Strona 1 z 2

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

: pn paź 16, 2017 13:18
autor: Pantter
Koledzy mam problem ze skrzynio biegów , mianowicie po wrzuceniu wstecznego nic innego nie wchodzi zakleszczyła się 2 km wracałem do domu na wstecznym , czy ktoś miał taki problem i czy go rozwiązał za pomoc z góry dziękuje . szukałem lub zile szukałem na forum bo nic nie znalazłem jestem tu nowy i nie bardzo potrafię poruszać sie po forum jak i na długich trasach na wstecznym . model mojego golfika to mk2 1.8 RP 90r o skrzyni nic nie wiem poza tym że miała 6 biegów a ma jeden tylko wsteczny . pozdrawia Pantera

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

: pn paź 16, 2017 13:30
autor: żwirek
rozumiem że skrzynia 5 biegowa plus wsteczny a nie 6 plus wsteczny. jeżeli skrzynia 5 biegowa oryginalna z mk2 i pochodnych to obstawiam plastiki na wybierakach otwórz maskę i spróbuj ręcznie wybrać bieg

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

: pn paź 16, 2017 13:46
autor: Pantter
żwirek tak jest skrzynia org z mk 2 5 + wsteczny . manewru z ręcznym wybraniem biegów próbowałem nic nie dało

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

: pn paź 16, 2017 14:29
autor: żwirek
A drążek pracuje czy też stoi na wbitym wsteczny? może się drazek zakleszczyl

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

: pn paź 16, 2017 15:30
autor: Pantter
drążek odpięty , wybierak stoi na wstecznym i nic innego nie wybiera . nie chce na chama by czegoś nie urwać

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

: śr paź 18, 2017 10:43
autor: Pantter
widze ze chyba jestem pierwszy co ma taki problem ???????

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

: śr paź 18, 2017 13:01
autor: iNitiaL
@żwirek - dwójki nie miały nigdy sześciobiegowych skrzyń... powinienieś raczej pytać o 4 biegową;)

@Pantter - miałem tak z 3 biegiem, skrzynia się rozsypała na amen, elementy wybieraka wpadły do środka i zrobiły imprezę ze wszystkim co było w środku. skrzyniarz stwierdził że ktoś w niej grzebał i źle poskładał, od początku swapu były z tą skrzynią problemy. naprawa nieopłacalna i wymiana na inną + regeneracja (zrobić raz a dobrze...). jeżeli masz taki numer to nie licz że obejdzie się bez rozbierania skrzyni, niestety.

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

: śr paź 18, 2017 22:01
autor: arka10
Masz PW.

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

: pt paź 20, 2017 00:05
autor: żwirek
iNitiaL, wiem że nie miały ale różne szczepy jeżdżą po drogach

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

: śr paź 25, 2017 16:47
autor: Pantter
no to szukam skrzyni :-( , ma ktoś

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

: śr paź 25, 2017 23:29
autor: Pantter
Koledzy mogę nabyć skrzynie o numerach CHE 24092 moja to AUG 13070 ale różnią się przełożeniami czyli ;
AUG CHF
1B 3.45 3.45
2B 1.94 1.94
3B 1.44 1.28
4B 1.29 0.98
5B 0.94 0.80
nie bardzo sie orientuje o co tu chodzi czy na tej CHE będzie prędkość max większa a słabsze przyśpieszenie czy na odwrót . za info z góry dziękuje .

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

: czw paź 26, 2017 11:02
autor: iNitiaL
przełożenie mówi Ci o tym ile obrotów wałek napędzany sprzęgłem (silnikiem) musi wykonać aby napędzić wałek napędzający dyfer (docelowo flansze, półosie, koła). zatem im większy współczynnik tym mniejsza prędkość docelowa przy danych rpm, ale większy moment obrotowy na kołach (zdolność uciągu nazwijmy lakonicznie). także w skrócie skrzynia jakby 'rozdziela' moment na silniku na moment na kołach i prędkość tych kół. przesunięcie w jedną stronę spowoduje spadek z drugiej. co do przyspieszenia wniosek słuszny, większy moment lepiej uciągnie masę pojazdu stąd lepsze przyspieszenie na krótkich biegach, lepsza prędkość na długich. jest tu pewna przewrotność bo krótki bieg to z większym przełożeniem, a długi z mniejszym. nazwa wzięła się stąd jak szybko trzeba wbić następny.

druga skrzynia ma dłuższe przełożenia więc autko się lepiej rozbuja na autobanie, ale dłużej mu zajmie osiąganie poszczególnych prędkości. zauważ że 1 i 2 bieg identyczny więc zmiany będą na 3-5 biegu dopiero. tzn. np. w ruszaniu ze świateł nie będzie żadnych zmian.

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

: czw paź 26, 2017 13:17
autor: Pantter
iNitiaL a co myślisz żeby włożyć skrzynie 4S nie wiem jakie ma przełożenia

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

: czw paź 26, 2017 14:47
autor: iNitiaL
Kolego, skrzynię 4S miałem w 1.6B a kumpel w 1.6TD i nie będę Ci rozpisywał przełożeń bo i tak Ci ta skrzynia nie wejdzie P&P. Dlatego że skrzynia i przełożenia to nie wszystko, dobierając skrzynię musisz patrzeć jakie masz flansze na przeguby wewnętrzne (a jestem pewien że masz 100mm). Skrzynia 4S ma flansze 90mm.

Druga rzecz która Cię interesuje to rozmiar wielowypustu wałka wejściowego skrzyni na tarczę sprzęgłową - no i tak masz do wyboru 22mm lub 24mm. Sprawdzimy co masz teraz:

AUG 3.46 1.94 1.44 1.13 0.89 3.67 6490.79 Red (15 tooth) 100mm No A2 22mm 020 1989-1992 1.8 8v

Voila; musisz szukać sobie skrzyni na flansze 100mm ale z mniejszym wielowypustem 22mm. Ten wiąże się z wielkością koła zamachowego i sprzęgła jakie jest przyczepione do wału silnika. I tak skrzynia którą sobie wynalazłeś:

CHE 3.46 1.94 1.28 0.97 0.81 3.67 4446.6 Red (15 tooth) 100mm No A3 24mm 020 1993-1997 2.0 8v

też nie wejdzie, już sam widzisz czemu, jest z większym wałkiem. zawsze najbezpieczniej szukać takich skrzyń jakie do tego modelu wychodziły. oczywiście to nie sztywna zasada. ja mam na przykład CHD (flansza 100, wielowypust 24 pod sprzęgło 210) - a kupiłem ją o dziwo z Vento 1.8 90KM - szukałem najmniej zajechanej i nie chciałem z 1.9TD ani GTI. choć do wszystkich tych modeli była pchana fabrycznie. i po prawdzie też guzik wiedziałem o skrzyniach póki się nie rozsypała przy swapie:)

toteż najlepiej szukać innej AUG albo czegoś co szło też do RP'ka. posiłkując się jeszcze inną stroną to powinny pasować:
AON 3.46 1.94 1.37 1.03 0.75 3.67 4690.89 Red (15 tooth) 100mm No A2 22mm 020 1988-1989 1.8 8v
ACL 3.46 1.94 1.37 1.03 0.75 3.67 4690.89 Red (15 tooth) 100mm Yes A2 22mm 020 1988 1.8 8v
(są nawet odrobinkę dłuższe co moim zdaniem na +)

oraz jeżeli mają flanszę 100 (brak info jak widać) to także te o tych samych przełożeniach co w/w:
ACN 3.46 1.94 1.37 1.03 0.75 3.67 4690.89 Red (15 tooth) 100mm, 90mm? Yes A2 22mm 020 1985-1988 1.8 8v
ASF 3.46 1.94 1.37 1.03 0.75 3.67 4690.89 Red (15 tooth) 100mm, 90mm? No A2 22mm 020 1988-1989 1.8 8v

kopalnia wiedzy tutaj:
http://www.a2resource.com/eandt/ratios.html" onclick="window.open(this.href);return false;

PS. przy zmianie skrzyni z CHD na CHD spotkała mnie przykra niespodzianka bo jedna pasowała jak trzeba, a druga nie do końca. bywały VW z aluminiową miską olejową którą zasłaniała koło zamachowe zamiast blaszki i skręcało się ją ze skrzynią. toteż musiałem kombinować z nawiercaniem na pałę metalowej osłony żeby pasowała, ale z czasem poszukam tej cholernej aluminiowej miski