Strona 1 z 92

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

: pn sty 29, 2007 16:21
autor: Rynkov
Witam
Tak jak w temacie,prosiłbym również o jakieś foty i opis jak co kto zrobił i oczywiście jakim kosztem.
Pozdrawiam

[ Dodano: 30 Sty 2007 08:07 ]
Czyli rozumiem,że nikt nic nie wyciągnoł z tego silnika?

: wt sty 30, 2007 15:58
autor: Trochim
jak jesteś zainteresowany to mam fajny pin do Twojej pompy wtryskowej :) a jak choć troszkę się zainteresowałeś tematem przed napisaniem tego postu to jest to element obowiązkowy przy aaz`ecie

za wiele mocnych 1.9 to tutaj chyba nie ma (bynajmniej mnie nic nie wiadomo) a zasada podnoszenia mocy taka sama jak przy 1.6. Myślę że dało by rade podciągnąć go do 100 km bez większego wkładu finansowego ale to już w zależności co tam u ciebie za turbinka siedzi i jaką masz determinacje do większych mocy.

: wt sty 30, 2007 17:49
autor: zaprzal
Trochim pisze:ale to już w zależności co tam u ciebie za turbinka siedzi
pewnie nie za wielka k14 lub T2, a jak nowszy rocznik to k03 - jeszcze gorzej ;)

Rynkov,

jak chcesz podnosic moc to na poczatek wez ten pin od Trochima i z drobnymi regulacjami bedziesz mial te plus minus 100koni. Pozniej, jak bedzie malo, trzeba zalozyc turbo od 1.6TD k24 lub T3 (chyba, ze masz ambicje na jakies VNT) i ponownie usmiechnac sie do Trochima zeby zbudowal Ci pompe 10mm lub wieksza.

Ja wlasnie teraz jezdze na takim zestawie k24 plus pompa 10mm od Trochima (jeszcze wszytko nie jest wyregulowane na max). Filmik jak to teraz jezdzi masz w podpisie i wez poprawke, ze masz 20% wieksza pojemnosc niz ja :)

Re: Ile kto wyciągnął z silnika 1.9 TD (AAZ)

: wt sty 30, 2007 18:03
autor: RobertP
Rynkov pisze:Czyli rozumiem,że nikt nic nie wyciągnoł z tego silnika?
ja jeszcze nic, tłoki, wał itd. są jeszcze na miejscu :bajer: :jezor: :bajer:
ale pewnie i na nie przyjdzie niebawem czas :-)
na początek niewielkim kosztem można zmienić pina w pompie,
dokupić manometr, przewody, dobrze ustawić pompę
później dołożyć IC i znowu wyregulować i to na razie wystarczy a pewnie odczujesz zmiany :bigok:

: wt sty 30, 2007 19:22
autor: Rynkov
Nareszcie sie jaka dyskusja nawiazala :bajer: Teraz jak sie ma zmiana pina do wytrzymalosci silnika i spalania?Robie rocznie jakies 50 tys km wiec to raczej duzo.Czesto jezdze z gazem w podlodze wiec nie chcialbym zeby po kilku kilometrach poszedl blok albo cos innego.
zaprzal, A Ty ile klocków zrobiłeś na takim zestawie?
RobertP pisze:na początek niewielkim kosztem można zmienić pina w pompie,
Co to znaczy niewielkim?

: wt sty 30, 2007 19:37
autor: RobertP
Rynkov pisze:
RobertP pisze:na początek niewielkim kosztem można zmienić pina w pompie,
Co to znaczy niewielkim?
tzn. w ok.500zł powinieneś się zmieścić, żeby odczuć różnicę

: wt sty 30, 2007 20:12
autor: eldorado84
Trochim pisze:jak jesteś zainteresowany to mam fajny pin do Twojej pompy wtryskowej :) a jak choć troszkę się zainteresowałeś tematem przed napisaniem tego postu to jest to element obowiązkowy przy aaz`ecie

za wiele mocnych 1.9 to tutaj chyba nie ma (bynajmniej mnie nic nie wiadomo) a zasada podnoszenia mocy taka sama jak przy 1.6. Myślę że dało by rade podciągnąć go do 100 km bez większego wkładu finansowego ale to już w zależności co tam u ciebie za turbinka siedzi i jaką masz determinacje do większych mocy.

witam, za jaką kwote budujesz te o 10mm większe pomy i na jakiej zasadzie

: wt sty 30, 2007 22:02
autor: Rynkov
Czyli zsumujmy co można zmienić w tym silniku bez wiekszych problemów:
1)pin do pompy
2)samą pompe na ta robiona przez Trochim,
3)zmiana turbo na wieksze
4)IC
5)filt powietrza na stożkowy (ale czy warto?bo rózne opinie słyszałem)
6)................?
Pisząc to mam na myśli rzeczy w miare łatwe do zrobienia i nie wymagające dużych kosztów.Ciekawią mnie też kolejno koszty tych modyfikacji oraz jaką moc uzyska sie dzieki tym modyfikacja :bigok:

zaprzal, A ile koników ma teraz Twój golfik i oczywiscie ile bierze oleju:D Bo ja mialem normalnego bez modyfikacji i bral mi 1l na 1000 km , żarłok z niego był niezły :food:

: wt sty 30, 2007 22:12
autor: souler
sprawdz turbo jakie u ciebie siedzi bo moze wcale nie musisz zmieniac na wieksze. stozek to juz raczej jako bajer wizualny. ic mile widziane, najlepiej fmic. jeszcze mozna, a raczej warto zmienic wydech na przelot, 2 cale lub wiecej srednicy. na poczatek wyrzucic katalizator i wstawic rurke. i jesli masz zdolnosci to mozesz sam zrobic governor moda. poszukaj o nim na forum. 1.5 bara+ dawka+ic i bedziesz mogl latac.

: wt sty 30, 2007 22:41
autor: pavello
z tego co slyszalem filtr stozkowy w dieslu to nie jest dobry pomysl

[ Dodano: 30 Sty 2007 21:45 ]
hmm..a co to FMIC??

: wt sty 30, 2007 23:10
autor: souler
fmic to ic zamontowany z przodu auta i pod bezposrednim dzialaniem pradu powietrza :D prosciej mowiac zamontowany przed chlodnica=fmic. moze byc tez obok chlodnicy, ale zeby powietrze z przed maski "walilo" na niego.

: wt sty 30, 2007 23:37
autor: pavello
mhm.to raczej nielatwo cos takiego zrobic?