Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

paulinka646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:42
Lokalizacja: wałbrzych

Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

Post autor: paulinka646 » ndz paź 25, 2015 12:04

Panowie konkretne pytanie do was...mam powoli do wymiany sprzeglo i bede chciala niebawem robic program w swoim golfie 4 1.9 Tdi ARL 150KM.
znalazlam zestaw sprzegla i podaje numery. Sprzeglo pochodzi z Sharana BTB.
docisk- 124 0321 10
tarcza- 324 0302 10 Tarcza ma 8mm grubosci-ile maja nowe?
dwumas- 415 0059 10
Czy podejdzie to do mojego ARL-A??
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9210
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

Post autor: wesol » ndz paź 25, 2015 12:45

Nie wiem co to za numery podales ale niewazne. Grubosc 8 mm to nowa tarcza. Tarcze generalnei czy to od slabszego czy to od mocneijszego 6 biegowego sa te same. niczym sie nie roznią mimo ze oznaczenie jest nico inne. Pasuje to zamiennie. Docisk od BTB jest nieco inny a mianowicie ma mocniejsza sprezyne i inną srednice pod srubki montazowe do dwumasy. Poprostu nei sa to srubki tradycyjne M7 mm a M8 mm. Dwumas tak samo jest najmocniejszym dwumasem do skrzyn 6 biegowych poprzecznych. Mam taki dwumas u siebie w piwnicy i o ile system tlumiacy tryzma sie nadal dobrze tak centrowanie jednej masy juz nie i dlatego powodowalo to drgania i problemy z wbijaniem biegów na psotoju. Docisk i tarcze sprzedalem bo mialem tez i te slabsze i te mocniejsze od BTB. Jak dla mnei to kiepski pomysl bo tak naprawde to taki dwumas to sciema jaknic. Nie licz na to ze to wytryzma ci wieki czy ze bedzie jakis mega wytrzymaly. Ja zalozylem jednomas valeo co wyczytaz na tym forum i poslzo sporo ob w moje slady i nie zaluja. Zero drgań. Aktualnie latam na 444Nm ale widzialem na hamowni prawie 500 Nm i nic sie nie uslizgiwalo ta wiec mam sprawdzone ze taki Jm valeo wytryzma nawet 480Nm i to calkiem z dolu a nie gdzies tam w gornych rejestrach obrotowych. 360 Nm przy 2000 obr i 420Nm przy 2400 obr itd. to mysle ze calkiem fajne juz wyniki.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

paulinka646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:42
Lokalizacja: wałbrzych

Re: Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

Post autor: paulinka646 » ndz paź 25, 2015 16:41

To sa numery wybite na tarczy,docisku i dwumasie.
czyli jednomas jest lepszy?jestes w stanie napisac Mi jakiego konkretnie jednomasa szukac?od jakiego auta,silnika,numery?do tego jaki docisk i tarcza?dziekuje za odpowiedz! :bigok:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9210
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

Post autor: wesol » ndz paź 25, 2015 17:25

Napewno są też inne nr.
Poczytaj na forum o jm bo poraz enty nie będę powtarzał.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

catmeowing
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pn lis 09, 2015 15:04

Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

Post autor: catmeowing » pn lis 09, 2015 15:41

Witam mam alh 1.9 tdi, chce wymienic na jednomasowe kolo, czy jest gorszy komfort ruszania? Zabki?
Skrzynia 5

Czytalem tu na forum ze 1 masa z 1z i spezeglo z g60 sa ok

Czy 1 masa musi tez byc z g60?

Prosze o jedna rzeczowa odpowiedz :)



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9210
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

Post autor: wesol » pn lis 09, 2015 17:45

G60 i 1Z to to samo śmiało zakladaj. Zero drgań. Czy inne auta czy w dieslu czy benie zabkuja? Nie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

banshee12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: wt lis 05, 2013 19:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

Post autor: banshee12 » pn lis 09, 2015 20:25

Nie do końca jest wszystko tak pięknie.
Odkąd pamiętam w każdym swoim aucie przechodzę z dwumasy na jednomas.
Różnice zmiany na jednomas:
Zalety:
- brak szarpania, płynne ruszanie
- takie samo tłumienie, jak DM
- nigdy nie powrócą odgłosy zużytego dwumasu, jak i wibracje na pedale
- odpowiedni docisk i tarcz przeniosą większą moc i moment
Wady:
- mniejszy moment obrotowy podczas ruszania (dwumas generuje jednak nieco więcej energii aby ruszyć autem)
- wyczuwalne szarpnięcia podczas dodawania i ujmowania gazu w trakcie jazdy
- czasem lekkie brzęczenie podczas toczenia sie na 1, 2 biegu bez gazu
- wyczuwalny mniejszy moment obrotowy od masy wirującej (mniejsza waga)


ASV+dół ASZ, wałek 38E, pompa 11, turbo ASZ, sprzęgło G60

catmeowing
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pn lis 09, 2015 15:04

Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

Post autor: catmeowing » pn lis 09, 2015 20:34

wyczuwalne szarpniecia podczas dodawania i ujmowania gazu w trakcie jazdy?

moze to ktos potwierdzic? :)

to by bylo dyskfalifikujace zalezy jak mocne sa te "szarpniecia" mocne sa? :) bo ja mam teraz szarpniecia jak wrzuce bieg nr 2 :)

moment na starcie to malo wazny jest dla mnie nie scigam sie....

- wyczuwalny mniejszy moment obrotowy od masy wirującej (mniejsza waga)

Jak to? przeciez dwumasa wazy 9.6 kg a kolo zamachowe z 1z chyba z 11?

nie wiem czy czegos nie pomylilem ale tak gdzies czytalem



banshee12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: wt lis 05, 2013 19:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

Post autor: banshee12 » pn lis 09, 2015 20:51

Przykład.
Jedziesz na 4 biegu 80km/h trzymasz równo gaz. W pewnym momencie puszczasz całkowicie nogę z gazu. W tym momencie poczujesz delikatne szarpnięcie.
Dwumas całkowicie wytłumił ci zmianę biegu i tego typu sytuacje.
Właśnie nie wiem, jak to jest z tą masą DM i JM, ale mam kolejny raz odczucie, jakby DM gromadził większą energię i potrafił ją lepiej oddać - zawsze miałem takie wrażenie.
Obecnie jeżdżę innym autem i już 2-gi m-c na JM i powiem, że czym człowiek starszy tym chce więcej wygody - wróciłbym do zdrowego dwumasu :-)
Ale to tylko moje zdanie, nie musi być wyrocznią dla wszystkich,.


ASV+dół ASZ, wałek 38E, pompa 11, turbo ASZ, sprzęgło G60

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

Post autor: Skrzak » pn lis 09, 2015 20:55

Zaraz po wymianie dwumasu na jednomas i sprzęgła na vr6 miałem odczucie, że szarpie. Teraz tego nie ma. Albo jednomas się dotarł ze sprzęgłem albo się przyzwyczaiłem. Zmieniaj i się nie zastanawiaj. Jednomas 1z i sprzęgło vr6 (lub słabsze g60).



catmeowing
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pn lis 09, 2015 15:04

Re: Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

Post autor: catmeowing » pn lis 09, 2015 21:15

Kolo 1z i sprzeglo g60 chce..... Szarpie gorzej niz golf 3 td? Takiego mialem mam porownanie, teraz jak wrzuce 2 bieg to szarpie calym autem jak dodam gazu to raz mocniej raz slabiej ale tylko przy zmianie z 1 na 2

Przyspiesza normalnie nic tez nie slychac

Potrzebuje czasu zeby rozebrac auto i sprawdzic co to

Duzo grzebalem na forum i wyczytalem zeby sprawdzic vagiem
Ustawienia skrzyni biegow bo ktos mogl zmienic na automatyczna co
Wlasnie daje objawy szarpania z 1 na 2
Okazalo sie ze zlacze nie ma zasilania ( moze wyjeli przed zlodziejami)
Doprecyzuje bo jest gadzet za 500 podlaczany do obd2 i *#cenzura#* immo usuwa go
Potem kabelki pod stacyjka i jedziemy

Golfa kupilem 4 dni temu i jestem oczarowany :) wczesniej mialem 3td aaz

Dobija mnie to szarpanie i myslalem ze jednomas to jest to po przeczytaniu polowy tego watku

Rozbiore sprawdze i jsk poszla dwumasa to zaryzykuje 1z i g60

Duzo wiedzy daje ten watek szczegolnie pierwszy post :)



catmeowing
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pn lis 09, 2015 15:04

Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

Post autor: catmeowing » wt lis 10, 2015 19:28

Nie pottzrbuje nic zmieniac, w sterowniku ktos ustawil skrzynie automatyczna po zmianie na manual auto ma wiecej mocy i szarpanie ustalo :)

Kreci teraz dluzej rozrusznikiem bo korzysta z innej mapy ale brat przeprogramuje mi dawki wyryskow startowe i bedzie palić na dotyk

Jak to dobrze miec brata ktory sie zna na samochodach :)



banshee12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: wt lis 05, 2013 19:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

Post autor: banshee12 » wt lis 10, 2015 19:59

Niech ci od razu soft zrobi.


ASV+dół ASZ, wałek 38E, pompa 11, turbo ASZ, sprzęgło G60

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9210
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

Post autor: wesol » wt lis 10, 2015 21:57

Dwumas jest nieco cieższy od jednomasy. Poza tym bardziej sie liczy masa calego zestawu a nie tylko zamachu. Generalanie gdzies mialem spisane wagi tych do 5 biegowych i do 6 biegowych. Generalnie gdzies okolo 1 do 1.5 kg jednomas jest lzejszy. Owszem ciezki zamach to wieksza kumulacja energi bo zamach jest akumualtorem energii. Na sprzeglo na uczleni mowiono wzmacniacz momentu obrotowego. Generlanie nikt nie mowil na ten element "sprzeglo"
Troszke takich jednomasowek tez zalozylem i powiem szczerze ze nie widze negatywow tego elementu. Roznice sa naprawde niewielkie a ludzie sporo przesadzaja z opisami.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości