pytanie brzmi. z jakich materiałów wykonać - i gdzie kupić (najlepiej internetowo) materiały do downpipe ? Spawarki nie mam ale kolega ma migomat, myślę że jak kupie kolanka to coś się pospawa. no i co z resztą wydechu- najlepiej żeby miał rozumiem średnice 2.5 cala ? czy powinno być np. 2.2 ? jaka stal ?

Czy może zrobić downpipe samemu (jaka średnica? ) i kupić od znajomego wydech cały catback INOX 2.5 cala. tylko to jest chyba pełny przelot z jednym tłumikiem tym nad belką ? bo pozostałe tłumiki są przelotowe. Zastanawiam się jak będzie brzmieć ten wydech na 1.6td. pomijam fakt że dwie rury z tyłu nie wiem czy będą dobrze wyglądać. nie będzie za głośno ? Zależby mi żeby właśnie było cicho. Zrobione ma to być dobrze... ale znów 2 tys. na wydech nie mam zamiaru wydać.

http://allegro.pl/vw-golf-ii-sportowy-u ... 42108.html" onclick="window.open(this.href);return false;

[mk2] 1.6 TD modyfikacja wydechu pod k24 - przelot?

: ndz sty 25, 2015 17:02
autor: witboy
wydech mozesz trzaskac ze zwyklej stali i nic sie nie stanie, najczesciej daje sie poprostu rury kotlowe i tyle chyba ze chcesz miec dla lansu kwasa ale dla mnie to zbytek

daj 2.5 cala wydech daj do tego tlumik srodkowy z forda transita i bedzie cud miod i orzeszki koncowego nie musisz wtedy dawac ew jak chcesz 2 koncowki to tylko jakas koncowke wg uznania

[mk2] 1.6 TD modyfikacja wydechu pod k24 - przelot?

: ndz sty 25, 2015 19:40
autor: Pitterekk
a sam końcowy oryginalny mógłby zostać ?? ciężko będzie zrobić downpipe z 2.5 cala bo wtedy zabardzo nie będzie jak śrub dokręcić do turbiny :(

[mk2] 1.6 TD modyfikacja wydechu pod k24 - przelot?

: pn sty 26, 2015 00:18
autor: Q_mac
Wsadz końcowy od GTI, całość przelot (rura) i będzie OK. Niektórzy nawet końcowy bebesza i jest git ;) Zrób swoje downpipe na złączu elastycznym. Ja to zrobilem tak: Obrazek

[mk2] 1.6 TD modyfikacja wydechu pod k24 - przelot?

: wt sty 27, 2015 00:38
autor: Pitterekk
jaka średnice w miare dobrze jest przyspawać do tego kwadratowego elementu co sie przykręca do turbo ? trochę małe zagięcie w dół masz tutaj. chyba że to elastyczne złącze sie tak mocno wygina

[mk2] 1.6 TD modyfikacja wydechu pod k24 - przelot?

: wt sty 27, 2015 01:50
autor: Q_mac
Ja mam inne turbo ;) i tam mam kolanko które skręca pod kątem 90 stopni. Chciałem załadować zdjęcie kompletnego wydechu, ale się nie udało...

[mk2] 1.6 TD modyfikacja wydechu pod k24 - przelot?

: czw lis 05, 2015 02:01
autor: CIUMKA
a mi przerdzewial orginalny orginalny wydechi na zlomie kupiłem kolana z kwasu dokupilem na skladzie mmeteli rure z nierdzewki pospawalem pelny przelot 2 cale i smiga jak benzynka hehe tylko po tym zabiegu turbo wstaje na 0.2 bara max k11, wszystko seria.

[mk2] 1.6 TD modyfikacja wydechu pod k24 - przelot?

: sob lis 28, 2015 19:50
autor: Krzysiek W.
Ja miełem w swoim 1V z turbiną k24 - przelot 2,5 cala z jednym środkowym tłumikiem sportowym. Reszta zespawana z rury stalowej - prosta rura. Jesli chodzi o dp - im większa srednica tym lepiej - lepsze odprowadzenie spalin. Mi kolega wykonał mi na giętarce kolanko o średnicy całego wydechu. Koszt jaki poniosłem to 300. Odczucia po ,,odetkaniu'' :okej: . Jeśli chodzi o głośność - podczas kontroli władza nie czepiała się tego. Przegląd bez problemu. :pub: