Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III

Post autor: Kris-THC » sob lis 22, 2014 23:15

Witam. Ojcu bardzo piszczą nowe klocki w lewym przednim kole. Okazało się że wywalony jest gwint w który wkręcana jest dolna prowadnica zacisku. Można to jakoś naprawić czy tylko wymiana zwrotnicy?


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III

Post autor: ROBAL_26 » ndz lis 23, 2014 10:53

Kris-THC, możesz spróbować zastosować zestaw naprawczy do gwintów ,wkleić go na klej do śrub choć i bez będzie dobrze .ok
http://allegro.pl/s913-m9-x-1-25-zestaw ... 91461.html" onclick="window.open(this.href);return false; :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

Awatar użytkownika
kacper13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: czw paź 20, 2011 16:07
Lokalizacja: SRC
Auto: Golf 3 .1,6 .93r .GL

Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III

Post autor: kacper13 » ndz lis 23, 2014 16:10

Jeżeli się używa zestawów naprawczych do gwintów trzeba rozwiercić otwór pod gwint ze zestawu i go nagwintować. A co do kleju to trzeba go użyć do zestawu naprawczego i poczekać aż wyschnie, dopiero potem składać i skręcać. Jest dużo rodzajów kleju do różnych stali, trzeba dobrać taki który wiąże na stałe. http://www.kwasek.pl/pl/c/Kleje-do-metalu/92" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III

Post autor: Kris-THC » ndz lis 23, 2014 17:24

Może ktoś potwierdzić czy otwór w zwrotnicy to M9x1,25mm?


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Re: Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III

Post autor: Kris-THC » ndz lis 23, 2014 21:49

Jakoś nie mam zaufania do klei, można stosować loctite zapobiegający wykręcaniu ale wklejać coś przy hamulcach to nieco rzeźba w gów... a przy następnej wymianie klocków zwieracz spięty. Spróbuję z tymi sprężynkami wkręcanymi tylko że cały zestaw to jakieś 200pln trochę drogo.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
kacper13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: czw paź 20, 2011 16:07
Lokalizacja: SRC
Auto: Golf 3 .1,6 .93r .GL

Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III

Post autor: kacper13 » ndz lis 23, 2014 23:43

Są różne kleje ja kiedyś kleiłem tulejkę pod łożysko oczywiście 0,04 luzu między osią a tulejką i zdało to egzamin. Nawet tak zakłady robią żeby nie brakować materiału. A loctite do dobry klej bo jak się nie mylę to właśnie takiego użyłem,tylko do metalu i że wiąże trwale. są reż kleje dwu składnikowe do wypełnienia szczelin, nazwy nie pamiętam ale co niektórzy wkręcali śruby przy zerwanym gwincie tylko z wykręceniem jej już jest duży problem. Zrobisz jak uważasz. Powodzenia.



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III

Post autor: 21Golfista21 » śr lis 26, 2014 23:22

hej, ja gwintuję w zwrotnicy na większy gwint, znajomy tokarz dorabia mi taką prowadnicę i jest git.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Adi1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr gru 28, 2011 23:31

Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III

Post autor: Adi1234 » sob lis 29, 2014 18:15

Też mam taki problem , myślę o rozwierceniu i nagwintowaniu na większe może wiecie gdzie dostane to śrubę(prowadnice) co trzyma zacisk tylko z większym gwintem .



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III

Post autor: ROBAL_26 » sob lis 29, 2014 21:26

Adi1234, ja u siebie również miałem ten problem przed zmianą na 312 mm , poprzedni właściciel przekręcił gwint i tak zostawił i była niespodzianka przy wymianie klocków po 2óch latach od zakupu , wówczas nie pomyślałem i zestawie naprawczym i przegwintowałem otwór na śrubę dziesiątkę o twardości 10,2 , łeb śruby ściąłem bo byłaby za dług a poza tym nie weszła by w prowadnice , aby móc ją odkręcać zeszlifowałem końcówkę na płaski klucz 10 i po problemie lecz po kolejnych 2 latach pewnego razu słyszałem po przejeżdżaniu po nie równościach metaliczny dźwięk jak sie później okazało to niby śruba twarda a gumowa prowadnica potrafiła wyżłobić rowki na których późnij przyblokowywał sie zacisk i nie wracał na swoje miejsce , wymiana śruby na nową i po problemie :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III

Post autor: Michał_1977 » wt gru 02, 2014 08:23

Kumpel kupił zwrotnicę z uszkodzonym gwintem,ale już z naprawionym. Ktoś to ogarnął tak,że przegwintował na rozmiar gwintu śruby stożkowej od kół :grin: ale było to na tyle chytrym rozwiązaniem,że stożek ustalał jarzmo,żeby się nie przesuwało do lub od koła :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
speedi93
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr paź 31, 2012 16:01
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+
Kontakt:

Re: Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III

Post autor: speedi93 » pt gru 05, 2014 08:18

Przegwintuj otwór na większy i idź do tokarza z prowadnica żeby ją naspawal na gwincie i przegwintowal na nowy rozmiar gwintu napewno będzie wiedział o co chodzi ;-)


ALH + GTB17 + FMIC + WZM230 + 107J = 194HP 397Nm

Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III

Post autor: ROBAL_26 » pt gru 05, 2014 18:53

speedi93, jeśli się orientujesz z czego są te prowadniki to byś nie pisał takich rzeczy bo nie są one z czystego metalu bo magnes się nie łapie więc może to być stal niemagnetyczna bądź inny rodzaj metalu .ok :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III

Post autor: Dam » czw gru 11, 2014 14:22

Autorowi się już pewnie nie przyda ale na przyszłość dla innych można dokupić tulejki za kilka zł, wystarczy rozwiercić zwrotnice i nabić nowe tulejki (można użyć kleju dla dobrego samopoczucia).
Tulejki wbijamy od zewnątrz, bo prowadnica zacisku wkręcana jest od wewnątrz, dzięki temu jej położenie w ogóle się nie zmienia.

Obrazek



Adi1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr gru 28, 2011 23:31

Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III

Post autor: Adi1234 » ndz gru 14, 2014 16:24

Mam pytanie jak ta tulejka się fachowo nazywa i gdzie można taką kupić.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości