Strona 1 z 1

Zmienna geometria VNT gt2556v jak wysterowac mechanicznie?

: ndz gru 11, 2016 18:36
autor: DAMIX_S51
Siema, Poszukuje rozwiazania na sterowanie mechaniczne zmiennej geometrii w dieslu bez elektroniki.
1. Gruszka nadcisnieniowa + MBC + powietrze z dolotu. + dodatkowa sprezyna na precie gruszki z kontra w postaci nakretki??
2. Gruszka podcisnieniowa + vacum a pomiedzy cos wpiac ?

Jakies inne pomysły?

Zmienna geometria VNT gt2556v jak wysterowac mechanicznie?

: pn gru 12, 2016 15:44
autor: DAMIX_S51
Nikt nic nie wie?

Zmienna geometria VNT gt2556v jak wysterowac mechanicznie?

: pt gru 16, 2016 04:28
autor: Q_mac
Na forum jest wszystko opisane. Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety, ale w porównaniu do sterowania z ECU są same wady.

Zmienna geometria VNT gt2556v jak wysterowac mechanicznie?

: pt gru 16, 2016 16:06
autor: marcinas1983
DAMIX_S51 pisze:Jakies inne pomysły?
zastosować gruszkę nadciśnieniową, która oryginalnie była przy turbinie vnt... zdaje się, że coś takiego fiat w silniku jtd miał Turbo Garrett VNT 25 Alfa 156 2.4JTD

Re: Zmienna geometria VNT gt2556v jak wysterowac mechaniczni

: sob gru 17, 2016 01:45
autor: Q_mac
marcinas1983 pisze:
DAMIX_S51 pisze:Jakies inne pomysły?
zastosować gruszkę nadciśnieniową, która oryginalnie była przy turbinie vnt... zdaje się, że coś takiego fiat w silniku jtd miał Turbo Garrett VNT 25 Alfa 156 2.4JTD
Co powoduje, że kierownice są cały czas zamknięte. Wystarczy zobaczyć jak takie turbo działa w TDI, żeby dojść do wniosku, że sterowanie mechaniczne daleko ma do doskonałości. Już lepszy patent miał arwam (coś ala zawór MBC na podciśnieniu, gdzie naciąg sprężyny był regulowany pedałem gazu. Niestety zużywało to mase podciśnienia przez swoją konstrukcje, choć można to było zminimalizować.

Zmienna geometria VNT gt2556v jak wysterowac mechanicznie?

: sob gru 17, 2016 11:50
autor: marcinas1983
Q_mac pisze:Co powoduje, że kierownice są cały czas zamknięte.
dlaczego uważasz, że garrett jakąś kichę odstawił montując takie rozwiązanie fabrycznie?? Kierownice nigdy nie będą zamknięte na max nawet jak gruszka wciągnięta jest do końca po to jest ogranicznik ( chyba, że ktoś wcześniej grzebał i turbinę rozregulował ).

Zmienna geometria VNT gt2556v jak wysterowac mechanicznie?

: sob gru 17, 2016 16:56
autor: Q_mac
Jeśli ogranicznik jest mocno wykręcony, żeby nie dmuchało bez gazu to turbo wstaje później. Coś za coś, poza tym zauważ, że tam był inny model turbiny, są takie które wstaką "u samego spodu" i co wtedy ? Dla mnie taki sposób jest nieefektywny i lepiej zamontować dobre turbo na WG. Męczenie się z VNT i nie korzystanie z jej potencjału i możliwości dla mnie mija się z celem. Bawiłem się w sterowanie za pomocą uC i dowiedziałem się jak wiele zmiennych trzeba nanieść, żeby to działo tak jak powinno.