Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ArdKeeN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: sob paź 03, 2015 20:02

Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.

Post autor: ArdKeeN » ndz paź 25, 2015 17:41

Witam Serdecznie.
Mam problem z ciężko wchodzącymi biegami (R,1 i 2 najciężej) gdy silnik się nagrzeje. A bieg wsteczny zgrzyta . Na zimnym silniku jest normalnie i biegi wchodzą ładnie. Co może być nie tak? Problem dotyczy VW Bora 1.9 TDI 90KM 99r.



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.

Post autor: sebastian1901 » pn paź 26, 2015 14:38

ja tak miałem jak sprzęgło zaczęło się kończyć... można jeszcze spróbować wymienić płyn hamulcowy a tym samym w wysprzęgliku i dobrze odpowietrzyć może coś pomoże ale wątpię...


Sebastian

ArdKeeN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: sob paź 03, 2015 20:02

Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.

Post autor: ArdKeeN » wt paź 27, 2015 18:14

Nic z tego kolego dalej to samo. To nie możliwe że sprzęgło się kończy, jeżeli w ogóle się nie ślizga nie tarpie i bierze ładnie od dołu. W moim wcześniejszym MK3 gdy kończyło się sprzęgło to brało wysoko, autko tarpało ale biegi wchodziły płynnie. Po wymianie skrzyni i kompletnego sprzęgła. Znowu zaczął brać od dołu i chodzi do dziś. Dlaczego w Borze miało by być inaczej? myślę że to jakaś drobnostka, gdy dostaje temperatury zaczyna szwankować.



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.

Post autor: sebastian1901 » wt paź 27, 2015 18:39

U mnie też się sprzęgło nie ślizgało do samego końca. Piszę Ci jak było u mnie. Jak wyjąłem skrzynię to tarcza sprzęgłowa była tak starta że brakowało kilka setek mm żeby nity zaczęły trzeć o docisk. Dwumas też był rozwalony. Może faktycznie to drobnostka. Olej w skrzyni jest ? Nie wiem jak jest w mk3 ale w mk4 masz hydraulike zamiast linki i sprzęgło bierze zawsze w tym samym miejscu bez względu na zużycie tarczy...


Sebastian

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14216
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.

Post autor: Michał_1977 » pt paź 30, 2015 06:57

Jak ruszasz na 1 lub R,to puszczając sprzęgło,bierze od podłogi,czy trochę wyżej?
Olej w skrzyni odpowiedni i odpowiednio dużo?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.

Post autor: XV2 » sob paź 31, 2015 10:24

Miałem taki przypadek puchnie skrzynia max 40 km biegi dobrze chodziły na tej co jeździłem . Nie rozbierałem swojej tylko wymieniłem na drugą.


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

ArdKeeN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: sob paź 03, 2015 20:02

Re: Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.

Post autor: ArdKeeN » wt lis 24, 2015 07:24

Michał_1977 pisze:Jak ruszasz na 1 lub R,to puszczając sprzęgło,bierze od podłogi,czy trochę wyżej?
Olej w skrzyni odpowiedni i odpowiednio dużo?
Sprzęgło bierze od podłogi i ładnie bierze nie ślizga się. Tak olej odpowiedni i odpowiednio dużo.



ArdKeeN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: sob paź 03, 2015 20:02

Re: Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.

Post autor: ArdKeeN » wt lis 24, 2015 07:35

XV2 pisze:Miałem taki przypadek puchnie skrzynia max 40 km biegi dobrze chodziły na tej co jeździłem . Nie rozbierałem swojej tylko wymieniłem na drugą.
Czyli bez wymiany skrzyni się nie obejdzie? Jak żyję pierwszy raz widzę taki przypadek by skrzynia puchła :jezor: Czyli pozostaje mi tylko jeździć i męczyć się z wachlowaniem biegów a jak się skrzynia zarżnie to po prostu ją wymienić.



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.

Post autor: sebastian1901 » wt lis 24, 2015 09:08

A powiedz mi jak pracuje drążek zmiany biegów ? Ma większy luz jak jest silnik nagrzany niż jak jest zimny ? Też miałem AHFa i zaczynałem od wymiany oleju w skrzyni, później całej kasety biegów razem z linkami, później wybierak biegów ten co jest w skrzyni, nawet wysprzęglik i pedał sprzęgła z pompką i nic to nie pomogło. Dopiero po wymianie sprzęgła które też teoretycznie się nie kończyło biegi zaczęły wchodzić idealnie... dodam że miałem już też zużyty dwumas który zastapiłem kołem jednomasowym + sprzęgło od Golfa II G60.
Jeżeli nie chcesz pchać się w koszty to nie jęcz :jezor: tylko jeździj. Jeżeli jeszcze nie robiłeś sprzęgła to sądząc po wieku auta i pewnie też po przebiegu niedługo będziesz je musiał wymienić. Ja już nie mam pomysłu co może być nie tak... ale na 90% obstawiam zużyte już sprzęgło...

Spróbuj jeszcze na rozgrzanym silniku zanim wbijesz bieg nacisnąć szybko ze 2,3 razy sprzęgło i zobaczyć czy wtedy haczy wrzucanie 1 lub wstecznego...


Sebastian

ArdKeeN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: sob paź 03, 2015 20:02

Re: Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.

Post autor: ArdKeeN » śr lis 25, 2015 09:48

sebastian1901 pisze:A powiedz mi jak pracuje drążek zmiany biegów ? Ma większy luz jak jest silnik nagrzany niż jak jest zimny ? Też miałem AHFa i zaczynałem od wymiany oleju w skrzyni, później całej kasety biegów razem z linkami, później wybierak biegów ten co jest w skrzyni, nawet wysprzęglik i pedał sprzęgła z pompką i nic to nie pomogło. Dopiero po wymianie sprzęgła które też teoretycznie się nie kończyło biegi zaczęły wchodzić idealnie... dodam że miałem już też zużyty dwumas który zastapiłem kołem jednomasowym + sprzęgło od Golfa II G60.
Jeżeli nie chcesz pchać się w koszty to nie jęcz :jezor: tylko jeździj. Jeżeli jeszcze nie robiłeś sprzęgła to sądząc po wieku auta i pewnie też po przebiegu niedługo będziesz je musiał wymienić. Ja już nie mam pomysłu co może być nie tak... ale na 90% obstawiam zużyte już sprzęgło...

Spróbuj jeszcze na rozgrzanym silniku zanim wbijesz bieg nacisnąć szybko ze 2,3 razy sprzęgło i zobaczyć czy wtedy haczy wrzucanie 1 lub wstecznego...
Drążek zmiany biegów pracuje tak samo na zimnym jak i ciepłym silniku, oczywiście ma jakieś luzy, ale nie ogromne. To jednak zostaje mi tylko jeździć i wpychać te biegi :kac: Co do wymiany biegi wchodzą tak już od ponad 150 tys przebiegu więc zużyte sprzęgło nie wytrzymało by aż tyle.. Jest delikatna różnica jeżeli wcisnę 3 razy sprzęgło, ale praktycznie jest tak samo. Dzięki że się starałeś :bigok:



ArdKeeN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: sob paź 03, 2015 20:02

Re: Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.

Post autor: ArdKeeN » czw sty 23, 2020 13:03

Okazało się, że po prostu skończyła się tarcza sprzęgła. Po wymianie całego zestawu jak ręką odjął.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 18 gości