Strona 32 z 33

Re: Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

: czw paź 15, 2020 13:20
autor: lwlw
Czy do Fabii II 1.4 TDI z 2007 r. 70 KM silnik BNM można założyć sprzęgło z BNV lub BMS 1.4 TDI 80 KM?

BNM sprzęgło 220 mm
BNV/BMS o dziwo niby 215/216 mm

Czy różnica jest tylko w rozmiarze czy to w ogóle nie podejdzie?

Re: Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

: ndz lis 15, 2020 20:36
autor: Skrzak
Hej. Może ktoś podać numer tego zestawu Valeo jednomas + tarcza + docisk 240mm, do ARL'a czyli 6 biegów? I co tam trzeba jeszcze za śrubki do kompletu?

Re: Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

: pn lis 16, 2020 14:44
autor: muszkatobiasz
835050

Re: Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

: wt lis 17, 2020 10:40
autor: Skrzak
muszkatobiasz pisze:
pn lis 16, 2020 14:44
835050
Ok dzięki. A 835065 czym się różni od 835050?

Re: Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

: wt lis 17, 2020 13:30
autor: muszkatobiasz
było chyba mocniejsze ale już nie ma w sprzedaży

Re: Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

: śr maja 19, 2021 14:50
autor: Skrzak
A 845050?
Bo takie mi podali w sklepie. To komplet razem z wysprzęglikiem.
I jakiego niuta to sprzęgło zniesie?

Re: Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

: śr maja 19, 2021 19:22
autor: wesol
To jest zestaw z wysorzeglikiem. Czyli to samo co 835050 plus wysprzeglik.

Re: Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

: sob lip 31, 2021 11:09
autor: leonarl4x4
Witam

Mam pytanko potrzebuje mocniejszy docisk do A4 b8 2.0 tfsi 320ps jakieś 450 Nm

Podobno pasuje docisk z rs4 tylko nie wiem z jakiego modelu
Oraz czy moja tarcze mógł bym wtedy obić kevlarem i byłby pancerny zestaw
Wiem że jest Sachs performance ale szukam tańszej alternatywy
Dzwoniłem do Radzikowskiego ale mówił że oryginalny docisk z A4 nie da się przerobic
I właśnie mówił że z rs4 pasuje p&p
Zna ktoś temat może?

Re: Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

: śr wrz 01, 2021 14:58
autor: Wlady
Dzień dobry.widze że temat jest założony dawno i na wstępie muszę powiedzieć że przeczytałem juz wszystko na temat sprzęgla VR6 do 1.9tdi ale jednak jest małe ale dlatego postanowiłem napisać post 😁mianowicie 1.9 ALH dostał program,wyzionął 118KM no i wczoraj wymieniłem sprzęgło według waszych zaleceń.
Sztywne koło od 1Z wraz z srubami,uszczelniacz oraz sprzęglo sachs od VR6.wszystko zakupiłem w serwisie VW.jedyne co mnie trapi to dziwny hałas na biegu jałowym czego wczesniej nie było wogole(czyli na starej dwumasie).czy to jest normalne??pierwszy raz w życiu zmienialem dwumas na jednomas wiec mam wątpliwości czy czegoś tam zabrakło.podczas jazdy jest absolutna cisza i nawet lepiej działa ten zestaw od poprzedniego.

Re: Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

: śr wrz 01, 2021 19:10
autor: sebekgolf
Dźwięk pracujących sprężynek na tarczy sprzęgłowej najprawdopodobniej słyszysz. Najprościej pozbyć się tego problemu podbijając delikatnie wolne obroty w sofcie.

Re: Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

: śr wrz 01, 2021 21:18
autor: Wlady
Czyli defakto nie powinienem sie niczym przejmowac i jeździć.drgania które niwelowała dwumasa teraz przenoszą spręzyny od tarczy jesli dobrze rozumiem.

Re: Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

: śr wrz 01, 2021 23:08
autor: sebekgolf
Po części jest tak jak piszesz. Do tego dwumasa pewnie ważyła więcej jak i samo jej działanie wpływało na równomierniejszą pracę silnika na niskich obrotach (mniejsze wahania przyspieszeń wału silnika -> przyspieszanie w momencie detonacji paliwa i później zwalnianie w momencie sprężania).

Re: Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

: czw wrz 02, 2021 04:58
autor: Wlady
No nie właśnie.silnik działa identycznie jak wczesniej.wagowo dwumasa wydaje mi się lżejsza choć niewiele.musiałbym porównać na wadze

Re: Jakie sprzęgło,od czego i do czego (temat zbiorczy)

: czw wrz 02, 2021 08:28
autor: sebekgolf
Nawet jeśli ważyła tyle samo, to przez to, że masa jest rozdzielona na część sztywną (mocowaną do wału silnika) oraz część ruchomą (która jest przez sprzęgło spięta z wałem skrzyni), dochodzi do niwelacji drgań wynikających z przyspieszania i zwalniania wału w momencie zapłonu paliwa (przyspieszanie) jak i w momencie sprężania (zwalnianie). To, że nie odczuwasz jakiejś drastycznej zmiany może wynikać z wielu powodów. Poczynając od tego, że dwumasa mogła już być po prostu zmęczona życiem i nie daje wtedy takiego komfortu jak wtedy gdy jest nowa, po zmianę charakterystyki pracy silnika na wolnych obrotach z powodu zmiany softu. Jako przykład podam ci taką pierdołę w PD. Wystarczy że wałek rozrządu lekko przestawisz i w zależności w którą stronę, to albo będzie bardziej mułowaty ale za to będzie miękko pracował, albo będzie klekotał ciężko jak W123 ale za to będzie lepiej generował parametry. Przypuszczam, że jakbyś się pobawił timingiem rozrządu jak i pompy wtryskowej to uzyskasz podobne efekty (w innym momencie będzie przypadał szczyt fali i inaczej paliwo będzie się spalało)

Zrób próbę, dodaj z 50 obr więcej na wolnych dotykając lekko gazu i podglądając na VAGu o ile masz podniesione obroty. Najprawdopodobniej te 50 obr więcej wystarczy, abyś nie słyszał sprężynek.